۲۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۹ دوشنبه

صبح قزوین مراسم تشییع پیکر شهیدان «مهدی‌زاده و غیاثوند» در قزوین برگزار می‌شود+زندگینامه
کد خبر: ۳۳۶۲۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۰ ساعت: ۸:۳۳ ↗ لینک کوتاه

مراسم تشییع پیکر شهیدان «مهدی‌زاده و غیاثوند» در قزوین برگزار می‌شود+زندگینامه

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین گفت: مراسم تشییع پیکرهای شهدای تازه تفحص شده «اکبر مهدی‌زاده» و «محرمعلی رویتوند غیاثوند» در قزوین برگزار می‌شود.

مراسم تشییع پیکر شهیدان «مهدی‌زاده و غیاثوند» در قزوین برگزار می‌شود+زندگینامه

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ هویت پیکر مطهر 35 شهید دوران دفاع مقدس که در عملیات‌های والفجریک، خیبر، ایذائی والفجر هشت، رمضان، بیت المقدس، والفجر4، محرم، کربلای پنج و تک دشمن در سال 67 به شهادت رسیده اند؛ شناسایی شد؛ این شهدای گرانقدر طی عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، تفحص شده اند.

شهدای تازه تفحص شده که هویتشان احراز شده است، متعلق به استان‌های اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، خوزستان، بوشهر، تهران، فارس، قزوین، چهارمحال و بختیاری، گیلان و یزد بودند.

شهید اکبر مهدی زاده، فرزند علی، متولد 1346 در شهرستان بویین زهرا استان قزوین است، وی در سال 64 و در عملیات ایذائی والفجر8 به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در جزیره بوارین ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت 34 سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید محرمعلی رویتوند غیاثوند، فرزند محمد علی، متولد 1347 در شهر قزوین است. او در سال 67 و در تک دشمن به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت 31 سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق کارت شناسایی هویتش مشخص شد.

شهید مکتب امام صادق(ع) که در روز شهادت حضرتش بازگشت

شهید "اکبر مهدی زاده" از همان دوران کودکی عاشق اسلام و قرآن بود و شور و حال وصف ناشدنی داشت او در جلسات هفتگی هیئت محله که شامل برنامه های قرائت و تعلیم احکام اسلامی بود شرکت فعال داشت شرکت در این گونه جلسات زمینه ساز رشد و کمالی شد که در او تجلی یافت و راه را برای عاشورایی شدن و در مکتب حسین بن علی رشد کردن هموار کرد.

وی پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و چند سال ترک تحصیل خود را برای حضور در مدرسه عشق و مکتب در جهاد و شهادت آماده کرد و در حالی که ۱۴ سال داشت با گرفتن استشهاد پزشکی و محلی مبنی بر اینکه ۱۷ سال است توانست جواز حضور در دانشگاه جهاد و شهادت را گرفته قدم در کربلای خونین شهدای ایران بگذارد.

این شهید بزرگوار چندین ماه در جبهه های نبرد حق علیه باطل گذرانده و این حضور در جبهه و در جمع رزمندگان و سرداران دفاع مقدس از اون مجاهدی شجاع و با شهامت و عاشق شهادت ساخت و هر آن در آرزوی شهادت بود و عاشق پرواز به سوی معشوق و معبود خویش.

شهید "مهدی زاده" با توجه به عشق و علاقه ای که به تحصیل علم و دانش داشت، فرصت را مناسب دید تا برای درک معارف عالیه اسلام به تحصیل علوم اسلامی بپردازد.

وی برای این منظور راهی حوزه علمیه قزوین شد، مدتی را در مدرسه علمیه شیخ الاسلام به تحصیل مشغول شد ولی با روح بلند و ترقی خواهش روانه ی قم شد، او در این راه موفقیت‌های بسیاری کسب کرده و از محضر بزرگوارانی چون مرحوم آیت الله مدرس افغانی بهره های فراوانی برد و در راه کسب علم و تقوا و اخلاق اسلامی بسیار تلاش کرد.

شهید مهدی زاده" پس از مدتی تحصیل دوباره راهی جبهه شد و ۲۵ ماه در جبهه غرب و جنوب به عنوان تخریبچی زن خدمت کرد. وی در عملیات والفجر هشت از ناحیه پا مجروح شد، اما دو روز بعد با همان وضع در عملیات شرکت کرد و بعد از جانفشانی های بسیار در ۲۱ بهمن ۶۴ در منطقه عملیاتی فاو به جمع بی نام و نشان های نامدار پیوست.

برگزاری مراسم تشییع و تدفین

امیر سرتیپ دوم بهنام پیری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده «اکبر مهدی‌زاده» و «محرمعلی رویتوند غیاثوند» چهارشنبه ۱۲ تیر از ساعت ۹ صبح از مقابل آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) به طرف گلزار شهدای شهر قزوین برگزار می‌شود.

 مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین افزود: شهید «اکبر مهدی‌زاده» پس از تشییع در قزوین به زادگاهش در روستای طزرک از توابع تاکستان منتقل و مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر این شهید از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۱۲ تیر در روستای طزرک برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: شهید «محرمعلی رویتوند غیاثوند» نیز پس از تشییع در قزوین به زادگاهش کوراندشت منتقل و روز پنجشنبه ۱۳ تیر از ساعت ۱۷ در روستای سوخته چنار از توابع بخش کوهین شهرستان قزوین تشییع و تدفین خواهد شد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان