۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین شورای فرهنگی عمومی قزوین کم‌جلسه‌ترین شورا در کشور است
کد خبر: ۳۵۸۶۷۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۶ ساعت: ۱۳:۲۳ ↗ لینک کوتاه

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

شورای فرهنگی عمومی قزوین کم‌جلسه‌ترین شورا در کشور است

سید مجید امامی گفت: استان و شهرستان قزوین در دوره قبل به دلایل مختلفی که خارج از اراده بسیاری از اعضای جمع حاضر بوده جزو کم جلسه‌ترین استان‌های کشور در زمینه شورای فرهنگی عمومی شناخته شده اما اکنون فصل جدیدی آغاز شده است.

شورای فرهنگی عمومی قزوین کم‌جلسه‌ترین شورا در کشور است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سیدمجید امامی در اجلاسیه استانی شورای فرهنگ عمومی که صبح امروز در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این جلسه تنظیم رویکردهای شوراهای فرهنگی و عمومی استان مطابق با دولت سیزدهم و شرایط کنونی است.

وی با اشاره به مدیریت زیست بوم قزوین افزود: تا زمانی که شخصی نتواند وضعیت استان قزوین را درک کند نخواهد توانست در آن مدیریت و وجه‌شناسی داشته باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: یکی از بحث‌های جدی دولت و شورای فرهنگی عمومی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همین نگاه زیست بوم‌گرایی است.

امامی بیان کرد: دبیرخانه به عنوان خادم شورای فرهنگی عمومی است و نگاه ما به دبیرخانه یک اداره کل در کنار سایر ادارات کل‌ استان نیست بلکه این جایگاه را شورای انقلاب فرهنگی به مدیران دبیرخانه ارائه کرده و ما باید بر اساس ساختار و قانون مصوبات را پیگیری و نسبت به آن پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد: در همین دبیرخانه این پیشنهاد مطرح شده بود که اگر بتوانیم سند زیست بوم و فهم استان را دقیق انجام دهیم؛ قطعا می‌توانیم فصل جدیدی را رقم زده و استان را از روزمرگی خارج کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: استان و شهرستان قزوین در دوره قبل به دلایل مختلفی که خارج از اراده بسیاری از اعضای جمع حاضر بوده جزو کم جلسه‌ترین استان‌های کشور در زمینه شورای فرهنگی عمومی شناخته شده اما اکنون فصل جدیدی آغاز شده است.

امامی ابراز کرد: شورای فرهنگی عمومی شورای تامین فرهنگ یک استان است که انتظار داریم مدیران و مسئولین شورای فرهنگی و عمومی استان و شهرستان و در راس آن استاندار و معاونینش همانطور که به شورای تامین غیرت و حمیت دارند به شورای فرهنگ نیز اهتمام داشته باشند.

وی عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی در نظر دارد مدیریت تغییرات فرهنگی را دست گرفته و ابتکار عمل داشته باشد تا مهندسان و اصحاب صنعت از آن سوی مرز به این سوی مرز، از مرکزنشینان به بوم نشینان و به سوی اصحاب فرهنگ و دانش بازگردند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اذعان کرد: باید اصالت هر استان و شهری را درک و کشف کرد و باید بدانیم که چرا این دیار پایتخت خوشنویسی است و نگاه معنادار مردم در حوزه‌های کشاورزی، باغداری، محیط زیست استان و مهاجرت را در کنار نوپدیدها درک کرد.

امامی اضافه کرد: باید اصالت‌ها یعنی همان قومیت‌ها که در قزوین تات‌ها، ترک‌ها و لرها هستند را فهمید و بعد به رصد نوپدیدها پرداخت؛ آن زمان است که بسیاری از مسائل کشف خواهد شد.

وی تصریح کرد: اکنون سخن بسیاری از مدیران به ویژه روسای شوراها در شهرستان‌ها این است که ضمانت اجرای کار با چه کسی است؟ و ما همواره اعلام کردیم که ضمانت اجرای شورای فرهنگ عمومی آقای استاندار است.


دبیر شورای فرهنگ عمومی کشورعنوان کرد: برای مثال شورای استان تصمیم می‌گیرد که در حوزه هنری کدام فراخوان و کارگاه در موضوعات مختلف برنامه ریزی شود تا بتوانیم بهترین راهکارها را از هنرمندان استان جمع آوری کنیم بنابراین باید شورای برنامه‌ریزی استان بسیار هوشمند و فعال باشد.

امامی تصریح کرد: از استاندار و شورای برنامه‌ریزی استان خواهشمندیم که به این روش و فناوری برسند که مصوبات شورای فرهنگ عمومی در ادارات و سازمان‌ها اجرایی شود.

وی بیان کرد: رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت مطرح کرد که لازم است دو درصد از هزینه‌های مصوبات اجرایی تمام دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی طبق آیین نامه‌ای که روز گذشته نهایی شد در حوزه فرهنگ با نگاه استانی در شورای فرهنگی عمومی هزینه شود که این یک ‌رهاورد است بنابراین نباید خیلی مسئله ضمانت اجرا را پررنگ‌تر کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: خوشبختانه امروز شورای فرهنگی عمومی کشور و استان‌ها چراغ تحولی در مسیر شده‌اند که خوشبختانه ده‌ها کار توسط این شورا مطرح می‌شود که از یک نگاه مجزا از هم به سمت یک نگاه کلان گرا در حوزه فرهنگ کشور پیش می‌رود.

امامی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی هم شورای عمومی فرهنگ را به عنوان اصلی‌ترین بازوی خود در حوزه فرهنگ و جامعه قرار داده و خوشبختانه حمایت خوبی از شوراها دارد که امیدوارم با عزمی که در دولت راه افتاده بتوانیم گام‌های مثبتی در این مسیر برداریم.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان