۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین نجات قطعی اخروی با اتصال به امام حسین (ع) حاصل می‌شود
کد خبر: ۳۶۴۳۷۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۴ ساعت: ۱۳:۱ ↗ لینک کوتاه

ذاکر اهل‌ بیت (ع) در مصاحبه با صبح قزوین:

نجات قطعی اخروی با اتصال به امام حسین (ع) حاصل می‌شود

ذاکر اهل بیت (ع) در قزوین گفت: شاهد هستیم که بسیاری از مسیحیان و دیگر مذاهب در روضه سیدالشهداء و اصحاب ایشان عزادار هستند و اینجا امام حسین (ع) مانند نخ تسبیح است و همه انسان‌های آزاده جهان را دورهم جمع می‌کند.

نجات قطعی اخروی با اتصال به امام حسین (ع) حاصل می‌شود
محمدجواد نظری در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری_تحلیلی صبح قزوین؛ اظهار کرد: برکات ارتباط با اهل بیت (ع) به ویژه وجود مقدس سیدالشهداء آن قدر بیشمار است که با تامل در آن‌ها حرارت محبت این حضرات در قلب انسان شعله‌ور می‌شود.

وی افزود: بزرگان در باب برکات اتصال به سیدالشهداء گفته‌اند که تاثیر محبت سید‌الشهداء به نحو علت تامه است و انسان بدون این محبت نمی‌تواند مسیر تقرب الهی را طی کند زیرا در قوس صعود و بالا رفتن به سمت خداوند، امام واسطه تقرب است به همین دلیل کسی که می‌خواهد به سمت خدا حرکت کند باید خود را به امام نزدیک کرده و با تمام وجود به ایشان دل بدهد که این اقدام در جامعه نیز همدلی و وحدت رویه را ایجاد می‌کند.

این ذاکر اهل بیت (ع) در قزوین گفت: شاهد هستیم که بسیاری از مسیحیان و دیگر مذاهب در روضه سیدالشهداء و اصحاب ایشان عزادار هستند و اینجا امام حسین (ع) مانند نخ تسبیح است و همه انسان‌های آزاده جهان را دورهم جمع می‌کند.

هر انسانی در دستگاه امام حسین (ع) جا دارد

نظری بیان کرد: اگر انسان‌ها در مسیر پیش‌ رو به تکلیف و وظیفه‌ خود در دستگاه سیدالشهداء عمل کنند هرگز ناامید نخواهند شد حتی اگر دیگران که مبنا و معیارشان، الهی نیست بگویند شکست خورده است، لذا کربلا نماد امید است.

وی یادآور شد: همه کسانی که دل در گرو دنیا داشتند آن زمان به امام حسین (ع) و یارانش و خانواده‌اش گفتند «این مسیری که می‌روید به شکست منجر خواهد شد و اسیر و تحقیر می‌شوید» اما یاران خاص سیدالشهداء، چون می‌دانستند که خداوند متعال شاهد و ناظر بر اعمال آنهاست لذا خدا برایشان کفایت کرد و هرگز امیدشان را از دست ندادند.

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: افرادی که در زندگی امیدشان را از دست می‌دهند به این دلیل است که از غیر خدا توقع دارند، چون احساس می‌کنند باعث و بانی این عالم که همان خداوند سبحان است، او را ندیده است، درحالی که خداوند متعال، لحظه به لحظه، نفس به نفس همراه انسان بوده و از احوالات او با خبر است و ناظر بر اعمال آنهاست و هیچ خدمتی را بی‌مزد نمی‌گذارد.

مداح قزوینی عنوان کرد: وقتی حضرت زینب (س)، در جواب یزید لعنت‌الله علیه که قصد تحقیر آن حضرت را داشت، فرمودند «ما رأیتُ الّا جمیلاً»، نشان دادند که این جمله سراسر امید است چون آن حضرت می‌دانستند که خداوند نظاره‌گر صبوری و اعمال آنهاست.

نظری بیان کرد: حضرت زینب (س) بانویی است که اگر در مسیر کربلا و واقعه عاشورا نبود، چیزی که هم‌اکنون از کربلا به ما رسیده است قطعاً این نبود. زن همیشه در دین مبین اسلام، به عنوان موجودی خلق‌شده اصلی و نه فردی زندگی کرده و حیات داشته است.

مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) دانشگاه و کلاس درس معرفت است

این ذاکر اهل بیت (ع) در قزوین وی افزود: ماه محرم، ماهی است که از آن به عنوان ماه حیات‌بخش بشریت و به ویژه ماه رهایی بخش امت اسلام یاد می‌شود و باید به نحو احسن از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: درک و فهم عمیق و درست این ماه زمانی حاصل می‌شود که در منظومه فکری و مکتب امام خمینی(ره)، به عمق معنای این جمله راهبردی که فرمودند: «هر چه داریم از محرم و صفر است»، دست یابیم.

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند؛ این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته، وظیفه تمامی پیروان مکتب رسول الله (ص) زنده نگاه داشتن محرم است، چرا که با زنده نگه‌داشتن نام مبارک سیدالشهداء(ع) و قیام خونینش در کربلا، راه سعادت و رستگاری، راه رسیدن به قله‌های عزت و افتخار و راه رسیدن به قله‌های انسانیت و مقام خلیفه الهی هموارتر خواهد شد.

نظری در پایان گفت: شب و روز محرم، فرصتی طلایی و بی‌نظیر برای تمامی آزادی‌خواهان و تشنگان عدالت و ظلم ستیزان است، ماه محرم در حقیقت ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه قیام عدالت در مقابل باطل و به بیان دیگر ماه محرم، نقشه راه و الگوی عملیاتی برای رسیدن به پیروزی نهایی حق بر باطل است، بنابراین باید تمامی مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) را به یک دانشگاه و کلاس درس معرفت افزا تبدیل کرد.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان