۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین بیش‌از ۴هزار خادمیار رضوی در قزوین فعالیت دارند
کد خبر: ۳۶۳۲۹۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۳۰ ساعت: ۱۸:۱۸ ↗ لینک کوتاه

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین:

بیش‌از ۴هزار خادمیار رضوی در قزوین فعالیت دارند

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین گفت: بیش‌از چهار هزار خادمیار و یکهزار یاور رضوی در استان داریم که در قالب ۱۷۰ کانون فعالیت می‌کنند.

بیش‌از ۴هزار خادمیار رضوی در قزوین فعالیت دارند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حسنعلی نوروزی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که سالن جلسات بسیج رسانه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دهه کرامت از ۳۱ اردیبهشت ماه سال‌جاری شروع و تا ۱۰ خرداد ادامه دارد و در این دهه خدمات اجتماعی، فرهنگی با کمک خادمیاران در سطح استان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) و دهه کرامت مختص به گروه خاصی نیست و متعلق به تمام اقشار مردم است، افزود: بیش‌از چهار هزار خادمیار و یکهزار یاور رضوی در استان داریم که در قالب ۱۷۰ کانون فعالیت می‌کنند؛ از این تعداد ۱۲۰ کانون عمومی و ۵۰ کانون تخصصی است که خدمات تخصصی ارائه می‌دهند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین بیان کرد: امسال شرایط به لحاظ اقتصادی پیچیده است و براین اساس سعی کردیم برنا‌مه‌ها را به کمک خیرین و مردم برگزار کنیم.

نوروزی یادآور شد:«خدمت کریمانه، همدلی و امیدآفرینی» به عنوان شعار محوری دهه کرامت سال‌ جاری است و باید در راستای تحقق این شعار حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: جلسات به صورت محدودتر در شهرستان‌ها از جمله آبیک، قزوین و آوج برگزار شده است و طی هفته جاری در البرز برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: تقدیر از خادمیاران و خیرین انجام شده و تمام کانون‌‌ها را در دهه کرامت برای انجام فعالیت‌های فرهنگی مانند تزئین مساجد برای ورود به دهه کرامت فراخوان کردیم.

نورورزی ابراز کرد: آمادگی ارائه خدمات تخصصی توسط کانون‌های سلامت، مشاوره و خدمات مانند برگزاری میز خدمت مشاوره در مناطق محروم، پخش زیارت امین‌الله از مساجد، مدارس و اماکن عمومی، تعمیر جزئی منازل محرومین از جمله ۵۰ خانه در سال‌‌ جاری، تامین ۱۵ سری جهیزیه در قالب چندین اقلام کالا، برگزاری همایش‌های تخصصی، تقدیر از خیرین و خادمیاری در سطح استان و شهرستان، ذبح گوشت قربانی و بهره‌مندی یکهزار و ۸۰۰ خانوار از برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه کرامت است.

وی گفت: برگزاری برنامه‌های ویژه شهدا و مشارکت در یادواره آنها، برگزاری جشن‌های ویژه دختران، دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب، طبخ و توزیع ۸۰ هزار پرس اطعام رضوی به صورت هدفمند، برپایی ایستگاه صلواتی و چایخانه امام رضایی در چهار نقطه اصلی شهر از جمله میدان آزادی، گلزار شهدا، میعادگاه نماز جمعه قزوین و مقابل دبیرخانه کانون خدمت‌های رضوی استان، برگزاری چهارشنبه‌های رضوی، تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی، برگزاری اردوهای جهادی در روستاها و مناطق محروم و اهدای خون در قالب نذر خون از سایر برنامه‌های دهه کرامت است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین در پایان یادآور شد: بسیاری از برنامه‌های این کانون از جمله توزیع اطعام رضوی در طول سال برگزار می‌شود که اجرای آن در دهه کرامت به صورت ویژه است.

محمد کشاورز مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: کانون خادمیاری خبر و فضای مجازی یکی از کانون‌های رضوی استان بوده که دوره آموزشی خبرنگاری، عناوین خبرنویسی، عکاسی خبری و سواد رسانه‌ای توسط آن برای نخستین بار طی دهه کرامت در سال‌ جاری برگزار می‌شود که استقبال مناسبی از آن صورت گرفته است.

وی افزود: برگزاری مسابقه فرهنگی رضوان به صورت کشوری در نرم‌افزار نسیم رضوان، هشتمین خورشید به مناسبت میلاد امام هشتم برگرفته از کتاب سیره علمی و عملی امام رضا (ع)، چهارشنبه‌های رضوی و تولید محتوای مختلف پیرامون امام رضا (ع) از برنامه‌های پیش‌بینی شده دهه کرامت است.

 انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان