۲۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۰ سه‌شنبه

صبح قزوین کتاب "گهواره‌های نیلوفری" رونمایی شد
کد خبر: ۳۳۴۲۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۸ ساعت: ۱۴:۵۳ ↗ لینک کوتاه

با محوریت خاطرات مادران و همسران شهدا؛

کتاب "گهواره‌های نیلوفری" رونمایی شد

با محوریت جمع آوری خاطرات مادران و همسران شهدا کتاب "گهواره‌های نیلوفری" رونمایی شد.

کتاب "گهواره‌های نیلوفری" رونمایی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ مریم مجتهدزاده امروز(چهارشنبه) در همایش ششمین جشواره بین‌المللی اسوه‌­های صبر و مقاومت در سالن اجتماعات لشکر 16زرهی قزوین اظهار کرد: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، این زنان بودند که سرود جنگ را نواختند و آن را به عنوان ارزش مطرح کردند، همچنین بانوان در دوران دفاع مقدس، دفاع از مملکت را به عنوان ضرورت با گوشت و استخوان لمس می‌­کردند.

وی افزود: در برابرحکومت طاغوت این نخبگان بودند که برای انجام تکلیف الهی قیام کردند، انقلاب ما پیام آزادی­خواه برای کل جهان از جمله مستضعفین به همراه داشت، جوانان زیادی چه در دوران حکومت پهلوی و هشت سال جنگ تحمیلی منافع شخصی را فدای منافع ملی کردند که وظیفه ما تبیین این ایثارگری‌هاست.

معاون سابق رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به بیانیه "گام دوم انقلاب اسلامی" ابراز کرد: افق­‌های حکومتی انقلاب اسلامی برپایه­‌ی انقلاب، نظام، دولت، جامعه و تمدن اسلامی شکل گرفته است و دلیل نوین بودن این انقلاب، تکیه بر علم روز با الهام‌گیری از مبانی اسلامی است که جامعه را برای ظهور آماده خواهد کرد.

وی ابراز کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی نهاد­های نظام سازی، قوانین اسلامی و مجالس نیز تشکیل شد، اما دولت اسلامی شکل ظاهری خود را حفظ کرد و این دولت اسلامی براساس بیانات مقام معظم رهبری شکل نگرفت.

همسر دیپلمات ربوده شده ایران در لبنان اذعان کرد: دولت اسلامی و همه‌­ی دست اندرکاران آن باید متخلق به آداب اسلامی باشند، اگر دولت اسلامی شکل گرفت به جامعه اسلامی خواهیم رسید و عنصر اصلی در تشکیل جامعه اسلامی خانواده است که بدون تشکیل جامعه اسلامی به تمدن اسلامی نخواهیم رسید.

مجتهدزاده عنوان کرد: باتوجه به هجمه­‌های وارد شده وظایف ما بعد از مقابله درجنگ سخت حضور برای مقابله درجنگ نرم است، در جنگ سخت با هم‌اندیشی، همراهی و سلاح سخت توان مقابله داشتیم، اما راهبرد جنگ نرم بصیرت افزایی و آگاهسازی عموم جامعه است.

وی بیان کرد: رسانه‌­های مجازی زمینه­ ساز فرصت­‌ها و تهدید­هاست و در این برهه باید از فرصت­‌ها جهت ایجاد هویت فردی و خودباوری اجتماعی جوانان استفاده کرد، تا ارزش و هویتی شناخته نشود دفاع از کشور صورت نمی‌­گیرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم کتاب "گهواره‌های نیلوفری" با محوریت مصاحبه با مادران و همسران شهدا به قلم زهرا عبدالهی سردبیر خبرگزاری ایسنا رونمایی شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان