۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین ثبت‌نام بیش‌ از ۶ هزار زائر اربعین در استان قزوین تاکنون
کد خبر: ۳۶۴۵۴۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۱۴ ساعت: ۲۲:۱۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد اربعین استان قزوین عنوان کرد:

ثبت‌نام بیش‌ از ۶ هزار زائر اربعین در استان قزوین تاکنون

رئیس ستاد اربعین استان قزوین گفت: در سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۶۵۸ نفر از استان قزوین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام بیش‌ از ۶ هزار زائر اربعین در استان قزوین تاکنون
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محمد خورشیدی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ستاد اربعین استان قزوین با 16 کمیته شروع به کار کرده است.

وی افزود: یکی از راهبردهای اساسی دولت مردمی‌سازی اربعین است که هم در ایران و هم در عراق توسط مردم اجرا می‌شود و ستاد فقط نقش پشتیبانی و تسهیل امور را بر عهده دارد.

رئیس ستاد اربعین استان قزوین ادامه داد: سال گذشته به طور رسمی 52 هزار نفر و به طور غیر رسمی 70 هزار نفر از استان قزوین به زیارت اربعین مشرف شدند.

ثبت‌نام بیش‌ از 6 هزار زائر اربعین در استان قزوین

خورشیدی بیان کرد: در سال جاری تاکنون 6 هزار و 658 نفر از استان قزوین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند و بیشتر ثبت‌نام‌کنندگان بیمه 35 هزار تومانی را انتخاب کردند.

وی عنوان کرد: بعد از ثبت‌نام در سامانه سماح خدماتی از قبیل بیمه و اعطای ارز به مبلغ 200 هزار دینار به زائرین ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: امسال پنج مرز برای خروج زائران مشخص شده که مرز مهران به لحاظ نزدیکی با استان قزوین، برای زائران قزوینی پیشنهاد می‌شود.

این مسئول افزود: زائرانی که می‌خواهند با ماشین شخصی به مرزها اعزام شوند، بعد از ثبت‌نام در سامانه سماح می‌توانند پارکینگ رایگان رزرو کنند.

خورشیدی با بیان اینکه افراد به موقع برای گذرنامه اقدام کنند، ادامه داد: همچنین گذرنامه زیارتی هم وجود دارد که فقط در ماه محرم و صفر قابل استفاده بوده و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت «سخا» با مبلغ 50 هزار تومان برای گذرنامه اقدام کنند که تاکنون 800 نفر در استان گذرنامه زیارتی دریافت کردند.

ساماندهی 56 موکب قزوین برای خدمات در اربعین حسینی

وی بیان کرد: تاکنون 56 موکب از استان قزوین برای خدمات در ایران و عراق ساماندهی شده است که در نجف، کربلا، مسیب و طریق و در مرز مهران و شهر آوج و آبگرم در استان خدمات خواهند داد.

رئیس ستاد اربعین استان قزوین یادآور شد: 50 دستگاه اتوبوس شهری به مدت 15 روز بین مرز مهران و استان قزوین به زائران خدمات می‌دهند اما انتقال ماشین از ایران به داخل عراق در ماه‌های صفر و محرم ممنوع است.

خورشیدی افزود: در مرز مهران سکوی اختصاصی برای قزوین در نظر گرفته شده که 100 نفر هم زائریار جهت راهنمایی زائران برای رسیدن به اتوبوس‌های قزوین کمک می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در روز اربعین در استان هم مراسماتی خواهیم داشت که مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین با عنوان «دلدادگان حسینی» در چند نقطه از استان برگزار خواهد شد و 45 موکب برای این مراسمات مشخص شده که در این روز به عزاداران حسینی خدمت خواهند کرد.

وی در پایان یادآور شد: در کشور عراق هم هیئت عزاداران استان قزوین به مدت دو شب، یک شب همزمان با اربعین ایران و یک شب هم اربعین عراق نیز مراسم عزاداری خواهد داشت.

انتهای خبر/ 1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان