۲۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۹ دوشنبه

صبح قزوین علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه برای ثبت‌نام اقدام کنند/ راه‌اندازی مدرسه علمیه الوند ضروری است
کد خبر: ۳۳۶۶۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۳ ساعت: ۱۴:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علیمه خواهران استان قزوین:

علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه برای ثبت‌نام اقدام کنند/ راه‌اندازی مدرسه علمیه الوند ضروری است

مدیر حوزه علیمه خواهران استان قزوین گفت: از ۲۳ تیرماه همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) کار ثبت نام از داوطلبان شروع شده است و معمولا کسانی که دارای مدرک دیپلم هستند و با معدل ۱۲ می‌توانند در حوزه علمیه ثبت نام کنند.

علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه برای ثبت‌نام اقدام کنند/ راه‌اندازی مدرسه علمیه الوند ضروری است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت الاسلام رضا کاظم لو در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات مدیریت حوزه علیمه خواهران قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رسالت خبرنگاری از کارهای دینی و تبلیغی است و ما خبرنگاران را از حوزه علمیه می‌دانیم.

وی با اشاره به اهمیت حوزه علمیه افزود: دانش مایه اقتدار است و جامعه‌ای که دانش و هنر نداشته باشد باید بگوییم این جامعه عقب مانده خواهد بود.

مدیر حوزه علیمه خواهران استان قزوین گفت: اگر جامعه‌ای خالی از دانش باشد باید انتظار داشته باشد که دیگران بر او غلبه پیدا کنند در حالی که جامعه‌ای با دانش بالا نیز از عزت و صیانت برخوردار است.

این مسئول با اشاره به بیانات مقام معطم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ابراز کرد: رهبری فرمودند که دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است؛ اگر جامعه اسلامی علم داشته باشد به اهداف خود می‌رسد.

کاظم لو عنوان کرد: از جمله جایگاه‌هایی که بعد از انقلاب گسترش یافته نیز حوزه علمیه خواهران است و این مایه خوشبختی است چراکه اثری از خون شهدا و انقلاب است و رهبری از حوزه علمیه به عنوان رویش انقلاب یاد می‌کنند.

وی ابراز کرد: از ۲۳ تیرماه همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) کار ثبت نام از داوطلبان شروع شده است و معمولا کسانی که دارای مدرک دیپلم هستند و با معدل ۱۲ می‌توانند در حوزه علمیه ثبت نام کنند.

مدیر حوزه علیمه خواهران استان قزوین تشریح کرد: نحوه تحصیل در حوزه علمیه خواهران به صورت حضوری و غیرحضوری است و افراد تا ۳۰ سال می‌توانند حضوری و افراد بالای ۳۰ سال باید غیر حضوری ثبت تام کنند.

این مسئول عنوان کرد: آزمون ثبت نام کنندگان درهفتم شهریورماه برگزار می‌شود و بعد از قبولی در آزمون نیز با گذراندن یک مصاحبه که توسط افراد با تجربه انجام می‌شود نیز پذیرش خواهیم داشت.

700 طلبه قزوینی فارغ التحصیل شدند

کاظم لو اضافه کرد: ظرفیت تقریبی ما امسال ۲۰۵نفر است اما اگر شرایط خوبی را داشته باشیم نیز تعداد بیشتری را هم جذب می‌کنیم و بانوانی که تمایل به ثبت نام دارند می‌توانند به مدارس مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: در استان ۶ مرکز خواهران وجود دارد و ۵مرکز تا سطح کارشناسی و یک مرکز آموزش عالی است که در سه رشته ارائه خدمات می‌کند.

مدیر حوزه علیمه خواهران استان قزوین عنوان کرد: اگر افراد از امتیازاتی مانند تحصیلات دانشگاهی، حافظ قرآن و نهج‌البلاغه باشند دیگر شامل شرایط سنی نمی‌شوند و تا ۳۵ سال می‌توانند به صورت حضوری و بدون آزمون وارد حوزه علمیه شوند.

این مسئول گفت: حوزه علمیه خواهران در کشور در این دوران ۲۵ساله نیروهای خوبی به جامعه تحویل داده و اقبال خوبی داشته است که ۸۰هزار طلبه و بیش از ۴۰۰ مرکز را در سطح کشور داریم.

کاظم لو ابراز کرد: در استان مجموعا ۱۵۰۰ دانشجو و ۱۰۰ نفر استاد دانشگاه داریم که دوره‌های تحصیلی کارشناسی ۴ساله است اما تا ۷سال هم ادامه دارد و مقطع ارشد هم سه ساله است.

وی یادآور شد: یکی از نیازهای ما در استان داشتن مدرسه حوزه علمیه در الوند است که امیدواریم به زودی موانع و مشکلات آن حل شود.

مدیر حوزه علیمه خواهران استان قزوین تصریح کرد: یکی از افتخارات ما همکاری با تمامی نهادها است و برنامه‌هایی که در مناسبت‌ها داریم نیز محصور به حوزه نیست و با همه نهادها همکاری داریم .

این مسئول افزود: یک مهارت افزایی را برای فارغ التحصلان در قالب حیات طیبه در جهت آسیب‌های اجتماعی ایجاد کرده و در این زمینه نیرو پرورش دادیم و در هر پدیده‌ای به نام “آسیب” و حوزه تخصصی خانواده نیرو داریم.

کاظم لو یادآور شد: اکنون ما ۷۰۰ فارغ‌التحصیل از حوزه خواهران داریم و حضور میلغین خواهر در آموزش و پرورش موثر و چشمگیر است و این آمادگی وجود دارد که همکاری جدی با نهادها داشته باشیم.

وی عنوان کرد: حوزه علمیه با کمترین هزینه کار می‌کند که از طریق شورای سیاست گذاری بودجه ما تامین می‌شود و بخشی دیگر هم بر عهده موسسین و خیرین و هیات امنا است.

این مسئول در پایان گفت: بودجه کلی حوزه علیمه خواهران استان در سال گذشته ۸۹۰ میلیون تومان بود که سالانه ۱۰۰میلیون تومان برای اداره هر مدرسه نیاز است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان