۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین آمار انتشار کتاب در ۴ ماه نخست ۹۴؛ افزایش کتاب‌های کمک‌درسی و افت حوزه کودک
کد خبر: ۴۴۹۲۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

آمار انتشار کتاب در ۴ ماه نخست ۹۴؛ افزایش کتاب‌های کمک‌درسی و افت حوزه کودک

آمار منتشره در ۴ ماه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد در حوزه کتاب‌های کودک با افت انتشار مواجه بوده‌ایم.

آمار انتشار کتاب در ۴ ماه نخست ۹۴؛ افزایش کتاب‌های کمک‌درسی و افت حوزه کودک
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، با تمام شدن ماراتن ده روزه نمایشگاه کتاب و بازگشت آمار نشر به حالت آرام، این گزارش به تعداد کتاب های منتشر شده طی ۴ ماهه ابتدای سال ۱۳۹۴ در قیاس با همین بازه زمانی در سال ۱۳۹۳ می‌پردازد.
بر اساس این گزارش در بازه زمانی اول فروردین ۱۳۹۴ تا ۲۵ تیرماه ۱۳۹۴ حدود ۲۱ هزار و ۱۴۴ عنوان کتاب منتشر شده است که در این میان سهم کتاب های چاپ اولی ۱۳۸۷۷ عنوان، چاپ مجدد ۷۲۶۷ ، تالیفی ۱۶۵۳۰، ترجمه ۴۶۱۴ بوده است، البته ناشران تهرانی ۱۵ هزار و ۵۷۵ عنوان و ناشران شهرستانی ۵ هزار و ۵۶۹ عنوان روانه بازار کرده‌اند.
در این آمار حدود سه هزار و ۴۸ عنوان هم از آن حوزه کتاب‌های کودک و نوجوان است و در نهایت هزار و ۴۱۳ عنوان هم کمک درسی و آموزشی را شامل می شود.
اما در همین بازه زمان در سال گذشته ۱۹ هزار ۴۱۷ عنوان روانه بازار کتاب شده که سهم ناشران تهران ۱۴ هزار و ۱۳۷ عنوان و سهم ناشران شهرستانی ۵ هزار و ۲۸۰ عنوان بوده است.
۱۱ هزار و ۲۵۳ عنوان چاپ اول، ۸ هزار و ۱۶۴ عنوان چاپ مجدد، ۱۴ هزار و ۶۳۹ عنوان تالیفی ، ۴ هزار و ۷۷۸ عنوان ترجمه بوده است.
۳ هزار و ۶۲ عنوان هم مربوط به آثار کودک و نوجوان و ۶۸۷ عنوان هم کمک درسی و آموزشی بود.
این آمار حاکی از آن است که در حوزه کتاب‌های کمک درسی و آموزشی رشد دو برابری را شاهد بوده‌ایم، در حوزه کودک افت کم انتشار ولی در بخش تالیف در سال ۹۴ آثار از ۹۳ پیشی گرفته‌اند.
منبع: فارس انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان