۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین عزت مسلمانان در پی اخوت و وحدت اسلامی است
کد خبر: ۳۶۹۳۶۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۲۸ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه شهر الوند:

عزت مسلمانان در پی اخوت و وحدت اسلامی است

امام جمعه شهر الوند گفت: اگر مسلمانان به دنبال عزت خود هستند باید زیر پرچم اسلام و قرآن به وحدت برسند، بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در سراسر جهان وجود دارد که قریب به ۳۰۰ میلیون آن عرب هستند، اگر یک سوم آنها با هم متحد علیه رژیم صهیونیستی متحد شوند، به حتم او را شکست خواهند داد.

عزت مسلمانان در پی اخوت و وحدت اسلامی است
حجتالاسلام مسعود مهدوی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت اظهار کرد: دیدگاه اسلام و قرآن بر اساس وحدت شکل گرفته است، آیات فراوانی در قرآن کریم وجود دارد که مومنان و مسلمانان‌ را به وحدت و عدم تفرق دعوت می‌کند.
 
وی افزود: آیه «واعتصمو به حبل الله جمیعا و لا تفرقوا» نمونه‌ای بارز از اهمیت وحدت و همدلی میان مسلمانان است که خداوند به آن امر کرده است، در سیره ائمه‌اطهار (ع) نیز بر وحدت تاکید دارد.
 
امام جمعه شهر الوند بیان کرد: در تاریخ داریم که امام صادق (ع) در مسجدالحرام نماز خود را با اهل سنت می‌خواندند، دیدگاه متعصبانه و  تفرقه‌انگیز هیچگاه در سیره ائمه و قرآن وجود نداشته است.

وی با اشاره به دیدار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با علمای اهل سنت ادامه داد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قبل از انقلاب اسلامی ایران در سیستان و بلوچستان به عنوان مُبلغ با تمام بزرگان اهل سنت ارتباط داشتند و قبل از انقلاب اسلامی ندای وحدت را سر دادند.
 
مهدوی بیان کرد: کشور ما متشکل از شیعه و سنی و حتی دیگر ادیان الهی است، بنا به فرموده رهبر انقلاب، ید واحده امت اسلامی بر محور پیامبر، دین اسلام و قرآن کریم است، طبیعی است در چنین شرایطی نباید اختلافی پیش بیاید.

اشغال فلسطین نتیجه عدم وفاق امت اسلامی

وی افزود: اگر امت اسلامی وحدت پیدا می‌کردند، هیچ وقت مسئله فلسطین پیش نمی‌آمد، موضوع اشغال فلسطین نتیجه عدم وفاق امت اسلامی است.
 
امام جمعه شهر الوند با اشاره به خطبه قاصعه امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه گفت: حضرت علی (ع) در این خطبه که طولانی‌ترین خطبه است، مطالبی از تاریخ را عنوان می‌کند و می‌فرماید: وحدت و وفاق امت‌های گذشته باعث عزت آن‌ها شد و سپس انسان‌ها به عبرت‌گیری از گذشتگان فرا می‌خواند.
 
وی ادامه داد: وقتی به تاریخ امت‌های گذشته نگاه می‌کنیم به عنوان مثال همین بنی‌اسرائیل، امت حضرت موسی (ع)‌؛ زمانی که اختلاف در دین یهود پیدا شد خداوند لباس کرامت و نعمت‌های بی‌شمار خود را از آنها گرفت.
 
مهدوی عنوان کرد: اگر مسلمانان به دنبال عزت خود هستند باید زیر پرچم اسلام و قرآن به وحدت برسند، بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در سراسر جهان وجود دارد که قریب به ۳۰۰ میلیون آن عرب هستند، اگر یک سوم آنها با هم متحد علیه رژیم صهیونیستی متحد شوند، به حتم او را شکست خواهند داد.
 
وی ادامه داد: از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۴۰ هزار مسلمان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی و سرکردگان آن‌ به وحشیانه‌ترین حالت به شهادت رسیدند، این نتیجه سکوت برخی کشورهای عرب است.
 
خطیب نماز جمعه شهر الوند بیان کرد: هنوز در بسیاری از دولت‌های اسلامی چه در بدنه نظام خود و چه با دیگر دولت‌های اسلامی وفاق و همدلی در راستای حمایت از فلسطین وجود ندارد، هنوز برخی از این کشورها جیره‌خوار اسرائیل هستند و آن را از خودشان می‌دانند، لذا در برابر جنایاتش سکوت می‌کنند.

اسرائیل دست‌نشانده آمریکا و انگلیس است

وی خاطرنشان کرد: انگلیس و آمریکا بیش از نیم قرن است که اسرائیل را به عنوان یک غده سرطانی در منطقه به وجود آوردند تا در جنگ‌های نیابتی مسلمانان را به جان هم بیندازند، نمونه آن جنگ هشت ساله ایران و عراق به سرکردگی قدرت‌های مستکبر بود که بین دو کشور مسلمان اتفاق افتاد.
 
مهدوی با اشاره به جنگ 9 ساله یمن و عربستان سعودی ادامه داد: نمونه این جنگ‌ها بسیار است، دشمن با جنگ نیابتی کشورهای منطقه را دو به دو با هم درگیر می‌کند تا آن انرژی آنها را گرفته و هزینه اضافی بر آن‌ها تحمیل کند و در مقابل قدرت اسرائیل بیش‌تر شود و بتوانند از طریق این غده سرطانی اهداف شوم خود را در منطقه پیاده کنند.
 
وی با اشاره به قدرت و نفوذ محور مقاومت اظهار کرد: امروز با عنایت خداوند و رهبری امام خمینی (ره) و هدایت مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار امت اسلامی، محور مقاومت پرقدرت‌تر از همیشه با تکیه بر وحدت اسلامی از شیعه و سنی، عرب و عجم شکل گرفته و با تعامل و همدلی به دنبال حذف اسرائیل از صحنه روزگار هستند.
 
مهدوی در پایان گفت: تمام این کشورها، از ایران، سوریه، لبنان، یمن گرفته تا عراق، اردن و مصر و حتی کشورهای آفریقایی به این نتیجه رسیده‌اند اگر ید واحده شوند و شیعه و سنی زیر پرچم اسلام به همبستگی برسند می‌توانند تمام قدرت‌های منطقه را شکست داده و برای تحقق آرمان‌های اسلامی متحد شوند.
 
انتهای خبر/۲۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان