۰۳/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۵ یکشنبه

صبح قزوین آزادسازی ۳۸۵ هکتار از اراضی ملی در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۸۶۸۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۱۷ ساعت: ۱۰:۰ ↗ لینک کوتاه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین خبر داد:

آزادسازی ۳۸۵ هکتار از اراضی ملی در استان قزوین

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین گفت: ۳۸۵ هکتار از اراضی ملی کشاورزی در استان قزوین، طی سال گذشته رفع تصرف شد.

آزادسازی ۳۸۵ هکتار از اراضی ملی در استان قزوین
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان قزوین، حسین رجبی اظهار کرد: موضوع حفظ حقوق بیت‌المال همچون پیشگیری، یک موضوع فرا قوه‌ای است و همه سازمان‌ها باید به فراخور تکالیفی که بر عهده دارند با همگرایی برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم تلاش کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا با تلاش همکاران قضایی و دستگاه‌های متولی، سال گذشته بیش از ۳۸۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش بیش از ۷۷۰ میلیارد ریال آزاد سازی شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین تصریح کرد: همچنین در راستای پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و صیانت از حقوق عامه به ویژه در امر مقابله با تصرفات و ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تغییرکاربری اراضی، ۸۷ بنا و مستحدثات غیر مجاز پس از ابلاغیه‌های صادره به مالکان و عدم تمکین صاحبان تغییر کاربری‌های غیر قانونی به اخطاریه‌های صادره قلع و قمع گردید و در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی از تغییر کاربری ۱۴ هزار و ۴۴ مورد در استان جلوگیری شده است.

این مقام قضایی عنوان کرد: در جهت صیانت از حقوق بیت المال ۸ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌ها رفع تصرف شده و تعداد ۹۷۰ حلقه چاه غیرمجاز با ورود دستگاه قضایی استان قزوین پر و مسلوب‌المنفعه شد.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان