۰۴/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۶ دوشنبه

صبح قزوین مروری بر هر آنچه که تاکنون از آیفون تاشو اپل می‌دانیم
کد خبر: ۳۵۵۷۵۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ساعت: ۱۸:۴۶ ↗ لینک کوتاه

مروری بر هر آنچه که تاکنون از آیفون تاشو اپل می‌دانیم

در سال ۲۰۱۷ پیش‌بینی می‌شد که یک آیفون تاشو در سال ۲۰۲۰ و با یک سبک طراحی آینده‌نگرانه عرضه خواهد. بدیهی است که این اتفاق رخ نداد و از آن زمان، تحلیلگران و افشاگران همواره تاریخ‌های جدیدی برای عرضه این گوشی اعلام کرده‌اند. با این مقدمه، در ادامه قصد داریم تا همه آن چیزهایی را که تاکنون درباره آیفون فلیپ می‌دانیم، مرور کنیم.

مروری بر هر آنچه که تاکنون از آیفون تاشو اپل می‌دانیم

به گزارش سرویس علم وفناوری صبح قزوین ؛سامسونگ گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 را در ویترین دارد. موتورولا سری ریزر را با این فرم طراحی عرضه کرده و حتی گفته می‌شود گوگل هم در حال ساخت پیکسل تاشو است. در چنین شرایطی و در حالی که رقبا سخت مشغول طراحی گوشی‌های تاشو در شکل‌های مختلف هستند، اپل در این زمینه بسیار کند عمل کرده و هنوز هیچ آیفون تاشو و انعطاف‌پذیری ندیده‌ایم. اما، این ممکن است یک حرکت هوشمندانه باشد، چرا که هنوز هم نظرات در مورد گوشی‌های تاشو بسیار ضد و نقیض هستند. با ما همراه باشید.

اپل در سال 2021 مجموعه‌ای از محصولات جدید را عرضه کرد که شامل آیفون 13، اپل واچ 7، مک‌بوک پروهای ارتقا یافته و ایرپاد 3 می‌شود. اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، هنوز خبری از آیفون تاشو با نام احتمالی «آیفون فلیپ» (iPhone Flip) نیست. اگرچه به نظر می‌رسد تاریخ عرضه آیفون فلیپ هنوز مشخص نشده و کاملاً معلق است، اما شایعات حاکی از آن هستند که گوشی تاشو اپل می‌تواند در نزدیک‌ترین زمان ممکن و در سال 2023 وارد بازار شود.

سال‌هاست که گزارش‌های مربوط به آیفون تاشو را دنبال می‌کنیم. در سال 2017 پیش‌بینی می‌شد که یک آیفون تاشو در سال 2020 و با یک سبک طراحی آینده‌نگرانه عرضه خواهد. بدیهی است که این اتفاق رخ نداد و از آن زمان، تحلیلگران و افشاگران همواره تاریخ‌های جدیدی برای عرضه این گوشی اعلام کرده‌اند. با این مقدمه، در ادامه قصد داریم تا همه آن چیزهایی را که تاکنون درباره آیفون فلیپ می‌دانیم، مرور کنیم.
آیفون تاشو

آیفون فلیپ برای اپل تبدیل به یک هدف متحرک شده است!

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که اپل روی یک آیفون تاشو کار می‌کند. این شرکت تقریباً یک دهه است که درخواست ثبت اختراع برای انواع مکانیسم‌ها و دستگاه‌های تاشو ارائه می‌کند (البته، بدون تاریخ عرضه). اما سوال اینجاست که آیا این طراح‌ها و اختراع‌های ثبت شده در نهایت رنگ واقعیت به خود خواهند گرفت؟ و اگر پاسخ مثبت است، چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد؟

شایعات اولیه به سال 2021 به عنوان یک تاریخ بالقوه برای عرضه آیفون فلیپ اشاره می‌کردند، اما سال 2021 به انتها رسید و هنوز هیچ خبری از آیفون تاشو اپل نیست. مینگ چی کو، از تحلیلگران قدیمی اپل، به تازگی در گزارشی مدعی شده که سال 2023 برای عرضه آیفون فلیپ می‌تواند منطقی‌تر باشد. به گفته کو، اپل هنوز باید قبل از عرضه چنین دستگاهی به بازار، مسائل مربوط به فناوری و تولید انبوه آن را حل کند.

گمانه‌زنی‌های مارک گورمن از بلومبرگ نیز با پیش‌بینی‌های کو مطابقت دارد. گورمن در خبرنامه خود با عنوان Power On می‌گوید که آیفون تاشو احتمالاً تا دو یا سه سال دیگر وارد بازار نخواهد شد. از سوی دیگر، راس یانگ، از تحلیلگران صنعت، معتقد است که احتمال دارد آیفون تاشو در سال 2023 عرضه شود، اما احتمال عرضه در سال 2024 بیشتر است.

آیفون تاشو

آیفون تاشو چه شکلی خواهد بود؟

بلومبرگ سال گذشته گزارش داد که اپل در حال حاضر نمونه اولیه نمایشگر تاشو آیفون را در اختیار دارد. با اینکه این نمایشگر هنوز کامل و کارآمد نیست، اما یک پله بالاتر از یک حق ثبت اختراع صرف است و نشان می‌دهد که اپل به ساخت آیفون فلیپ نزدیک‌تر شده است. این گزارش با شایعاتی که ادعای عرضه گوشی در سال 2023 را دارند، مطابقت بیشتری دارد.

به نظر می‌رسد اپل در مورد نمایشگرهای تاشو، همه حالت‌های ممکن از جمله نمایشگر تاشو به سبک اوریگامی، نمایشگر تاشو صدفی و حتی نمایشگر تاشو کتابی را مد نظر قرار داده است. در حالی که هنوز نمی‌دانیم کدام یک از این نوع نمایشگرهای تاشو انتخاب نهایی اپل خواهند بود، کو و بلومبرگ هر دو معتقدند که نمونه اولیه فعلی بیشتر شبیه یک طراحی سنتی تاشو است که گوشی را بعد از باز شدن به یک تبلت 7.5 یا 8 اینچی تبدیل می‌کند. البته، گفته می‌شود که برخلاف سرفیس دوئو مایکروسافت، اپل از یک نمایشگر پیوسته با مکانیزم لولای مخفی مانند آنچه که در گلکسی فولد دیده‌ایم، استفاده می‌کند.

با این حال، جان پروسر، از افشاگران مطرح اپل، اوایل سال 2021 گزارش داد که آیفون فلیپ احتمالاً از طراحی تاشو صدفی (مانند گلکسی زد فلیپ 3) استفاده کرده و در رنگ‌های جذاب و متنوع عرضه خواهد شد.

چه مانعی بر سر راه اپل وجود دارد؟

در حالی که سامسونگ و دیگران خود را به آب زده و مشغول آزمایش طرح‌های مختلف هستند، اپل تصمیم گرفته تا بازار را رصد کرده و قبل از اینکه بخواهد گوشی تاشو خود را عرضه کند، نقاط ضعف و قوت محصولات موجود را به دقت بررسی و ارزیابی کند. حرکتی هوشمندانه که باعث صرفه‌جویی قابل توجه در منابع شرکت می‌شود، اما می‌تواند به قیمت عقب افتادن از رقبا تمام شود.

گوشی تاشو

یکی از نقاط ضعف اصلی در گوشی‌های تاشو فعلی که اپل هم به خوبی از آن مطلع است، وجود چین و چروک مشهور در نمایشگر است. موادی که در حال حاضر به عنوان روکش نمایشگر استفاده می‌شوند، از جمله ترکیب شیشه و پلاستیک که سامسونگ در گلگسی زد فولد و زد فلیپ به کار گرفته، هنگام باز شدن گوشی دارای چین و چروک قابل‌توجه بر روی لولا هستند. برای رفع این مشکل، اپل احتمالاً باید منتظر کورنینگ (تأمین کننده شیشه‌های نمایشگر اپل) باشد تا نوعی نسخه قابل انعطاف از محافظ سرامیکی خود ابداع کند. این شرکت در حال حاضر روی یک شیشه قابل خم شدن کار می‌کند، اما هنوز تاریخ عرضه آن را اعلام نکرده است.

شیشه منعطف کورنینگ

آیفون فلیپ اصلاً ارزان نخواهد بود

قیمت بالای گوشی‌های تاشو یکی دیگر از مشکلات عمده این نوع دستگاه‌ها است. اگر چه سامسونگ قیمت جدیدترین گوشی‌های تاشو خود را کاهش داده، اما به عنوان مثال گلکسی فولد 2 قیمتی برابر 2000 دلار داشت که بیش از دو برابر قیمت سایر گوشی‌های پرچمدار این شرکت است. از همین رو، آیفون تاشو نیز مسلماً ارزان نخواهد بود. بنابراین، گوشی تاشو اپل باید قابل رقابت با مدل‌های تاشو و غیرتاشو فعلی باشد تا بتواند با برندهای دیگر رقابت کرده و در عین حال، کاربران آیفون را ترغیب کند تا گوشی‌های تک صفحه نمایش خود را کنار گذاشته و برای خرید یک مدل تاشو هزینه بیشتری بپردازند.

گزارشی که در آوریل سال گذشته منتشر شد، نشان داد که نیمی از کاربران آمریکایی به خرید گوشی تاشو علاقه‌مند هستند. هر چند که مشتریان اپل تاحدودی کمتر از کاربران سامسونگ یا ال جی مایل به چنین جهشی هستند. اما تجربه نشان داده که پدیده‌ای موسوم به «اثر اپل» می‌تواند این آمار و ارقام را تغییر داده و پس از عرضه آیفون فلیپ، کاربران را مشتاق به خرید آن کند.

در حال حاضر، هیچ چیزی از مشخصات سخت افزاری احتمالی آیفون فلیپ نمی‌دانیم و چاره‌ای جز صبر کردن نداریم. نظر شما چیست؟ آیا اپل با عرضه آیفون فلیپ می‌تواند تحول دیگری در دنیای موبایل ایجاد کرده و استفاده از این گوشی‌ها را رواج دهد؟ نظرات خود را از طریق بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان