۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران تا ۲۰ تیرماه ادامه دارد
کد خبر: ۳۶۸۲۶۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۷ ساعت: ۱۶:۷ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین:

ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران تا ۲۰ تیرماه ادامه دارد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: زمان ثبت‌نام حوزه علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ از اول اردیبهشت تا ۲۰ تیرماه است و دارندگان مدرک دیپلم و سیکل با داشتن شرایط لازم می‌توانند ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران تا ۲۰ تیرماه ادامه دارد
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت اظهار کرد: شهادت یک توفیق بزرگ برای نظام است که امید است با مشارکت خوب و انتخاب آگاهانه مردم ثمره خون پاک شهدا را در انتخابات پیش‌رو ببینیم.

وی افزود: مردم بهترین حامی این نظام بوده و هستند که با انتخاب درست خود کاری می‌کنند که نظام در مسیر و ریلی که شهید رئيسی ایجاد کرده به حرکت خود ادامه دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین با اشاره به ثبت‌نام سالانه حوزه علمیه بیان کرد: در کشور 480 مرکز علمی برای تحصیل خواهران تاسیس شده که در استان قزوین نیز 6 مرکز در اختیار حوزه خواهران اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: زمان ثبت‌نام حوزه علمیه خواهران برای سال تحصیلی 1403 - 1404 از اول اردیبهشت تا 20 تیرماه است و دارندگان مدرک دیپلم و سیکل با داشتن شرایط لازم می‌توانند ثبت‌نام کنند.

این مدرس حوزه علمیه گفت: پذیرش در حوزه علمیه بانوان در سه مقطع عمومی، عالی و تخصصی صورت می‌گیرد و علاقه‌مندان با مراجعه به سایت news.whc.ir نسبت به ثبت‌نام اولیه اقدام کنند.

کاظم‌لو بیان کرد: دارندگان سیکل دارای شرط معدل 15 و بالاتر بوده و متولدین 84 و کسانی که مشغول به تحصیل در پایه نهم هستند، بانوان 18 سال و کمتر از آن می‌توانند در حوزه علمیه خواهران ثبت‌نام کنند.

وی افزود: پذیرش این عزیزان با شرط معدل 15 و بدون آزمون خواهد بود و در سطح یک به تحصیل ادامه خواهند داد.

حافظان کل قرآن و دارندگان معدل بالای 18 از آزمون ورودی معاف هستند
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین با بیان اینکه دارندگان مدرک دپیلم می‌توانند با آزمون در حوزه علمیه ثبت‌نام کنند اظهار کرد: سن پذیرفته‌شدگان برای دارندگان مدرک دیپلم، حداکثر ۴۰ سال است که افراد با مراجعه به مدارس علمیه می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در حوزه علمیه خواهران اقدام کنند.

وی ادامه داد: آزمون ورودی حوزه علمیه 31 تیر ماه به صورت سراسری برگزار شده و منابع آن درس‌های دوره متوسطه خواهد بود که فایل‌های آن در سایت حوزه علمیه هم موجود است.

کاظم‌لو بیان کرد: دارندگان معدل دیپلم 18 و بالاتر از آزمون ورودی معاف هستند.

وی عنوان کرد: یکی از موضوعات قابل توجه در خصوص کسانی است که حافظ کل قرآن کریم است و اگر مدرک دیپلم ندارند، ولی مدرک رسمی حفظ کل قرآن کریم را داشته باشند، می‌توانند برای تحصیل در حوزه علمیه ثبت‌نام کنند و پذدیرفته می‌شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین افزود: پس از برگزاری آزمون کتبی، از قبول‌شدگانِ این مرحله، مصاحبه علمی-تخصصی و عمومی گرفته خواهد شد تا توانایی علمی، مهارت تدریس و صلاحیت‌های اخلاقی- رفتاری داوطلبان سنجیده شود.

کاظم‌لو اعلام کرد: پنج مرکز آموزشی حوزه علمیه خواهران استان تا مقطع کارشناسی پذیرش طلبه دارد و همچنین مرکز آموزش عالی استان نیز در چهار رشته پذیرش طلبه دارند، در واقع کسانی که سطح دو دارند می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند.

وی خاطر نشان کرد: ما در شهر قزوین دو مدرسه علمیه داریم شامل مدرسه کوثر در خیابان شهید انصاری و مدرسه فاطمیه واقع در شهرک کوثر که برای دارندگان مدرک دیپلم است و همچنین مدرسه ایمانیه در تاکستان و مدرسه امام صادق (ع) در شهر بوئین‌زهرا برای دارندگان مدرک دیپلم است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین بیان کرد: مدرسه زینبیه در شهر آبیک مجهز به خوابگاه بوده و برای کسانی است که می‌خواهند با مدرک سیکل وارد شوند.

وی با بیان اینکه در کل استان قزوین ۲ هزار طلبه در بخش بانوان داریم، اظهار کرد: امسال بیش از یک هزار و ۷۰ نفر از حوزه علمیه بانوان استان فارغ‌التحصیل داشتیم که بخش عمده آنان در زمینه آموزش در مراکز حوزه علمیه یا در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین در پایان گفت: برای ثبت‌نام محدودیتی وجود ندارد و مدارس ما ظرفیت لازم را برای جذب طلبه دارند، خوشبختانه هرساله با توجه به ظرفیت مدارس استان میزان استقبال نوجوانان و جوانان برای ثبت‌نام در مدارس علمیه نیز افزایش پیدا کرده است.
 
انتهای خبر/2001
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان