۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین تصویب اعتبار ۱۶۲ میلیارد تومانی برای پروژه‌های نیمه‌تمام
کد خبر: ۳۵۷۴۱۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۱۰ ساعت: ۱۴:۴۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد

کمبود ۲ هزار معلم در قزوین/تصویب اعتبار ۱۶۲ میلیارد تومانی برای پروژه‌های نیمه‌تمام

نقی سیاهکالی مرادی گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به قزوین ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش استان مصوب شد.

تصویب اعتبار ۱۶۲ میلیارد تومانی برای پروژه‌های نیمه‌تمام
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، نقی سیاهکالی مرادی در نشست خبری که ظهر امروز(شنبه) به مناسبت روز معلم در سالن جلسات آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته معلم برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده که از جمله آن تجلیل از ۳۲ معلم نمونه استانی و کشوری است.
 
وی افزود: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با استاندار و امام جمعه قزوین با حضور معلمین منتخب و مسئولین آموزش و پرورش، دیدار با خانواده معزز شهدای دانش‌آموز، حضور مسئولان آموزش و پرورش در مدارس با هدف تقدیر از معلمان و کادر مدارس از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: عیادت از خانواده دو معلم فوت شده در دوران کرونا، میزبانی از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت و برگزاری همایش استانی روز معلم در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی از برنامه‌های هفته پاسداشت مقام معلم است.
 
وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از معلمان فرزند شهید بیان کرد: در حال حاضر حدود 220 فرزند شهید در استخدام آموزش و پرورش استان قزوین هستند.

 
سیاهکالی مرادی گفت: عزم جدی برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان به معنای واقعی در این دولت وجود دارد و تاکنون اتفاقات خوبی هم در این حوزه افتاده است به طوریکه این لایحه در بدنه آموزش و پرورش ۲۶ بار مورد تجدید نظر قرار گرفته است.
 
وی بیان کرد: برخی از همکاران یکسری نگرانی در خصوص نظام رتبه‌بندی معلمان دارند و بعضا عنوان می‌کنند که کسب این امتیازات سخت یا دست نیافتنی است در حالی که اینگونه نیست و بخش قابل توجهی از همکاران ما به حق و شایستگی‌های خود خواهند رسید.
 
این مسئول اضافه کرد: در نظام رتبه بندی معلمان، همکاران به ۵ گروه تقسیم شدند و ۳۰۰ امتیاز مربوط به بخش شایستگی‌های عمومی است که در اختیار مدیران مدارس و ستاد تربیتی مدارس بوده و فرهنگیان به راحتی می‌توانند آن را اخذ کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: لایحه رتبه‌بندی معلمان آخرین مراحل خود را طی می‌کند و به محض تایید، هیئت‌های ممیزی آماده اخذ مدارک معلمان و همکاران هستند ضمن اینکه رقم این کار کنار گذاشته شده و از ۳۱ شهریور ماه امسال هم قابل اجراست.

سیاهکالی مرادی عنوان کرد: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان نیازمند صبر و حوصله همکاران است و پس از اجرای آن چنانچه مشکلات و نواقصی وجود داشت می‌توانیم به صورت قانونمند و براساس مجاری قانونی موضوع را پیگیری کنیم؛ چراکه به عنوان یک معلم وظیفه شرعی خود می‌دانم از حق و حقوق همکاران در چارچوب منطق و عقلانیت دفاع کنم.
 
وی بیان کرد: آموزش و پرورش استان قزوین با کمبود حدود ۲ هزار معلم مواجه بوده و حدود یکهزار معلم جذب خواهد شد زیرا هر سال تعداد زیادی از همکاران بازنشسته می‌شوند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برای جبران کمبود معلم باید به چند شیوه عمل کنیم که از جمله آن استمرار فعالیت همکاران بازنشسته علاقمند به تدریس، استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و اجرای طرح 6 ساعت تدریس مدیران و معاونان مدارس است؛ همچنین پیشنهاد دادیم تا از پتانسیل دانشجویان ترم آخر دانشگاه تربیت معلم بهره‌مند شویم.
 
وی گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان قزوین برای آموزش و پرورش استان قزوین نیز اقدامات خوبی مصوب شد به طوریکه ۱۶۲ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش مصوب شد.
 
سیاهکالی مرادی در پایان بیان کرد: در بحث انتصابات تلاش کردیم که به دو مقوله تخصص و تعهد در کنار هم نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و در آموزش و پرورش سیاسی کاری نکنیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان