۰۳/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۵ یکشنبه

صبح قزوین کاشت حلزون برای ۱۶۱ مددجوی قزوینی
کد خبر: ۳۶۹۵۷۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۱۵ ساعت: ۱۱:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد:

کاشت حلزون برای ۱۶۱ مددجوی قزوینی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از بهره‌مندی ۱۶۱ مددجوی قزوینی از کمک‌هزینه کاشت حلزون خبر داد.

کاشت حلزون برای ۱۶۱ مددجوی قزوینی
علی دهباشی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به خدمات بهزیستی استان قزوین به افراد دارای معلولیت شنوایی اظهار کرد: در حال حاضر 4 هزار و 997 فرد دارای معلولیت شنوایی در استان قزوین از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از 5 هزار فرد دارای معلولیت شنوایی در استان قزوین 2 هزار و 129 نفر خانم و 2 هزار و 868 نفر دیگر هم آقا هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین درخصوص خدمات ارائه شده به افراد دارای معلولیت شنوایی براساس دستورالعمل حوزه توانبخشی خاطرنشان کرد: میزان مستمری ماهانه پرداخت شده به این افراد برای یک نفر 993 هزار و 720 تومان، خانواده‌های دو نفری یک میلیون و 419 هزار و 600 تومان، خانواده‌های سه نفری یک میلیون و 987 هزار و 440 تومان، خانواده‌های چهار نفری 2 میلیون و 555 هزار و 280 تومان و برای خانوارهای 5 نفری و بالاتر 3 میلیون و 123 هزار و 120 تومان است.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزی یا دانشجویی، کمک هزینه درمان، وسایل و فناوری‌های کمک توانبخشی از قبیل سمعک و باتری سمعک از دیگر خدمات بهزیستی به این افراد است همچنین در سایر حوزه‌ها مثل اشتغال، مسکن و جهیزیه خدماتی توسط واحد معاونت مشارکت‌ها ارائه می‌شود.

دهباشی‌پور از فعالیت یک مرکز روزانه شنوایی تحت عنوان «پرنیان» در قزوین خبر داد و گفت: در این مرکز تلاش می‌شود تا با ارائه خدمات گفتار درمانی و تربیت شنیداری به افراد دارای معلولیت شنوایی جهت بهبود کیفیت زندگی کمک شود.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه بهزیستی استان در بحث شنوایی بیان کرد: اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان یکی از این اقدامات بهزیستی برای شناسایی، کنترل و درمان اختلالات شنوایی است که به صورت یک طرح کشوری در حال اجراست.

این مسئول در پایان با اشاره به بهره‌مندی 161 نفر از کمک هزینه کاشت حلزون در بازه زمانی سال 90 تا 1402 گفت: هم اکنون میزان سقف کمک هزینه کاشت حلزون برای افراد حائز شرایط 12 میلیون تومان و برای بحث تعمیر یا تعویض قطعات کاشت تا رقم 8 میلیون تومان تعیین شده است.

انتهای خبر/ 7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان