۲۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۰ سه‌شنبه

صبح قزوین مراکز "افق" در ۵۰۰ بقعه شاخص راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۳۳۴۱۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۵ ساعت: ۱۳:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف کشور در قزوین:

مراکز "افق" در ۵۰۰ بقعه شاخص راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور از راه‌اندازی مراکز اجتماعی فرهنگی قرآنی با عنوان مراکز " افق" در ۵۰۰ بقعه شاخص کشور در سال آینده خبر داد.

مراکز "افق" در ۵۰۰ بقعه شاخص راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ دوره آموزشی و توجیهی خادمین بقاع متبرکه استان قزوین ظهر امروز(یکشنبه) با حضور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور در حسینیه امامزاده حسین(ع)قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام محمد نوروزپور در این جلسه اظهار کرد: فرهنگ زیارت در فرهنگ اسلامی ما جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد؛ هرچند گروه‌های وهابی علیه فرهنگ زیارت خیلی تبلیغ می‌کنند و طوری وانمود می‌کنند که در اسلام چیزی به نام زیارت نداریم و آن را شرک می‌دانند.

وی افزود: زیارت از فرهنگ اسلامی ما بوده و مورد تاکید و سفارش پیامبر گرامی اسلام است و از همان زمان به بعد بسیار تاکید به زیارت اهل قبور و مومنین و متدیین شده‌ایم.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور با تبریک به مناسبت میلاد فاطمه زهرا(س) و روز مادر گفت: این بانوی بزرگوار مقام والایی دارند؛ به طوریکه رسول گرامی اسلام فرموده‌اند اولین کسی که وارد بهشت می‌شود حضرت فاطمه زهرا(س) است.

باید به آداب و رسوم ملی، رنگ و بوی مذهبی دهیم 
وی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: سازمان اوقاف به منظور جامه عمل پوشاندن به فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون تبدیل آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی سند چشم‌اندازی با افق ۱۲ ساله طراحی کرده است.

نوروزپور تصریح کرد: گسترش و تعمیق بخشی معرفت و بصیرت دینی و فضایل اخلاقی براساس قرآن و مکتب اهل بیت(ع)، مروج و نمایانگر اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری، اثرگذار و الگوساز و دارای فاخرترین برنامه‌های فرهنگی در سطح منطقه از جمله این برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب که نقشه راهی برای آینده مملکت است باید به بحث بصیرت دینی و معنویت و اخلاق جامعه توجه کنیم که امامزادگان و اماکن مقدس از جمله بهترین ظرفیت‌ها برای تحقق این امر هستند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور تصریح کرد: امامزادگان یکی از مکان‌هایی هستند که باید برای شبیخون فرهنگی دشمن برنامه ارائه دهند زیرا دشمنان تلاش زیادی برای مبارزه با فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی می‌کنند؛ لذا یکی از جاهایی که باید به دشمنان پاسخ کوبنده دهند همین امامزاده‌ها هستند.

وی بیان کرد: ما یک سری آداب و رسوم ملی مثل عیدنوروز داریم که فرهنگ و آیین و سنتی است که مورد تایید دین اسلام است لذا باید به آداب و رسوم ملی، رنگ و بوی مذهبی دهیم.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز گفت: قزوین استانی تاریخی و زائرپذیر بوده که مسافران زیادی در ایام نوروز از این استان دیدن می‌کنند؛ ضمن اینکه استان قزوین در مسیر سایر استان‌ها بوده بنابراین باید بستری فراهم شود که بهترین خدمات به مسافران ارائه شود که در این راستا نظافت و پاکیزگی از مباحث مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: امامزاده‌ها باید دارای فضای مناسب، آرامش بخش و سرشار از معنویت براساس معماری اسلامی ایرانی بوده و مجهز به فناوری‌های شایسته روز و متکی به منابع اقتصادی و مالی پایدار باشند.

وی با اشاره به راهکارهای حوزه اماکن و خدمات بیان کرد: توسعه و بهینه سازی تسهیلات رفاهی و بیمه‌ای زائرین، گسترش امنیت زائران، توسعه بهداشت محیطی، بصری و روانی، مدیریت ترافیک حریم بقعه، رفع آلودگی‌های زیست محیطی، توسعه و تجهیز امکانات ایمنی باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور با اشاره به راه‌اندازی مراکز افق در سال ۹۸ گفت: مراکز اجتماعی فرهنگی قرآنی با عنوان مراکز «افق» در راستای شناسایی، برنامه‌ریزی و کاهش آسیب‌های اجتماعی منطقه اطراف بقعه راه‌اندازی می‌شود.

وی در پایان کفت: در نظر داریم در گام نخست در سال آینده مراکز افق را در ۵۰۰ بقعه شاخص کشور راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان