۲۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۹ دوشنبه

صبح قزوین ۱۵ اتوبوس زائر اولی‌ استان به پیاده روی اربعین اعزام می‌شوند
کد خبر: ۳۳۷۸۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۸ ساعت: ۱۵:۷ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین:

۱۵ اتوبوس زائر اولی‌ استان به پیاده روی اربعین اعزام می‌شوند

دبیرستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: اعزام ۱۵اتوبوس از زائر اولی‌های استان با عنوان ابرفیاض و به نام شهید ابوترابی برای پیاده روی اربعین ساماندهی شده‌ است.

۱۵ اتوبوس زائر اولی‌ استان به پیاده روی اربعین اعزام می‌شوند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ سعید خورشیدی امروز(دوشنبه) در دیدار مسئولین و موکب‌داران با نماینده‌ ولی‌فقیه استان قزوین اظهار کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری خداوند با عظمت دادن به اربعین به شیعه و اسلام عظمت ‌می‌دهد که این مسئله زمینه‌ای برای ظهور ولی‌عصر(عج) خواهد شد.

وی افزود: امسال سومین سال فعالیت ستاد اربعین با پشتیبانی نماینده ولی فقیه و دستگاه اجرایی است که فعالیت خود را با تکیه به نذورات مردمی ادامه می‌دهد.

دبیرستاد مردمی اربعین استان قزوین اذعان کرد: ستاد مردمی اربعین در سه سال گذشته با چهار موکب آغاز به کار کرد و هم‌اکنون در سال جاری با ۸۵موکب در پنج قرارگاه فعالیت می‌کند.

خورشیدی گفت: اولین قرارگاه استان قزوین در داخل کشور ایران و در عوارضی قزوین_زنجان، آوج، آبگرم و مهران مستقر است، قرارگاه دوم در نجف اشرف با پنج موکب، قرارگاه سوم استان قزوین در طریق الحسین، قرارگاه چهارم در شهر کربلا و قرارگاه پنجم در شهر مسیب است که برای تمامی این قرارگاه‌ها برنامه‌ اسکان، پذیرایی و مباحث فرهنگی پیش‌بینی شده‌ است.

وی ادامه داد: چند کار ویژه‌ فرهنگی طبق بیانات نماینده‌ ولی فقیه در استان برای ایام اربعین در نظر گرفته شده که تأسیس موکب بین‌المللی در طریق‌الحسین توسط طلاب قزوینی که خدمات فرهنگی در قالب مکتوب و فضای مجازی به زبان‌های مختلف به مردم ارائه می‌‌دهد و همچنین فعالیت‌های فرهنگی مانند اجرای گروه‌های سرود به زبان‌های مختلف در ایام پیاده‌روی پیش‌بینی شده‌ است.

آغاز فضاسازی هر توسط شهرداری قزوین

دبیرستاد مردمی اربعین استان قزوین ادامه داد: در تمامی موکب‌های قرارگاه اعزام مبلغین روحانی مستقر برای نماز جماعت، عزاداری و سخنرانی توسط شخصیت‌های مطرح کشوری و استانی بصورت متمرکز برنامه‌ریزی شده‌ است؛همچنین اعزام ۱۵اتوبوس از زائر اولی‌های استان با عنوان ابرفیاض و به نام شهید ابوترابی برای پیاده روی اربعین ساماندهی شده‌ است.

وی در ادامه بیان کرد: در سال جاری در حوزه‌ حمل‌ونقل مشکلاتی برای زائران به وجود آورده‌اند که لازم‌است دستگاه‌های مرتبط مانند استانداری در قالب سازماندهی انتقال زوار به مرزها تمهیداتی بیاندیشند، همچنین پیش‌بینی حضور زائرین سایر استان‌ها در قزوین برای اقامت موقت را در برنامه‌ریزی‌های خود جای دهند.

خورشیدی گفت: قیمت بالای اجناس و اقلام اساسی در کشور عراق موکب‌داران را با مشکلاتی مواجه کرده‌ است، لذا دستگاه‌هایی که قابلیت تسهیل‌گری دارند لازم‌ است پای کار بیایند.

دبیرستان مردمی اربعین استان قزوین عنوان کرد: شهرداری خدمات کمسیون فرهنگی خود را در قالب فضاسازی شهر آغاز کرده‌ و درخواست ما همکاری شهرداری در قالب زیر ساخت‌های جدی در کشور عراق مانند اهدای ابزار و وسایل مورد نیاز است و از دستگاه‌های متولی انتظار می‌رود تا تسهیلات و کمک‌های خود را پیش‌ از اعزام زوار به کشور عراق ارائه دهند.

این مسئول در پایان گفت: از مسئولین انتظار می‌رود برای حمایت مالی زائران مستضعف مبلغ حداقل یک میلیون تومان را به عنوان قرض‌الحسنه اختصاص دهند همچنین در قالب اختلافات ارزی ایران و عراق تدابیری انجام شود.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان