۱۳/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۶ دوشنبه

صبح قزوین کاهش تخلفات مطبوعات نتیجه افزایش اقدامات پیشگیرانه است
کد خبر: ۱۲۶۵۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

کاهش تخلفات مطبوعات نتیجه افزایش اقدامات پیشگیرانه است

جلسه هیات منتخب اعضاء هیات منصفه مطبوعات استان قزوین با حضور نماینده ولی فقیه، رئیس کل دادگستری ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس شورای شهر و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار گردید.

کاهش تخلفات مطبوعات نتیجه افزایش اقدامات پیشگیرانه است
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین ، جمال انصاری رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در راستای اجرای مفاد اصل 168 قانون اساسی جمهوری اسلامی و ماده 36 قانون مطبوعات مصوب سال 1379 اعضاء هیئت منصفه مطبوعات استان می بایست با حضور کمیته تعیین این اعضا انتخاب شوند.
وی افزود: هیات منتخب می بایست از بین افراد حائز شرایط 14 نفر را بعنوان هیات منصفه مطبوعات انتخاب نمایند.
رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح نمود: مطبوعات وظیفه ای خطیر در جامعه بعهده دارند و صیانت از آزادی بیان یکی از مهمترین و بنیادی ترین اصول قانون اساسی به شمار می رود، جهت رسیدگی ه شکایت شخصیتهای حقیقی یا حقوقی از مطبوعات شرایط ویژه ای در قانون پیش بینی شده است که با رسیدگی به شکایات از افراد عادی بسیار متفاوت است.
انصاری بیان داشت: هر دو سال یکبار در مهر ماه اعضاء هیئت منصفه مطبوعات تعیین می شوند که این اعضاء می بایست دارای حداقل 30 سال سن، متاهل، فاقد سابقه محکومیت موثر کیفری، اشتهار به امانت، صداقت و .
.
و صلاحیت علمی و آشنایی با مسائل فرهنگی و مطبوعاتی باشند .
وی افزود: طی یکسال و نیم گذشته اتفاقات سیاسی مهمی در کشور وجود داشت که اما با این وجود فضای ملتهبی را در مطبوعات شاهد نبودیم که این مسئله دارای دو دلیل عمده است یکی بلوغ مطبوعات و انجام بهترین اقدامات پیشگیرانه بوده و دیگری به مدارای کلی دستگاههای اجرایی و قضائی باز می گردد، که این نگاه مداراکننده را جایگزین تحکم قضائی نموده ایم.
انصاری به زمان تصدی اعضاء هیئت منصفه مطبوعات اشاره کرد و افزود: از آنجا که زمان تصدی هیئت منصفه مطبوعات رو به پایان است ملزم به تعیین اعضاء جدید هستیم که این امر در سالهای پیش رو دارای اهمیت بسیاری است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به شاخص های گزینش اعضاء تصریح نمود: با این دیدگاه که هیئت منصفه به چه میزان می تواند به دادگاه کمک کند باید در انتخاب اعضا آن دقت بیشتری شود و در این گزینش می بایست مسائل سیاسی، اجتماعی، مذهبی و هنجارهای استان را مد نظر قرار داد.
وی افزود: خوشبختانه اعضاء هیئت منصفه دوره گذشته بهترین شرایط را داشته و در خصوص جهت گیریهای سیاسی و .
.
.
نکته ای منفی را نداشته اند.
اما راجع به افرادیکه طی مدت گذشته در خصوص حضور در جلسات رسیدگی با مشکلاتی روبرو بوده اند تجدیدنظر صورت گرفته و اشخاص دیگری جایگزین انها شدند.
گفتنی است اعضاء هیئت منصفه مطبوعات انتخاب شده و مراحل اداری جهت صدور ابلاغ آنها در دست اقدام است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان