۱۵/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۷ جمعه

صبح قزوین قزوین میزبان جشنواره هنرهای تجسمی ایثار می‌شود
کد خبر: ۳۶۹۶۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۲۵ ساعت: ۹:۲۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

قزوین میزبان جشنواره هنرهای تجسمی ایثار می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از برگزاری سومین جشنواره منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار خبر داد.

قزوین میزبان جشنواره هنرهای تجسمی ایثار می‌شود
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، ظهر امروز 24 مهرماه نشست خبری مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره سومین جشنواره منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزار شد.
 
سمیه اسمعیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای دفاع مقدس و جبهه مقاومت، اظهار کرد: جشنواره هنرهای تجسمی ایثار به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود که استان قزوین میزبان و منطقه یک است.
 
وی افزود: هدف از برگزاری این نشست خبری، رونمایی از پوستر جشنواره و اعلام فراخوان سومین جشنواره هنرهای تجسمی ایثار است.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: برای این جشنواره چهار استان معین انتخاب شده که عبارت از استان قزوین، گلستان، یزد و فارس است. در استان قزوین میزبان ۱۱ استان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی، شهرستان‌های استان تهران، البرز، همدان، تهران بزرگ و اردبیل هستیم.
 
این مسئول عنوان کرد: بعد از اینکه در چهار منطقه کشور این جشنواره برگزار شد، برگزیدگان این چهار منطقه در جشنواره ملی هنرهای تجسمی ایثار به میزبانی تهران شرکت می‌کنند.
 
اسمعیلی خاطر نشان کرد: موضوعات جشنواره درباره امور کلی ایثار و با زیرمجموعه‌ی شهدا و ایثارگران، مادران و همسران شهدا، عفاف و حجاب، شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تببین، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، بانوان عاشورایی، فرهنگ فاطمی، سبک زندگی ایثارگران، شهدای گمنام و غریب و فرزندان کودکان شهدا است.
 
وی ادامه داد: قالب اجرایی این جشنواره در سه بخش دانش‌آموزی، بزرگسالان و خانواده ایثارگران است؛ بخش دانش‌آموزی در قالب خوشنویسی، نقاشی و عکاسی ارائه می‌شود؛ بخش بزرگسالان نیز در قالب‌های خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، گرافیک، کاریکاتور و مجسمه‌سازی است؛ بخش خانواده ایثارگران نیز در همین قالب‌ و عنوان‌ها می‌توانند شرکت کنند.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار تا ۱۵ آبان ماه است اما با دلیل کمبود وقت نیز تمدید خواهد شد، نتایج نهایی نیز در ۱۵ آذر ماه اعلام می‌شود و در دی ماه نیز مراسم اختتاميه برگزار شده و پس از آن نیز نمایشگاهی از آثار برگزیده به دید عموم گذاشته خواهد شد.
 
محمد کرم‌اللهی در ادامه نشست خبری مقام شهدا و شهادت را پاس داشت و سپس اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان مسئول اصلی حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، باید تمامی سعی و تلاش خود را برای ترویج و حفظ این بخش در میان بگذارد؛ با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، یکی از عرصه‌های حفظ و نگهداری ایثار و شهادت، هنر است. جشنواره و رویدادها محلی برای ترویج این فرهنگ است.
 
وی افزود: جشنواره هنرهای تجسمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پای در میدان گذاشته و یکه تاز هنر انقلاب اسلامی است، هنری که با هنرمندان دوران انقلاب اسلامی ترویج و پرورش یافت.
 
معاون هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ما در قالب حامی، رویدادها را به معنی شناسایی استعدادها به وجود آوردیم تا آن‌ها را پرورش داده و حمایت کنیم.
 
این مسئول تصریح کرد: قزوین، فرش زمینش را عرش خداوند نسبت نزدیکی دارد و این موضوع از تمدن، علم، فرهنگ و تاریخش هویدا است.
 
کرم‌اللهی عنوان کرد: برای این جشنواره سرای سعدالسلطنه محل حضور و پیدایش آثار هنرمندان خواهد بود.
 
در پایان نشست خبری نیز از پوستر سومین جشنواره منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار رونمایی شد.
 
انتهای خبر/٣٠٠٠

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان