۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین پدر شهید رزازیان آسمانی شد
کد خبر: ۳۵۹۳۳۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۶/۲۱ ساعت: ۱۴:۲۶ ↗ لینک کوتاه

پدر شهید رزازیان آسمانی شد

حاج محمدحسین رزازیان پدر شهید مرتضی رزازیان دار فانی را وداع گفت.

پدر شهید رزازیان آسمانی شد
به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت صبح قزوین؛ استان قزوین با دارا بودن بیش از 3هزار شهید دوران دفاع مقدس، کارنامه درخشانی در عرصه ایثار و شهادت دارد.

پدران و مادران شهدای دفاع مقدس درواقع گنجینه‌های ارزشمندی هستند که فرزندان خود را در راه حفظ اسلام، میهن و ناموس فدا کردند و هر زمان که یک پدر یا مادر شهید دار فانی را وداع می‌گوید گویی یکی از گنجینه‌های ارزشمند دوران دفاع مقدس را از دست می‌دهیم.


حاج محمدحسین رزازیان پدر شهید مرتضی رزازیان دار فانی را وداع گفت و مراسم خاکسپاری او امروز (دوشنبه) 21شهریورماه 1401 در قطعه خانواده شهدای قزوین برگزار شد.

مرتضی رزازیان، دوم اردیبهشت ۱۳۴۱، در شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش محمدحسن، گونی‌فروش بود و مادرش عصمت نام داشت. دانشجوی دوره کاردانی در رشته علوم تربیتی، و معلم بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفتم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و اثری از پیکرش به دست نیامد تا اینکه در سال ۹۴ پیکر پاک به وطن بازگاشته و در گلزار مزار شهدای شهر آرام گرفت.




فرازی بر وصیتنامه شهید رزازیان:

"بنده به عنوان تذکر و یادآورى همانگونه که در قرآن آمده، مطالبى به عرض مى‌رسانم: در همه حال و در کلیه مراحل زندگیتان الله را در نظر داشته باشید. که او اولین و الآخرین اوست که بر تمام اعمال ما ناظر است.

تمام موجودات در زمین و آسمانها در ید قدرت اوست. او حتى از رگ گردن بر ما نزدیک است. پس باید مواظب باشیم که در محضر خدا گناه نکنیم و خلافى از ما سر نزند و در تمام کارهایى که براى خدا انجام مى‌دهیم، خالص باشیم و خداى نکرده غیر از او در کارتان شریک قرار ندهید. آن چیزى که ما را از ذلت و خوارى به عزت و بزرگى رسانید، همانا اسلام عزیز و حقیقى بود که گم کرده بودیم و با پیداکردن خود آن را یافتیم و با زنده کردن آن، خود را زنده کردیم، ما مثل مرده‌هایى بودیم که نمى‌توانستیم حرکت کنیم تا خداوند نعمت بزرگ خود را که همانا رهبرى الهى بود براى هدایت این امت مرحمت نمود."

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان