۱۶/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۸ شنبه

صبح قزوین بیش‌از ۵۰۰ روستای ‌استان قزوین با تنش آبی مواجه هستند
کد خبر: ۳۶۴۳۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۲ ساعت: ۱۴:۱۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین:

بیش‌از ۵۰۰ روستای ‌استان قزوین با تنش آبی مواجه هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: پیش‌بینی ما این است که ۵۲۷ روستای در استان با تنش آبی مواجه باشند که از این میزان ۱۳۰ روستا در اولویت و وضعیت بحرانی قرار داشتند.

بیش‌از ۵۰۰ روستای ‌استان قزوین با تنش آبی مواجه هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ نشست انعقاد قرارداد استان قزوین با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با هدف محرومیت‌زدایی در حوزه‌های مختلف با حضور جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین سایر مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.
 
بر اساس بخشی از این قرارداد که بین بسیج سازندگی و سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین منعقد شده است، احداث استخر معیشتی برای ۷۰ روستا با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان، خط لوله انتقال آب برای ۲۰۰ روستا با اعتباری معادل ۱۷۵ میلیارد تومان، بهسازی و نوسازی قنوات برای ۵۰ روستا بر اعتباری معادل ۷۰ میلیارد تومان و احداث گابیون و انجام خشکه چینی برای ۳۵ روستا با اعتباری معادل ۸۰ میلیارد تومان عملیاتی می‌شود. 
 
داراب بیرانوندی مدیرعامل آبفای استان قزوین در این نشست اظهار کرد: یکی از نقاط کلیدی و برجسته خدمات دولت‌های پس از انقلاب «برق‌رسانی» و «آب‌رسانی» به روستاها بود‌ که بر اساس شاخص‌های مانند میزان جمعیت برخوردار در طول انقلاب اقداماتی انجام شد.
 
وی افزود: اوایل انقلاب آبرسانی به مناطق محروم توسط جهاد سازندگی انجام می‌شد اما برای اینکه این در مناطق محروم به صورت هدفمند اقداماتی صورت گیرد به سازمان متولی واگذار شد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تدابیر خوبی در رفع محرومیت و آب شرب در مناطق روستایی صورت گرفته و اکنون در حال پیگیری هستیم تا که در بحث آب شرب مناطق روستایی توجه ویژه‌ای شود.
 
بیرانوندی اذعان کرد: پیش‌بینی ما این است که ۵۲۷ روستای در استان با تنش آبی مواجه باشند که از این میزان ۱۳۰ روستا در اولویت و وضعیت بحرانی قرار داشند و با توجه به اعتباراتی که تعلق گرفت برنامه‌ریزی کردیم که ۹۶ روستای دیگر را در فاز دوم برنامه خود قرار دهیم.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان