۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین تورهای طبیعت‌گردی در قزوین ساماندهی می‌شود
کد خبر: ۳۴۸۸۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۰:۲۷ ↗ لینک کوتاه

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان:

تورهای طبیعت‌گردی در قزوین ساماندهی می‌شود

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین از ساماندهی و تشدید نظارت بر برگزاری تورهای طبیعت‌گردی و گروه‌های کوهنوردی در استان خبر داد.

تورهای طبیعت‌گردی در قزوین ساماندهی می‌شود
نادر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر تورهای گردشگری غیرمجاز که برخی از آن‌ها تورهای طبیعت‌گردی و گروه‌های کوهنوردی هستند بدون داشتن مجوز، تخصص و استانداردهای لازم تورگردانی در حال فعالیت هستند که بالطبع علاوه بر خسارات و صدماتی که به دنبال برگزاری این تورها به محیط زیست وارد می‌شود آسیب‌ها و مشکلات احتمالی این نوع تورها برای شرکت‌کنندگان و متقاضیان نیز چندین برابر است.

وی با اشاره به هم‌افزایی هیئت کوهنوردی، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و معاونت گردشگری و سرمایه‌‎گذاری استان قزوین برای ساماندهی و نظارت بر برگزاری این تورها افزود: طی نشستی که به منظور بررسی و تبادل نظر در مورد نحوه برگزاری تورهای گردشگری کوهنوردی و طبیعت‌گردی با حضور روسای هیئت کوهنوردی و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان قزوین برگزار شد، ایجاد تعامل فی‌مابین و نظارت بر رعایت قوانین و مقررات در برگزاری این تورها مورد تاکید قرار گرفت. 

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین تصریح کرد: همچنین در این نشست مقرر شد هیئت کوهنوردی استان قزوین ضمن ارائه لیست باشگاه‌های دارای مجوز و برگزارکنندگان غیرمجاز به حوزه معاونت گردشگری و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی در صورت برگزاری تورهای تخصصی نسبت به تاکید بر تبلیغات درون‌گروهی و ممنوعیت تبلیغات در فضای مجازی اقدام کنند.

وی در پایان یادآور شد: در این نشست در خصوص برگزاری تورهای تخصصی برای کوهنوردان دارای کارت شناسایی معتبر توسط هیئت کوهنوردی و همکاری و تعامل انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با برگزارکنندگان تورهای تخصصی بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان