۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین امروز با مدل کار رسانه‌ای دهه ۷۰ نمی‌توان برنامه اثرگذار برای شهدا تولید کرد
کد خبر: ۲۰۵۱۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۱ ساعت: ۱۲:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین:

امروز با مدل کار رسانه‌ای دهه ۷۰ نمی‌توان برنامه اثرگذار برای شهدا تولید کرد

ابوالفضل معصومی‌فر گفت: باید متناسب با فضای حاکم تاکتیک‌های مناسبی را برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت به کار بگیریم به عبارتی با همان مدلی که در دهه ۶۰ و یا ۷۰ کار می‌کردیم اگر امروز فعالیت کنیم به نتایج تاثیرگذاری دست نخواهیم یافت.

امروز با مدل کار رسانه‌ای دهه ۷۰ نمی‌توان برنامه اثرگذار برای شهدا تولید کرد
ابوالفضل معصومی‌فر، مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، با اشاره به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: اگر بخواهیم در مقطع تاریخی پس از انقلاب رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا را مرور کنیم، بیشترین عرصه ایثار و از خودگذشتگی را در دوران 8 سال دفاع مقدس شاهد بودیم.
وی شهدای مدافع حرم اهل بیت را نیز نمونه‌هایی از الگوی ایثار و فداکاری در دوران کنونی یاد کرد و افزود: در طول سال‌های پس از دفاع مقدس نیز فضای استان‌ها به عطر شهدای گمنام معطر شده است.
با پرهیز از توجه به کمیت به افزایش کیفیت برنامه‌ها بپردازیم
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین خاطرنشان کرد: در طول سال‌های پس از دفاع مقدس تلاش‌های خوبی توسط دستگاه‌های متولی و به ویژه عموم مردم و خانواده شهدا و ایثارگران برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفته که اثرگذار نیز بوده است.
وی ادامه داد: رسانه نیز از هر فرصتی استفاده کرده تا این فرهنگ را در جامعه تقویت و نهادینه کند که در این راستا رسانه استانی ما نیز با وجود اینکه نسبت به سایر استان‌ها از قدمت کمتری برخوردار بوده و پس از 12 سال از پایان جنگ تحمیلی متولد شده است اما توانسته سهم خود را ایفا کند.
معصومی‌فر تصریح کرد: تقریبا برنامه‌های متعددی در مورد بیشتر شهدای شاخص استان قزوین تهیه و به دفعات پخش شده و همچنین از فرصت‌های زمانی مختلف در جهت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شده است.
وی عنوان کرد: در مقاطع مختلف زمانی باید متناسب با فضای حاکم بر جامعه تاکتیک‌های مناسبی را برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت به کار بگیریم به عبارتی با همان مدلی که در دهه 60 و یا 70 کار می‌کردیم اگر امروز در رسانه فعالیت کنیم به نتایج تاثیرگذاری دست نخواهیم یافت.
این مسئول با اشاره به برگزاری یاواره شهدا عنوان کرد: در انجام فعالیت‌های مختص به شهدا باید به جای پرداختن به کمیت به فکر افزایش کیفیت برنامه‌ها باشیم و با پرهیز از برنامه‌های متعدد و مشابه و تجمیع آنها مراسمی باشکوه در شأن شهدا برگزار کنیم.
انجام کار فاخر و اثرگذار نیازمند تفکر، تعمق و سرمایه گذاری است
وی با اشاره به اثر گذاری سریال شوق پرواز در مخاطبان گفت: در طول این سال‌ها فعالیت‌های زیادی با محوریت شهدا و ایثارگران انجام شده اما تاثیرگذاری کاری که در سال 80 با سرمایه گذاری بنیاد شهید در مورد شهید بابایی با عنوان سریال شوق پرواز ساخته شد، بسیار بالا بود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین بیان کرد: این اثر هنری با نحوه پرداخت هنرمندانه و ظریفی که داشت نقش زیادی در شناخت فرهنگ ایثار و شهادت داشته و تاثیر‌گذاری فراوانی در اذهان و اندیشه مخاطبان بر جای گذاشت.
وی ادامه داد: انجام کار فاخر و اثرگذار نیازمند تفکر، تعمق و سرمایه گذاری است این درحالی است که دسترسی ما به اطلاعات مربوط به شهدا و همچنین منابع مالی لازم جهت تهیه و تولید آثار بسیار محدود است.
معصومی‌فر خاطرنشان کرد: تحقیق و پژوهش و جمع آوری اسناد و اطلاعات پایه و مبنایی که می‌تواند سرمنشا کارهای هنری و هرهنگی اثرگذار باشد، مستلزم تمرکز است که مهم‌ترین مسئولیت در این مقوله برعهده بنیاد شهید است.
وی در پایان بیان کرد: برخی اشخاص معدود، اطلاعات و اسناد منحصر به فردی در اختیار دارند که مصادره کرده‌اند که باید این مشکلات به شکل مناسبی حل شود تا بتوان در مسیر تولید آثار فاخر و اثرگذار در جامعه حرکت کرد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان