۲۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۹ دوشنبه

صبح قزوین وظیفه ما دفاع از کیان دین و فرهنگ و اعتقادات در جامعه است
کد خبر: ۳۳۶۲۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۵ ساعت: ۱۴:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر جدید حوزه علمیه قزوین:

وظیفه ما دفاع از کیان دین و فرهنگ و اعتقادات در جامعه است

مدیر جدید حوزه علمیه قزوین گفت: نگاه درون حوزی یعنی ما طلاب اگر از این زاویه نگاه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که وظیفه ما دفاع از کیان دین و فرهنگ و اعتقادات در جامعه اسلامی است اگر با این نگاه به مسئولیت خود بنگریم جبهه شب و روز ندارد و نباید به آن به چشم ساعات اداری بنگریم.

وظیفه ما دفاع از کیان دین و فرهنگ و اعتقادات در جامعه است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت الاسلام علی عباسی در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه استان که امروز(شنبه) در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: به واسطه توفیقی که خداوند نصیب بنده کرد نیز حدود سه سال به نیت خدمت در این جایگاه سعی و تلاش کردم که امیداورام قصورات و کوتاهی‌ها مورد عفو قرار گرفته باشد.

وی افزود: اکنون یک عارفه متعهد از قم در استان ما حاضر می‌شود که از خانواده بزرگی است که از جایگاه بزرگ خود در قم گذشت کرده تا برای خدمت به مردم در قزوین حاضر شوند.

مدیر سابق حوزه علمیه قزوین با اشاره به سیاست‌های کلی حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: برگزاری جلسه‌های مدیران به طور مستمر در روزهای شنبه با همراهی مجموعه مدیران، کلاس‌های دانش افزایی و مهارت افزایی با دعوت از اساتید قم، دوره‌های مشاوره و گزینش خواهران و برادران از اقدامات انجام گرفته در حوزه علمیه قزوین است.

وی با اشاره به افتتاح مرکز مشاوره قزوین در روزهای اخیر گفت: قزوین اکنون از جهت مشاوره غنی است که امیداوارم ادامه پیدا کند و رشته تخصصی مشاوره هم به این مرکز اضافه شود.

استاد حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: دعوت از اساتید قم برای درس اخلاق چهارشنبه‌های هر هفته، اجرای طرح آشنایی با معارف دینی برای بزرگسالان با نام اکمال دین، ایجاد گروه‌های تخصصی در حوزه علمیه قزوین در ابعاد گروه‌های طب سنتی، شعر، زبان غربی و لاتین هم از برنامه‌های دیگری است که در حوزه علمیه برگزار شد.

عباسی ابراز کرد: برگزاری سفر اربعین و راهیان نور برای طلاب نیز از برنامه‌هایی بود که طی این مدت انجام شد چراکه هیچ سفری آموزنده تر از سفرهای معنوی و ولایی نیست.

در ادامه این جلسه مدیر جدید حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: هیچ پستی پایدار نخواهد بود از امروز آمادگی دارم برای روزی که فرا می‌رسد و باید این مسئولیت از دوش بنده برداشته شود.

حجت الاسلام محمدتقی سبحانی نیا با اشاره به یکی از احادیث امام صادق(ع) ابراز کرد: براساس این حدیث علمای شیعه ما کسانی هستند که در مرزها و حدودی مجاهده و تلاش می‌کنند که آن طرف آن ابلیس و اعوانش قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: باتوجه به این حدیث اگر دو منظر برون حوزوی و درون حوزوی را در نظر بگیریم؛ اگر وظیفه علما مرز داری و قرارگرفتن در مرز جبهه باشد و دشمنانش شیطان باشد واضح است که یک جبهه فرهنگی و اندیشه محور است.

این استاد حوره ابراز کرد: اگر به حوزه علمیه به عنوان مرکز تربیت علما و ولایت ائمه اطهار بنگریم یک تلقی صحیحی برای تمام کسانی است که از بیرون به حوزه نگاه می‌کنند؛ یعنی تصور آنان این است که طلاب سربازان فکری و مجاهدان جامعه هستند.

وی عنوان کرد: اگر به علما به چشم سربازان اندیشه و فکر جامعه بنگریم کارشان پاسداری از دین است و بنابراین سربازانی که در خط مقدم تلاش می‌کنند نیازمند به پشتیبانی دارند.

سبحانی نیا گفت: بنابراین نگاه برون حوزوی اگر این باشد که طلاب در خط مقدم تلاش می‌کنند نیز مسئولین باید از این بخش حمایت کنند؛ امیدواریم و تلاش می‌کنیم تا حمایت و پشتیبانی مسئولین استانی را جلب کنیم.

این مسئول ابراز کرد: نگاه درون حوزی یعنی ما طلاب اگر از این زاویه نگاه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که وظیفه ما دفاع از کیان دین و فرهنگ و اعتقادات در جامعه اسلامی است اگر با این نگاه به مسئولیت خود بنگریم جبهه شب و روز ندارد و نباید به آن به چشم ساعات اداری بنگریم.

مدیر جدید حوزه علمیه قزوین گفت: ما سعی می کنیم تمام وقت در خدمت حوزه‌های علمیه و اساتید باشیم و امیدواریم همه بتوانیم در این جبهه فرهنگی که اکنون شدیدترین هجمه‌ها در طول تاریخ است، سربلند بیرون آییم و تلاش کنیم قدم جدید را در عرصه‌های حوزه‌های علمیه در قزوین بروز و ظهور پیدا کند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان