۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین آئین سنتی ۵۰ بدر ویژه کودک و نوجوان برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۳۱۰۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۱۸ ساعت: ۱۰:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری استان قزوین:

آئین سنتی ۵۰ بدر ویژه کودک و نوجوان برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: جشن بزرگ ۵۰ بدر ویژه کودک و نوجوان با عنوان "ببار بارون" سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۰در پیاده راه فرهنگی سبزه میدان برگزار می‌شود.

آئین سنتی ۵۰ بدر ویژه کودک و نوجوان برگزار می‌شود
به گزارش حوزه فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ محمدرضا امامقلی به اجرای نمایش چمچه خاتون اشاره کرد و گفت: به مناسبت آیین سنتی 50 بدر برنامه ویژه و باشکوهی برای کودکان و نوجوانان استان قزوین در پیاده راه فرهنگی سبزه میدان برگزار خواهیم کرد که از جمله آن؛ اجرای نمایش چمچه خاتون است.

وی افزود: چمچه خاتون یک عروسک آیینی است که ریشه در اعتقادات و باورهای مردم استان قزوین دارد و در زمان کم آبی به نیت بارش باران ساخته می‌شد و خانمی همراه با بچه‌هایی که از آنها به عنوان نشان پاکی نام برده می‌شود با شعرخوانی به در خانه‌ها می‌رفتند و صاحب‌خانه نیز با مهربانی هدیه‌ای به رسم استجابت دعا برای بارش باران به آنها می‌داد و مراسم پخت آش را انجام می‌دادند.

این مسئول به دیگر برنامه‌های این جشن پرداخت و ادامه داد: سعی داریم این آیین سنتی و معنوی مردم استان قزوین را به گونه‌ای خلاقانه به کودکان و نوجوانان استان معرفی و انتقال دهیم و خاطره خوبی از این مراسم در ذهن کودکان باقی بماند لذا اجرای موسیقی زنده، مسابقه های متنوع همراه با جوایز نفیس، عرضه عروسک باران و کتاب‌های ویژه کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های این جشن خواهد بود.

رئیس حوزه هنری استان قزوین یادآور شد: جشن بزرگ 50 بدر ویژه کودک نوجوان با عنوان "ببار بارون" با همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان قزوین و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان