۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین برای ادامه تحصیل به خارج از کشور خواهم رفت
کد خبر: ۱۱۰۰۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رتبه دو رقمی کنکور ۸۹:

برای ادامه تحصیل به خارج از کشور خواهم رفت

مهدی شیخی دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران، مدرس مدرسه استعدادهای درخشان در گفتگو با صبح قزوین از ادامه تحصیل خود در خارج از کشور برای تخصص مغز و اعصاب خبر داد.

برای ادامه تحصیل به خارج از کشور خواهم رفت

به گزارش صبح قزوین، مهدی شیخی، مدرس دبیرستان های  استعدادهای درخشان، آموزشگاه ها و موسسات متعدد نخبه ی علمی است که شاید کمتر کسی او را بشناسد.
او همان پسربچه ای است که تنها قبولی مدرسه تیزهوشان از دبستان شکیب بود.

وی  بخاطر تلاش و پشتکار زیادی که داشت موفق به کسب رتبه ی 81 کنکور تجربی  سال 1389شد و درحال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل است.
ازدیگر افتخاراتی  که با تلاش و پشتکارخود بدست آورده، کسب رتبه ی سوم مسابقات آزمایشگاه زیست در دوران تحصیلات متوسطه است است.

 همچنین وی در مرحله ی اول المپیاد زیست پذیرفته شد اما در ورود به مرحله دوم با اختلاف کمی از نفر آخر، ناکام ماند.

شیخی دارای 4 مقاله ی بین المللی(ISI)  درزمینه ی تشنج و حافظه نیزمی باشد.

یک نکته ی جالب درباره ی این نخبه این است  که به ورزش نیزعلاقه مند است و دررشته ی فوتبال در دوران راهنمایی  عضوتیم سمپاد بوده که موفق به کسب رتبه ی سوم استان شده است.
هم چنین وی عضویت در تیم فوتبال استان را نیز در کارنامه خود دارد.

رقابت با دوستانم مرا موفق تر کرده است

مدرس دبیرستان استعدادهای درخشان، یکی از دلایل موفقیت خود را علاوه  بر تلاش و پشتکارش، دوستانی عنوان می کند که  در مدرسه تیزهوشان داشته است؛ که حس رقابت را در وی برمی انگیخته اند.

وی در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین در رابطه با دوران تحصیلش اظهار داشت: از پیش دانشگاهی شروع به خواندن درس برای کنکورکردم که  آن سال یکی از بهترین سال های عمرم بوده است.

وی  در ادامه عنوان کرد: خانواده ام در همه ی زمینه ها بسیار حمایت کننده ام بودند و همواره سعی کرده اند که من  را راهنمایی نمایند و شرایط مساعد را برایم به وجود آورند.
هیچگاه چیزی را به من تحمیل ننمودند بلکه همیشه فقط به عنوان  راهنما کنار بودند تا خودم بهترین را انتخاب کنم.

برنامه ریزی کلید موفقیت نخبه استان

این نخبه ی استان اذعان داشت: همیشه سعی میکنم کارهایم را با برنامه انجام دهم وحداکثر تلاشم را بکنم  تا به هدفم برسم و اگرشکست خوردم با آن  کنار می آیم چون مطمئنم همه ی تلاشم را به کار  برده ام اما به نتیجه ی مطلوب نرسیده ام، پس باری دیگر  تلاش میکنم تا از شکستم پله ای برای موفقیت بعدی ام بسازم.

شیخی تصریح کرد: برای نمونه  اگر درهمان سال کنکور، رتبه ام صدهزار می شد، شاید بالطبع ناراحت می شدم، چون زحمت بسیاری کشیده بودم اما هرگز افسوس نمی خورم چون مطمئن بودم همه ی تلاش خود را کرده ام.

وی گفت: اکنون مشغول به تدریس در مدارس استعدادهای درخشان، موسسات و آموزشگاه های مختلف  هستم و اگرجزو محققان شناخته شوم عضوکمیته ی داوران پژوهشی مرکز استعداد های درخشان دانشگاه تهران خواهم شد.

صمیمیت توام با جدیت رمز موفقیت در تدریس

شیخی درمورد شیوه مواجهه اش با دانش آموزان، اظهارداشت: ترجیح می دهم با آن ها  رابطه ای صمیمی و دوستانه داشته باشم اما در حالی که با آنان صمیمی هستم  گاهی جدیدت هم چاشنی کارم می کنم تا به جوکلاس لطمه ای وارد نشود و دانش آموزان ازمن به عنوان  معلم حرف شنوی داشته باشند تا کلاسی مفید داشته باشیم.

شیخی این رتبه برتر کنکور در دوره خود، به بچه های کنکوری این چنین توصیه کرد: ساعات مطالعاتی مهم نیست مهم تر از کمیت ساعات کیفیت آن است، مثلا اگر روزی 12ساعت درس می خوانیم حداکثر 10 ساعت آن مفید باشد.

و نیز  همیشه همه تلاش خود را بکنیم که اگر زمانی شکست خوردیم افسوس گذشته را نخوریم.

از سال اخر نباید برای کنکور شروع کرد

هم چنین وی در رابطه با این که از چه سالی بهتراست تا درس خواندن برای کنکور را شروع کنیم، گفت: هرسال اهمیت خاص خود را دارد.
این گونه نیست که بگوییم از سال دوم یا سوم دبیرستان شروع کنیم به تست زدن برای کنکور و یا نه این که همه را جمع کنیم و تازه سال چهارم یادمان بیفتدکه باید برای کنکور درس بخوانیم.

شیخی در ادامه  اذعان داشت: بلکه بهتر است که هرسال درس های آن را به  خوبی یاد بگیریم و در سال سوم تست زدن و آزمون های آزمایشی را  شروع کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: بزرگ ترین هدفم در زندگی ارائه ی خدمات به خلق است و این که مردم جامعه و از همه مهم تر پدر و مادرم از من راضی باشند.

هم چنین لازم به ذکر است: شیخی درنظر دارد برای ادامه تحصیل در رشته ی مغز و اعصاب به خارج از کشور سفرکند و پس از اتمام تحصیلات خود به وطنش بازگردد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان