۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین اشتباه قریشی و برون‌ریزی رقابت‌های پنهان!
کد خبر: ۳۴۱۸۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۶ ساعت: ۱۱:۹ ↗ لینک کوتاه

ادامه واکنش‌ها به ویدیوی شوخی نامحترمانه با یک پاکبان

اشتباه قریشی و برون‌ریزی رقابت‌های پنهان!

حمایت از قریشی به امیر نوری محدود نماند. مهناز افشار، بازیگر دیگری که این روزها خارج از کشور به سر می‌برد اما از طریق حساب توییتر و اینستاگرامش تلاش می‌کند یاد خودش را در فضای داخل کشور هم زنده نگه دارد، به این ویدیو واکنش نشان داد

اشتباه قریشی و برون‌ریزی رقابت‌های پنهان!
 
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین؛هفته گذشته بود که انتشار ویدیویی از رفتار سحر قریشی، بازیگر سینما و تلویزیون با یک پاکبان در یکی از بوستان‌های تهران، حواشی زیادی را در فضای مجازی ایجاد کرد و در ادامه رفتار توهین‌آمیز این بازیگر، چرخه‌ای از واکنش‌های مختلف را در میان چهره‌های شناخته شده برانگیخت که از قضا برخی هم در دفاع از قریشی بودند. بازیگرها در خط مقدم انتشار فرهنگ سلبریتی‌ها این روزها در کشور ما زیر ذره‌بین هستند و البته آزاردهندگی این زیر ذره‌بین بودن باعث نشده که آن‌ها بیشتر مراقب رفتارشان باشند یا دست‌کم در انتشار برخی شیرین‌کاری‌های خود، خساست و حساسیت بیشتری به خرج دهند.
 
به گزارش صبح نو، حالا در آخرین نمونه، چند روز پیش ویدیویی از سحر قریشی در فضای مجازی پخش شد که او را در حال قدم زدن با دوستانش در یک پارک نشان می‌داد. در میانه این قدم زدن، او به قصد سلفی گرفتن به یک پاکبان که روی نیمکتی نشسته نزدیک می‌شود اما پاکبان با گفتن «برو!» به او تذکر می‌دهد که از او فاصله بگیرد. در ادامه قریشی به دوستش که در حال گرفتن فیلم است نزدیک می‌شود و با خنده می‌گوید «فقط همین مانده بود که این هم به من بگوید برو!» همین ویدیوی یکی، دو دقیقه‌ای حالا چند روزی است که نقل محافل فضای مجازی است و موج مخالفت‌ها و حملات به قریشی را از سوی کاربران شبکه‌ها برانگیخته است. اما مخالفت چهره‌های پرسروصدای این فضا از میان بازیگران و اهالی سینما، خودش به‌طور مضاعف در شیپور این اتفاق دمیده است.

پلیس فتا: برخورد می‌کنیم
ماجرا حتی تا آنجا داغ شد که معاون اجتماعی پلیس فتا اعلام کرد در پی این اتفاق کاربران ضمن تماس‌های متعدد با پلیس، خواستار برخورد قانونی با اینگونه جریانات شده‌اند و پلیس فتا اقدامات لازم و قانونی را برابر مقررات اعمال می‌کند. پاشایی تصریح کرد: «رعایت هنجار، قواعد خاص رفتاری و توجه به فرهنگ و آداب حاکم بر جامعه از بدیهیات ضروری استفاده از فضاهای عمومی فضای سایبر است و در این رابطه افراد، چهره‌های شناخته شده و نامی کشور نظیر هنرمندان، ورزشکاران و اندیشمندان که در فضای مجازی هم فعالیت دارند، باید به اخلاقیات و قواعد خاص رفتاری و خرده فرهنگ‌های پذیرفته شده در جامعه پایبند باشند و در چارچوب آن عمل کنند. در صورت بی‌توجهی فرد خاطی به تذکرات و تکرار مجدد تخلفات، پلیس فتا با اینگونه افراد برابر قانون برخورد کرده و متخلفان را به مرجع قضایی معرفی خواهد کرد.»

پرستویی: باید پای این پاکبان را ببوسی
پرویز پرستویی، بازیگر سرشناس سینمای کشور که البته چهره مشهوری اینستاگرام هم هست، در این‌باره نوشت: «وقتی این صحنه رو از خانم قریشی دیدم خیلی حالم بد شد. چرا‌که مردم عادی هیچ‌وقت با این مرد شریف و زحمتکش چنین برخوردی نمی‌کنند. نمی‌دانم ایشان در آن لحظه به این فکر نکردند که اگر این فیلم در دنیای مجازی منتشر بشه و خانواده آن پاکبان عزیز ببیننند چه حالی خواهد داشت؟ به نظرم ایشان باید به آن منطقه مراجعه کند و رسماً پای این پاکبان عزیز را ببوسد و حتی باید حکم کنند، این خانم یک روز کامل به جای این پاکبان کار کند تا عبرت بشود و برای مزاح کردن راه دیگری پیدا کند.»

نوری به پرستویی: چرا می‌خواهید بگویید خیلی خوبید؟!
اما پست پرستویی آتش انتقاد همکارانش را به بهانه ویدیوی قریشی، علیه رفتار اینستاگرامی این روزهای این پیشکسوت سینما برانگیخت. امیر نوری، بازیگر تلویزیون و سینما، که آثار مشترکی با قریشی داشته، فیلمی از صحبت‌های خودش را در این‌باره در اینستاگرام منتشر کرد که در بخش‌هایی از آن می‌گفت: «من امروز داشتم اینستاگرام را نگاه می‌کردم که دیدم خیلی به خانم سحر قریشی حمله شده است. حالا اینکه ایشان به پارک رفتند و لباس‌شان با آن پاکبان مشابه بود و یک ویدیویی را در اینستاگرام منتشر کردند که شاید اشتباه هم کردند، این همه هیجان وحمله کردن به ایشان ضرورتی ندارد، از همکاران نیز متعجبم که چرا استاد پرویز پرستویی راجع به همه چیز پست می‌گذارند؟ ۱۶۹مسافر پرواز را گذاشتند، دوباره دو ساعت بعد عکس کانگورهایی که در آتش می‌سوزند را گذاشتند و ابراز تأسف کردند و از این اقدام اینستاگرام چنان تسمه تایم پاره کرد و سرور سوزوند که تا سه روز با فیلتر شکن باید وارد اینستاگرام می‌شدیم.»
او ادامه داد: «مگر می‌شود نشست و درباره همه چیز آنقدر صحبت کرد و نظر داد؟ شاید آن آدم واقعاً منظورش یک چیز دیگر بوده است. چرا آنقدر علاقه دارید بگویید ما آدم‌های خوبی هستیم و همه چیز را می‌فهمیم؟ اون فرد گفت لباسم شبیه این آدم است. مگر گفت وای‌وای چه قدر زشت است این لباس؟ مگر خدایی نکرده مسخره کرد یا اذیت کرد؟ خیلی خوشحال و خندان داشت می‌خندید. واقعاً اینگونه با زندگی، کار، آبرو و حیثیت مردم به این راحتی بازی نکنید.»
این بازیگر افزود: «اگر اینگونه بخواهیم به موضوع نگاه کنیم، اینکه می‌روند در مناطق سیل‌زده و فیلم می‌گیرند و کمک می‌کنند که بدتر است. مثلاً دور از جان می‌خواهند بگویند یک نفر به قدری بدبخت است که با کمک ما خوشبخت شد، اینکه خیلی بدتر است.»

افشار: برای پاکبان‌ها، کفش ارسال می‌کنم
اما حمایت از قریشی به امیر نوری محدود نماند. مهناز افشار، بازیگر دیگری که این روزها خارج از کشور به سر می‌برد اما از طریق حساب توییتر و اینستاگرامش تلاش می‌کند یاد خودش را در فضای داخل کشور هم زنده نگه دارد، به این ویدیو واکنش نشان داد و در توییترش ضمن اعلام ارسال کمک برای پاکبان‌ها، نوشت: «دورم، اما قلبم بهتون خیلی نزدیکه ۱۰۰۰‌جفت کفش تقدیم می‌کنم به پاکبانان عزیزمون تا تمرینی باشه برای خودم تا یادم بمونه انسان بمونم.» طرح این مسأله هم البته به نوبه خودش واکنش‌های دیگری را در پی داشت. با این حال افشار ادامه داده بود: «فقط تمرینی است برای خودم وگرنه نشستن لیست خوب‌ها و بدها درست کردن کار سختی نیست و قطعاً خانم قریشی بیش از من و شما درصدد دلجویی خواهد بود. هر کار خوبی رو بلند بگید بذارید از هم یاد بگیریم و گرنه عکس و سینما همیشه هست!»

عذرخواهی: حتی او هم به من گفت «برو»!
در نهایت اما سحر قریشی چهارشنبه گذشته در صفحه اینستاگرامش ضمن توضیح ماجرا با اشاره به 
عجیب بودن هجمه و سرمنشأ آن نوشت: «از دیروز هجمه عجیبی در فضای مجازی علیه من در رابطه با اون پاکبان عزیز و محترم راه افتاده! اون هم قبل از اینکه فرصتی داشته باشم توضیحی درباره اصل ماجرا بدم. من خودم با افتخار اعلام می‌کنم در خانواده‌ای به دنیا اومدم که از همین قشر بودیم و هیچ‌وقت گذشته خودمو فراموش نمی‌کنم... این ماجرا رو کسانی راه انداختن که از تخریب آدما درآمد کسب می‌کنن یا برای گرفتن بیننده، دست به انتشار هر تیتر و خبر بی‌محتوایی می‌زنند.»

او در ادامه ماجرا را اینطور توضیح داد: «من چند وقتیه به کلمه «برو» حساس شدم! به همین سادگی اونم به‌خاطر اینکه خیلی وقته دوستام و اطرافیانم دارن بهم توصیه می کنن که از ایران برو. وقتی اون پاکبان شریف هم به من گفت «برو»، انگار پیامی بود از طبیعت که اونم داشت بهم می‌گفت «برو». اون پاکبان عزیز اصلاً من رو نشناخت و قسم می‌خورم هرگز قصد اهانت به ایشون رو نداشتم و این اتفاقات چیزی جز یک سوتفاهم کوچیک نیست.»

او در آخر به پست پرویز پرستویی هم واکنش نشان داد: «در آخر اینکه چه چیزی از این جالب‌تر که من هم یک روز لباس شریف پاکبانی رو به تن کنم و کنار این قشر با غیرت، یک حس هیجان‌انگیز رو تجربه کنم. اتفاقاً پوشیدن لباس پاکبانی اسمش تنبیه یا حکم دادگاه نیست، به نظر من هم یه افتخار بزرگه، هم نماد نجابت و غیرته.»

اشتباه قریشی و برون‌ریزی رقابت‌های پنهان
حالا پس از ایجاد ثبات نسبی در دوقطبی پرحرارتی که ویدیوی قریشی برانگیخت، به نظر می‌رسد که منشأ حملات برخی بازیگران به قریشی را می‌توان در جاهای دیگری هم جست‌وجو کرد. آنان احتمالاً قریشی را برای حضور در قشر و قبیله خود ناشایست می‌دانند چنان که خود قریشی سال گذشته در گفت‌وگویی پس از اولین حضورش بر روی سن تئاتر در نمایش «لامبورگینی» سیامک صفری در سال‌96 اذعان کرد که در پی توصیه دوستانش چون حامد بهداد، برای فعالیت در تئاتر حتی شده در حد طی کشیدن صحنه به جهان نمایش رفته اما به گفته خودش اصلاً از او استقبال نشده است: «من اولین تئاترم را که بازی کردم از همه جا به من حمله شد. همه به انتقاد و تمسخر من پرداختند. هنگام بازی در آن نمایش پس از ده دقیقه، عده با سر و صدا سالن را ترک کردند.» اشتباه سحر قریشی در رفتار نامحترمانه با فردی از مردم کشور با هر شغلی، غیر‌قابل انکار است اما شاید ناخواسته فرصتی را هم ایجاد کرد که از شکاف میان برخی بازیگران و سلبریتی‌ها پرده برداشته شود و جامعه از رقابت‌های پنهان میان آن‌ها چیزهای بیشتری بداند.
انتهای پیام/1404
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان