۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین رمز پیروزی مردم غزه، وحدت جهان اسلام
کد خبر: ۳۶۹۳۹۲ نویسنده: سمیه چگینی تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۳۱ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

رمز پیروزی مردم غزه، وحدت جهان اسلام

امروز شاهد مقاومت دلیرانه مردم مظلوم غزه در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل هستیم و وحدت جهان اسلام می‌تواند رمز پیروزی این مردم باشد.

رمز پیروزی مردم غزه، وحدت جهان اسلام
به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اعتقاد اکثریت اهل سنت ۱۲ ربیع‌الاول و به نظر اهل شیعه ۱۷ ربیع‌الاول روز ولادت پیامبر اسلام (ص) است؛ این اختلاف نظر موجب شد تا امام خمینی(ره) با نام‌گذاری هفته وحدت به نظرات دو مذهب بزرگ اسلام احترام گذاشته و بر لزوم وحدت بیش از پیش جهان اسلام تاکید داشته باشند.
 
برای بررسی بیش‌تر این موضوع به گفتگو با چند عالم و کارشناس دینی پرداختیم؛
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسینی نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تحلیلی_ سیاسی
صبح قزوین؛ با اشاره تفرقه افکنی انگلیسی‌ها میان مسلمان اظهار کرد: فلسفه وجودی دولت‌های ظالمی نظیر انگلیس ایجاد تفرقه میان مسلمان اهل سنت و شیعه بود؛ به طوریکه به اهل سنت گوشزد می‌کردند که شیعیان خلفای شما را قبول نداشته و به آن‌ها ناسزا می‌گویند و در مقابل به شیعیان می‌گفتند اه۰ل سنت شما را قبول ندارند و در طول تاریخ به کشتار شیعیان پرداخته و به قبرستان شیعیان کربلا حمله کردند، در صورتی که این اقدام توسط دسته‌ای از وهابیت صورت گرفته بود و هیچ ارتباطی به اهل سنت نداشت. 
 
وی افزود: این تفرقه‌افکنی‌ها همواره وجود داشته و اکنون نیز آمریکایی‌ها به شدت پیگیر هستند که اجازه ندهند وحدت بین شیعه و اهل سنت به وجود آید چراکه این اتحاد به ضرر آن‌ها خواهد بود.
 
نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به اعتقاد اکثریت اهل سنت ۱۲ ربیع‌الاول و به نظر اهل شیعه ۱۷ ربیع‌الاول روز ولادت پیامبر اسلام (ص) است در همین راستا امام خمینی (ره) هفته وحدت نامگذاری کردند تا شیعیان و اهل سنت بدانند تنها رمز پیروزی وحدت است و تفرقه مشکلی را برطرف نخواهد کرد.
 
حسینی ادامه داد: خوشبختانه وحدت مسلمانان موجب شد که در قصه اسرائیل شیعه و سنی هر دو میدان‌دار مبارزه باشند و که کسی جرأت توهین به شیعیان را نداشته باشد چه بسا اهل شیعه در غزه و فلسطین پیشروتر از اهل سنت پای کار بوده و هستند.
 
وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با علما و بزرگان اهل سنت اذعان کرد: نزدیکی علمای سنت به مقام معظم رهبری همواره از پیش وجود داشته و جلسات هفتگی به طور مستمر در رابطه با
مسائل خصوصی و عمومی مناطق برگزار می‌شد اما این دیدار در هفته وحدت تاثیر بسیار بالایی در خارج از کشور و کشورهای اسلامی داشته که علمای سنی نیز مانند علمای شیعه کنار مقام معظم رهبری هستند.
 
نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز می‌تواند در مردم اهل سنت مناطق مختلف تأثیرگذار باشد و علاوه بر انتقال پیام رهبری به آن‌ها القاء کند که مراقب دام تفرقه‌افکنی‌ها و ایجادجنگ و جدال بین اهل سنت و شیعه باشند.
 
حسینی ادامه داد: تاکنون مشکل خاصی بین اهل سنت و شیعه در ایران وجود نداشته و اختلافات کوچک هم به دلیل تفرقه‌افکنی‌های عوامل خود فروخته‌ها و نوچه‌های آمریکا، انگلیس و اسرائیل است که می‌خواهند در راستای اهداف خود، این نظام را از بین ببرند که خوشبختانه علمای اهل سنت نیز با این اندیشه مخالفت دارند.
 
 وی اذعان کرد: بنابر فرمایش تاریخی امام خمینی (ره) اگر تمام مسلمانان جمع شوند و هر کدام یک سطل آب بریزند اسرائیل را آب خواهد برد؛ که این بیانگر این است که اگر اتحاد و وحدت واقعی به جود آید؛ قدرت عظیمی در مسائل اقتصادی، امنیتی، نظامی و سیاسی به وجود خواهد آمد و اسرائیل دوامی نخواهد آورد.
 
 حسینی عنوان کرد: در حال حاضر وحدت میان ایران، حماس، حزب‌الله، انصارالله اسرائیل را به پوچی رسانده به طوریکه به شدت در مسائل اقتصادی و امنیتی با مشکل مواجه شده؛ حال اگر کشورهای اسلامی دیگر نظیر مصر، عربستان سعودی، اردن، سوریه ترکیه، پاکستان، افغانستان، ایران و دیگر کشورهای اسلامی اتحاد داشته باشند و تنها یک تهدید کنند اسرائیل در کمترین زمان از بین خواهد رفت.
 
وحدت مسلمانان رژیم صهیونیستی را نابود خواهد کرد
 
در ادامه حجت‌الاسلام علی عباسی استاد حوزه علمیه قزوین در گفتگو با خبرنگار تحلیلی_سیاسی صبح قزوین، با اشاره به جنبه‌های مختلف وحدت اظهار کرد: بنابر سفارش قرآن؛ سعادت قاطبه‌ بشریت و به طور خاص مسلمانان در وحدت است چراکه با این راهکار نیروها متمرکز شده و می‌توانند در جهت عمران، آبادی و سازندگی و همچنین امنیت کشور اقدام کنند.
 
وی با بیان اینکه ایجاد وحدت در جامعه از سیره پیامبر اکرم (ص) بود، افزود: بر اساس روایات زمانی که حجرالاسود از دیوار خانه خدا کنده می‌شود؛ همه انتظار داشتند که در این امر سهیم باشند در همین راستا پیامبر اکرم (ص) برای جلوگیری از اختلافات قومی قبیله‌ای تدبیر می‌کنند که عبای خود را بر زمین گذاشته و حجرالاسود را میان آن بگذارند، و از هر قبیله نماینده‌ای حاضر شود و گوشه عبا را بگیرد تا همه در این امر سهیم شوند که این نشان وحدت است.
 
وی عنوان کرد: بر اساس فرمایش امام علی (ع) در نهج‌البلاغه با اختلاف هیچ جامعه‌ای به سعادت نرسیده و در همین راستا امام (ره) از این راهکار دینی استفاده‌ هوشمندانه‌ای کرد و از اعتقادات اهل شیعه و سنت در جهت ایجاد وحدت بهره برد.
 
استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به اقدام موثر امام (ره) در رابطه با نامگذاری هفته وحدت گفت: امام خمینی (ره) جهت مشارکت اهل سنت و شیعه هفته وحدت را نامگذاری کرد تا با نظر اهل تسنن آغاز و با نظر شیعیان به پایان برسد که این بهترین راهکار اعتقادی، دینی، عملی و روزآمد برای ملت مسلمان است.
 
وی در خصوص دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با علمای اهل سنت تصریح کرد: این دیدار نماد وحدت و برادری است که نشان می‌دهد وحدت مسلمانان می‌تواند دشمنان را در جای خود نشانده و تمام‌ موانع را برای آبادی، عمران و اقتصاد و مسائل اجتماعی و سیاست از میان بردارد.
 
 عباسی تصریح کرد: اگر مسلمانان جهان اتحاد داشتند اسرائیل به هیچ‌وجه جسارت این جنایات را نداشت و با وحدت مسلمانان دیگر صهیونیستی وجود نخواهد داشت.
 
استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: نبود وحدت، صدمات و خسارات بسیاری به جهان اسلام و بشریت وارد کرده و موجب اختلافات داخلی کشورهای اسلامی شده است .
 
وی ادامه داد: متأسفانه امروز بسیاری از کشورهای اسلامی به معنای حقیقی خیانتکار شده‌اند به طوریکه ما شاهد بودیم بسیاری از دانشجویان، حتی غیرمسلمانان در آمریکا بر علیه ظلم صهیونیست‌ها وارد میدان شدند اما برخی از دولتمردان کشورهای به ظاهر مسلمان و بی‌غیرت سکوت کرده‌اند.
 
عباسی با بیان اینکه گذرگاه رفح در غزه متعلق به کشور مصر است، ابزار کرد: در حقیقت تجاوز اسرائیل به رفح مانند تجاوز به آب و خاک مصر بود اما آن‌ها با فتنه‌گری سکوت کردند؛ درحالیکه اگر مصری‌ها قیام می‌کردند شاید سهم بسیاری برای بر سرجای خود نشاندن اسرائیل داشتند.

سکوت مسلمانان در برابر رژیم صهیونسیتی خیانت به جهان اسلام است 

استاد حوزه علمیه قزوین ابراز کرد: برخی از کشورهای اسلامی دیگر نظیر عربستان هم با بی‌تفاوت سکوت می‌کنند و برخی از کشورها نیز مخفیانه قصد متعهد شدن و هم پیمان شدن با اسرائیل را داشتند که این‌ها خیانت به جهان اسلام است.
 
عباسی تصریح کرد: کشورهای عرب که تاکنون در برابر جنایات صهیونیست‌ها به پا نخواسته و سکوت کردند در خون ملت غزه و جنایات اسرائیل شریک هستند.
 
استاد حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: کشورهای مسلمانی که سکوت می‌کنند، منافقینی هستند که در واقع ادعای اسلام دارند اما به مواضع آن عمل نمی‌کنند و می‌توان گفت ضربه آن‌ها به مراتب سنگین‌تر از اسرائیل است.
 
وی ادامه داد: منافقین در منطقه با تفرقه‌افکنی موجب دودستگی مسلمان شدند به طوریکه برخی خواهان ارتباط با اسرائیل شدند که اینها نشان از خسارت تفرقه است.
 
عباسی در پایان گفت: حمله اسرائیل به غزه، لبنان و فلسطین نشان می‌دهد که این تفرقه موجب جسور شدن دشمن و افزایش جنایات شده و تنها راه مقابله با آن پُررنگ‌تر شدن اتحاد بین مسلمانان است.

رمز پیروزی مردم غزه وحدت اسلامی است
 
حجت‌الاسلام غلامحسین شهسواری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با هفته‌ وحدت فرمودند مشترک بین مسلمانان را قدر بدانید و سعی کنید با وحدت و اتحاد و در یک جبهه قرار گرفتن، نکه رمز سعادت و مایه سربلندی مسلمانان و بزرگترین حربه ملت‌ها در برابر استکبار جهانی است را مغتنم بشمارید.
 
وی ادامه داد: بی شک هفته وحدت و طرح این مسئله و ضرورت آن می‌تواند گام مهمی در راستای وحدت مسلمانان باشد و تمامی مسلمانان باید اتحاد و انسجام خویش را حفظ کرده و با اتحاد خود توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند «شما شیعیان موجب آبرومندی ما باشید نه مایه آبروریزی ما» لذا به نظر می‌رسد که هفته وحدت فرصت مناسبی برای به رخ کشیدن مشترکات مسلمانان است.
 
 وی عنوان کرد: تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید بر مشترکات بین مذاهب تاکید و از نقاط اختلاف انگیز پرهیز کنند که متأسفانه دشمن همواره سعی در ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی دارد.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز کرد: اخیرا مقام معظم رهبری به حفظ بین شیعه و سنی تاکید دارند و ما هم باید با الگوپذیری از ایشان، وظیفه ذاتی خود در حفظ انجام دهیم.
 
شهسواری اذعان کرد: دیدار اخیر مقام معظم رهبری با جمعی از علما و بزرگان اهل سنت بسیار مناسب و به جا بود چون اکنون هجمه‌های مختلفی از طرف دشمنان بر علیه مسلمانان وجود دارد لذا این دیدار زمان مناسبی برای برای معرفی وحدت بین بزرگترین مقام رسمی جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری با اهل سنت بود که همواره بر وحدت بین مسلمانان تاکید دارند.
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که موضوع امت اسلامی به هیچ وجه نباید فراموش شود و همواره بر این نکته متمرکز می‌شدند اما امسال به طور ویژه تاکید داشتند که باید وحدت امت اسلامی حفظ شود.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: مقام معظم رهبری، هویت امت اسلامی را مسئله اساسی و فراتر از مرزهای جغرافیایی و ملیت دانستند و تلاش‌های خصمانه برای بی‌تفاوت کردن امت اسلامی و غافل شدن از رنج مسلمانان دیگر را خلاف تعالیم اسلامی عنوان کردند.
 
شهسواری تصریح کرد: متأسفانه طی یک سال اخیر ملت مظلوم غزه اعم زنان و کودکان و اقشار مختلف مردم در مقابل دیدگان حقوق بشر مورد ظلم و ستم قرار گرفته و بی‌گناه به شهادت می‌رسند که مقام معظم رهبری مانند همیشه بر مظلومیت مردم غزه تاکید ویژه کردند
 
 وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند موضوع وحدت نه یک تاکتیک بلکه یک اصل قرآنی است و ما هم نباید در این شرایط حساس، مردم مظلوم غزه را به فراموشی بسپاریم‌ بنابراین باید ملت مسلمان جهان روی موضوع غزه وحدت نظر داشته و همگان به کمک و یاری این مردم مظلوم بشتابند.
 
وحدت اسلامی موجب تقویت جایگاه مسلمانان خواهد شد
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز کرد: با توجه به نقشه دشمن که همان اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است؛ اگر مسلمانان جهان باهم اتحاد داشته باشند قطعا هیچ قدرتی بر آن‌ها فائق نخواهد آمد و رژیم غاصب صهیونیستی، آمریکا و دیگر مستکبران دنیا هیچ غلطی نخواهند کرد.
 
شهسواری تصریح کرد: رمز پیروزی مردم غزه نیز همان وحدت بین مسلمانان جهان است چه بسا که در اسلام به وحدت، اجتماع ‌‌و در کنار یکدیگر بودن تاکید زیادی شده و بزرگان دین همگان را به حفظ وحدت دعوت کردند.
 
وی افزود: گرچه امام خمینی (ره) فرموده بود که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که اسرائیل ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید اما ما شاهد هستیم که خودشان برای هر چه سریعتر محقق شدن این موضوع عجله دارند.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه وحدت اسلامی موجب تقویت جایگاه مسلمانان خواهد شد، بیان کرد: اگر مسلمانان جهان با اجماع حداقلی و یک وحدت انسجامی از مردم مظلوم غزه، فلسطین و دیگر مسلمان تحت ظلم و ستم و مستضعفان دنیا حمایت خود را اعلام کنند قطعا رژیم صهیونسیتی سرشکسته خواهد شد.
 
حفظ وحدت اسلامی تنها راه مقابله با اسلام هراسی است
 
شهسواری تاکید کرد: برای نابودی و انزوای رژیم جعلی اسرائیل باید مبادلات کشورها از جمله مبادلات اقتصادی، روابط سیاسی و روابط تجاری با رژیم منحوس و کودک‌کش اسرائیل قطع شود.
 
وی با اشاره به اینکه وحدت اسلامی بستر مناسبی برای پیشرفت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فراهم می‌کند، عنوان کرد: فقر و اسلام‌هراسی یکی از چالش‌های پیش روی جهان معاصر اسلام است که با توجه به افراط گرایی، تروریسم و جنگ‌های داخلی رخ داده در حال شیوع است که این موضوعات نه تنها جامعه‌ مسلمانان را تضعیف کرده بلکه فرصت‌های پیشرفت و توسعه را نیز محدود کرده است.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: در شرایط کنونی مهمترین راهکار وحدت میان پیروان شیعه و اهل سنت است که می‌تواند یک عامل اساسی و کلیدی برای حل این بحران‌ها شود. 
 
شهسواری اذعان کرد: متاسفانه در بسیاری از کشورها مانند سوریه، یمن و عراق اختلافات مذهبی بهانه‌ای برای جنگ و درگیری شده که با تقویت وحدت و گفتگو میان رهبران سیاسی و مذهبی دو مذهب در واقع راه حل‌های صلح آمیزی به دست آمده است.
 
وی با بیان اینکه حفظ وحدت اسلامی تنها راه مقابله با اسلام هراسی است، گفت: وحدت اسلامی می‌تواند چهره مثبت و یکپارچه‌ای از اسلام به جهان معرفی کند و از طرفی نمایش اتحاد و همکاری میان مسلمانان تصویر یک دین یکپارچه را ارائه خواهد کرد.
 
 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز کرد: «وحدت امت اسلامی، نجات غزه مظلوم» شعاری است که به مناسبت هفته وحدت نامگذاری شده که برنامه‌های متفاوتی برای گرامیداشت و پاسداشت این هفته در سطح کشور و استان پیش‌بینی شده است.
 
شهسواری عنوان کرد: در طول این هفته ابعاد هفته وحدت به صورت تبیینی، تحلیلی و روشنگری در سطح مساجد، مدارس و مکان‌های عمومی مطرح خواهد شد و همچنین فضاسازی سطح شهر و روستاها و برگزاری جشن‌های مختلف مردمی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.
 
وی در پایان گفت: وظیفه نخبگان، اندیشمندان و روحانیون و دیگر سخنوران و سخنرانان این است که در این ایام با استفاده از فرصت پیش آمده به مناسبت هفته وحدت وظیفه ذاتی تبیین و روشنگری و تحلیلی را با توجه به شرایط حساس امسال و مظلومیت مردم مظلوم و فلسطین ارائه دهند.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان