۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین طرح ساخت خانه خبرنگاران در دستور کار شورای شهر قزوین
کد خبر: ۳۶۴۶۲۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۲۰ ساعت: ۱۲:۲۵ ↗ لینک کوتاه

در آئین تجلیل شهرداری قزوین از خبرنگاران مطرح شد؛

طرح ساخت خانه خبرنگاران در دستور کار شورای شهر قزوین

عضو شورای شهر قزوین گفت: به منظور شناسایی و تعامل بیشتر رسانه‌ها با هم نیاز است که خانه‌خبرنگاران در شهرداری وجود داشته باشد که این طرح در شورای شهر مطرح شده که امیدواریم که به زودی به منصه ظهور برسد.

طرح ساخت خانه خبرنگاران در  دستور کار شورای شهر قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری- تحلیلی صبح قزوین؛ مراسم تجلیل از خبرنگاران به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین عصر پنجشنبه در تالار شهر قزوین برگزار شد.
 
تحقق شعار مردم محوری با تعامل با رسانه‌ها


علی فرمانی، رئیس شورای شهر قزوین در این مراسم ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهارکرد: جامعه به خبرنگارانی که با جسارت و قلم خود در مسیر آگاهی مردم گام برمی‌دارند، مدیون است، خبرنگارانی که پل ارتباطی میان مردم و مسئولین بوده و نقاط قوت و ضعف آنان را به موقع گوشزد می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: یکی از شعارهای اصلی شورای ششم مردم محوری است، ما زمانی می‌توانیم این شعار را به جامعه عمل بپوشانیم که ارتباط دو سویه با رسانه و خبرنگاران داشته باشیم.
 
فرمانی خاطر نشان کرد: در همین راستا اکثرجلسات شورا را به صورت علنی برگزار کرده تا خبرنگاران با آزادی کامل در آن حضور یافته و هم بحث‌های کارشناسی و نظرات اعضا را از نزدیک دیده و در جریان نحوه بررسی نامه‌ها و مصوبات قرار گیرند.
 
رئیس شورای شهر قزوین با بیان اینکه حضور خبرنگاران در نشست‌های علنی شورا مسیر خدمت‌رسانی را برای شورا هموارتر می‌کند، تاکید کرد: تمایل داریم تا ارتباط جامعه خبرنگاری با مسئولان با خادمان ملت بیشتر شود تا بتوانیم در کنار شما فعالان رسانه خادمان بهتری برای شهروندان باشیم.
 
وی ادامه داد: یکی از شعارهای محوری شورای اسلامی از ابتدای فعالیت خود تکمیل طرح‌های نیمه تمام در شهر بوده است که تمام کاستی‌ها تلاش کردیم در عرصه‌های مختلف پروژه‌های نیمه تمام را به پایان برسانیم.
 
فرمانی بیان کرد: امیدواریم با سیاست‌گذاری که در شهرداری و شورای شهر پایه‌گذاری شده است، بودجه امسال را در نقاط تقاطع غیرهمسطح، توسعه میادین تره و بار به درستی صرف کنیم.
 

حل معضل ترافیک با کمربندی شمال شرق به جنوب غرب قزوین


در ادامه این مراسم مهدی صباغ شهردار قزوین، با بیان اینکه، رسانه نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در جامعه دارد و عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی بدون تلاش خبرنگاران به خوبی منعکس نمی‌شود و مردم در جریان خدمت آنان قرار نمی‌گیرند.
 
شهردار قزوین تصریح کرد: خوشبختانه تعامل خوبی بین شهرداری و شورای شهر قزوین برقرار است که ماحصل آن اجرایی شدن اکثر پروژه‌های بر زمین از سال‌های قبل است.
 
صباغی با اشاره به تسویه بدهی به بانک شهر در دو سال گذشته بیان کرد: برخی از این طرح‌ها مانند کمربندی جنوب غرب به شمال شرق در حال اجراست که به زودی افتتاح خواهد شد که این کار بزرگ و مهم نقش مهمی در حل معضل ترافیک داخل شهر دارد.
 
شهردار قزوین تصریح کرد: افتتاح این کمربندی سبز به مسافت 12 کیلومتر، از میدان تره‌بار تا میدان شورا، این امکان را به شهروندان می‌دهد که بدون توقف، تقاطع و چراغ راهنمایی مسیر را طی کنند.
وی ادامه داد: داخل این پروژه، چند طرح دیگر مانند مسیر دوچرخه سواری، جاده سلامت، اتاق مادر و کودک، دریاچه مصنوعی برای باغستان پیش‌بینی شده که اجرا خواهد شد.
 
صباغی در پایان گفت: انشاالله در کنار همراهی شورا و تعامل خبرنگاران و شهروندان بتوانیم شهری زیبا و آرام برای زندگی اهالی قزوین مهیا کنیم.

طرح ساخت خانه خبرنگاران در  دستور کار شورای شهر قزوین
 
در این مراسم همچنین فاطمه اشدری عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: کار خبرنگاری زمان نمی‌شناسد، شما خبرنگاران در گرما و سرما و در هر موقعیتی در شبانه‌روز به رسالت خبری و اطلاع رسانی خود می‌پردازید و تمام وقت خود را صرف آگاهی مردم می‌کنید.
 
وی با بیان اینکه خبرنگاران مسئول، مسئولین هستند، خاطرنشان کرد: خبرنگار عملکرد مسئول را تحت نظر داشته و وظایف و نواقص او را به آن گوشزد می‌کند، پس در قبال مسئولین هم مسئول است.
 
اشدری بیان کرد: خبرنگار باید سعه صدر داشته باشد و در تعامل با مدیران و مردم دلی دریایی داشته باشد تا بتواند نقش ارتباطی خود را به خوبی ایفا کند.
 
عضو شورای شهر قزوین در پایان گفت: به منظور شناسایی و تعامل بیشتر رسانه‌ها با هم نیاز است که خانه‌خبرنگاران در شهرداری وجود داشته باشد که این طرح در شورای شهر مطرح شده که امیدواریم به منصه ظهور برسد.
 
گفتنی است در ادامه این مراسم از خبرنگاران رسانه‌های فعال استان قزوین تجلیل شد.
 
انتهای خبر/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان