۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین فاز اول موزه دفاع مقدس قزوین افتتاح می‌شود
کد خبر: ۳۶۹۳۶۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۲۷ ساعت: ۱۲:۵۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین:

فاز اول موزه دفاع مقدس قزوین افتتاح می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین از افتتاح فاز اول موزه دفاع مقدس استان قزوین در هفته دفاع مقدس خبر داد.

فاز اول موزه دفاع مقدس قزوین افتتاح می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محمد امیری مقدم در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات موزه دفاع مقدس استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بعد از تجاوز رژیم بعث عراق و کشورهای غربی که هدفی جز ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران نداشتند؛ تحلیل‌های اولیه در دنیا این بود که این نظام نوپا نمی‌تواند ایستادگی و مقاومت کند و به زودی منحل خواهد شد.
 
وی افزود: حتی صدام هم مصاحبه خود را ناتمام گذاشت و گفت بعد از چند روز مصاحبه خود در تهران انجام خواهد داد در صورتی که نتوانست کاری پیش ببرد و توانستیم کشور خود را پس بگیریم.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: بعد از آزادسازی خرمشهر راهبرد ایران هم تغییر و تنبیه متجاوز را آغاز کرد و نصرت الهی به یاری مردم ایران آمد.
 
امیری مقدم با بیان اینکه اهمیت این دوران بر همه آشکار است و بر همه واجب است که طی سال به این موضوع بپردازند، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه وظیفه همگان است در حالی که امروز با حلقه مفقوده نبود روحیه ایثار و جهاد و فداکاری در مدیران مواجه هستیم.
 
این مسئول با اشاره به اینکه جلسات متعددی در سطح استان صورت گرفته و برنامه‌های متعدد و متنوعی پیش‌بینی شده عنوان کرد: وجه تمایز برنامه‌های امسال نسبت به سال‌های گذشته تلفیق هفته دفاع مقدس با هفته وحدت است که باید پرداخته شود و همچنین موضوع غزه و فلسطین و محور مقاومت که امروزه از دفاع مقدس ما الگوگیری کرده و یک سال تمام با وجود تحریم‌ها و بحران‌ها توانسته مقابل رژیم منحوس صهیونیستی بایستد.
 
وی اذعان کرد: هم‌زمان که آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس را داریم شعار «در راه فتح قله‌ای» برای این ایام تعیین شده و بالغ بر 100 برنامه شاخص و ۳ هزار ریزبرنامه اجرا و برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه اولین برنامه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ارائه برنامه و گزارش است، اذعان کرد: با روزشمار تعیین‌شده شنبه 31 شهریورماه روز اول دفاع مقدس است با رژه حماسی نیروهای مسلح آغاز می‌شود و روز یکشنبه ویژه جوانان و حوزه علم و فناوری خواهد بود و همچنین روز دوشنبه برنامه‌ها متناسب با زنان، خانواده و سلامت‌محور خواهد بود.
 
امیری مقدم ادامه داد: سه‌شنبه به عنوان «شهیدان، جانبازان و آزادگان صلابت و فخر آفرینی» و چهارشنبه «مراسم سراسری تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس» و پنجشنبه «ولایت‌مداری و استکبارستیزی و عطر‌افشانی گلزار شهدا» و آخرین روز هفته دفاع مقدس در روز جمعه نیز حضور در میعادگاه ‌های نماز جمعه با حضور فرماندهان و نیروی‌های مسلح را خواهیم داشت.
 
این مسئول عنوان کرد: رونمایی از ۴۲ عنوان کتاب شامل ۲۱ واحد کتاب صوتی و مابقی به صورت مکتوب را خواهیم داشت و همچنین افتتاح و بهره‌برداری از ۱۵ یادمان‌ دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: از محوری‌ترین برنامه‌های دفاع مقدس افتتاح فاز اول موزه دفاع مقدس است که بنا بود در سوم خرداد به دست رئیس جمهور محترم اتفاق بیفتد که حادثه ناگوار سقوط و شهادت ایشان رقم خورد که در این هفته به فضل الهی انجام خواهد شد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: ساختمان مرکزی کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، مخزن اسناد و سالن جلسات و موزه دفاع مقدس و سالن آمفی تئاتر ۴۰۰ نفره و محوطه سایت دفاع مقدس در فاز اول مجموعه قرار دارند که بالغ بر 100  میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان