۱۵/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۷ جمعه

صبح قزوین وزیر اطلاع‌رسانی سوریه: سوریه هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نمی‌کند
کد خبر: ۴۳۵۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه: سوریه هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نمی‌کند

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه طی سخنرانی‌اش در مسکو اظهار کرد که سوریه هرگز از سلاح‌های شیمیایی علیه شهروندانش و حتی در صورت وقوع جنگ با اسرائیل از این سلاح‌ها استفاده نخواهد کرد.

  وزیر اطلاع‌رسانی سوریه: سوریه هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نمی‌کند
به گزارش صبح قزوين به نقل از سایت شبکه الجزیره‌، عدنان زعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در سخنرانی خود در دانشگاه مسکو اظهار کرد: حتی اگر سوریه سلاح شیمیایی در اختیار داشت هرگز فرماندهان و ارتش به دلایل اخلاقی در درجه اول و دلایل حقوقی و سیاسی از آن علیه سوری‌ها استفاده نمی‌کردند.
  این مقام سوری گفت: سوریه حتی اگر وارد جنگ با اسرائیل شده و ناگزیر شود که از تمامی ابزارهای موجود استفاده کند به دنبال استفاده از سلاح‌های شیمیایی نخواهد بود.
  پیشتر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از ناتو خواسته بود که برای حمایت از اعضای خود در برابر هرگونه خطر سوری از جمله خطر استفاده از سلاح‌های شیمیایی وارد عمل شود.
  وزیر اطلاع‌رسانی سوریه عنوان داشت که "ارتش آزاد" یک کد پستی با مفهومی سیاسی است و این نام را به این دلیل بر خود گذاشته‌اند که بر اساس آن مواضع سیاسی اتخاذ کنند و شوراهای مخالفان در خارج می‌گویند ارتش آزاد شاخه‌ نظامی آنهاست، بر خلاف جبهه النصره که دارای مرجعیات و منابع تسلیحاتی و همچنین طرح و نقشه‌ها و صندوق‌هایی برای جمع اموال و پول‌هاست.
  زعبی تاکید کرد: قطر و عربستان اکثر گروه‌هایی که در سوریه می‌جنگند را حمایت مالی می‌کنند و سوریه اکنون هدف نابودی قرار گرفته و گروه‌های گمراهی هستند که برنامه‌های اقتصادی دارند تا موضع سیاسی سوریه و موضع مقاومت آن را به موضعی دیگر تغییر دهند.
  وزیر اطلاع‌رسانی سوریه افزود: آنچه که در سوریه رخ می‌دهد رویارویی گروه‌های تروریستی با سازمان نظامی ملی است.
  وی از تمامی رسانه‌ها در جهان بدون استثنا خواست وارد سوریه شوند و وقایع این کشور را با آزادی کامل پوشش دهند.
  انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان