۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین جوابیه مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین
کد خبر: ۱۲۹۰۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در راستای مصاحبه های چالشی صبح قزوین صورت گرفت؛

جوابیه مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین

در راستای مصاحبه های چالشی خبرنگاران صبح قزوین با مسئولین بنیاد شهید و خانواده های مفقود الاثرها و بررسی مشکلات آنهاٰ، مسئولین بنیاد شهید و امورایثارگران استان قزوین جوابیه ای برای پایگاه تحلیلی خبری صبح قزوین ارسال کردند.

جوابیه مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین

به گزارش صبح قزوین، خبرنگاران صبح قزوین در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و انعکاس مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران به مصاحبه و پوشش اخبار در این زمینه پرداختند که با انتشار این اخبار، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به ارسال جوابیه ای اقدام کرد که در زیر مورد نظر قرار خواهد گرفت.

سعی شده است برای اطلاع بیشتر خوانندگان هر جوابیه را به خبر مورد نظر لینک داده ایم تا از اصل موضوع مطلع شوید.

با سلام،

در پاسخ به خبر یادواره شهدای گمنام:

تمامی یادواره‌ها و مراسمات بزرگداشت شهدای گرانقدر که توسط سایر ارگان‌ها و نهادهای مردمی و خودجوش با مساعدت و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزار می‌شود.

اما در خصوص برگزاری یادواره فوق:

1-    این یادواره بدون اطلاع و هماهنگی بنیاد برگزار شده است.

2-    مسئولین بنیاد به منظور شرکت در مراسم یاد شده هیچ‌گونه اطلاعیه‌ای دریافت ننموده‌اند، بدیهی است چنانچه هماهنگی لازم به عمل می‌آمد، قطعا حضوری پررنگ از سوی این اداره کل را شاهد می‌بودیم، همانند دیگر یادواره‌ها که بنیاد حضوری مستمر دارد.

3-    در روز پنج‌شنبه مورخه 4/7/92 هفت یادواره در سطح استان در حال برگزاری بود که در تمامی یادواره‌ها مدیرکل، معاونین و مدیران رده بالای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین (حتی در روستاها و مناطق دور افتاده) حضور داشتند.

در پاسخ به خبر مصاحبه با خانواده شهید جواد احمدجو:

1-    در خصوص دیدار: از این خانواده معظم توسط مسئولین بنیاد در مورخه‌های 19/8/88 ، 14/2/89 ، 1/10/90 و 20/7/91 در منزل ایشان دیدار به عمل آمده است.

2-    در خصوص هزینه‌های درمانی مادر ناتنی شهید: با توجه به اینکه این مادر بزرگوار، مادر ناتنی می‌باشند و پدر گرانقدر شهید نیز در قید حیات هستند؛ طبق قوانین، هزینه در تعهد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین نمی‌باشد.

3-    در مورد اشتغال خواهر شهید: در صورت احراز شرایط و قبولی در آزمون استخدامی، مشمول پنج درصد اولویت ایثارگران در جذب دستگاه‌های دولتی می‌باشند.

4-    در خصوص اختصاص قبر به والدین شهید: بر اساس ضوابط تعیین شده از سوی هیأت امنای گلزار شهدا، برای والدین شهدایی که متوفی می‌شوند، اقدامات لازم صورت می‌پذیرد.

مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی شهید رجایی از طرح‌های مهرماندگار استان

مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی شهید رجایی در زمینی به مساحت 45 هزار متر مربع و زیر بنای 7 هزار و 200 متر مربع در 2 کیلومتری جاده قزوین - بویین زهرا در دست احداث می‌باشد که شامل بخش‌هایی چون سالن ورزشی، استخر، کلینینک‌های تخصصی بینایی سنجی، شنوایی سنجی، مشاوره، مرکز فیزیوتراپی، آمفی تئاتر، مرکز آب درمانی و اورژانس خواهد بود که عملیات اجرایی آن از سال 88 آغاز شده و تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تامین اعتبار فاز نخست آن شامل استخر و سالن ورزشی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

ساخت این مجتمع با هدف حفظ و ارتقا سطح سلامت جامعه ایثارگری، ارائه خدمات مطلوبتر به آنان و بازتوانی جانبازان ضروری است و با بهره‌برداری کامل از این مجتمع گام مهمی در جهت تأمین نیازهای جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان برداشته خواهد شد.

«روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین»

"انتهای پیام/2002"

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان