۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین رشد شاخص‌های کمی و کیفی کتابخانه‌های استان در سال گذشته
کد خبر: ۱۹۳۵۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۲ ساعت: ۱۳:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین خبر داد:

رشد شاخص‌های کمی و کیفی کتابخانه‌های استان در سال گذشته

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: بررسی‌ها حاکی از روند رو به رشد اکثر کتابخانه‌های استان در شاخص‌های تعیین شده در راستای تحقق اهداف کتابخانه‌های عمومی در سال گذشته است.

رشد شاخص‌های کمی و کیفی کتابخانه‌های استان در سال گذشته
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در مراسمی که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور مدیرکل برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تالار قلم قزوین برگزار شد، اظهار کرد: همواره در همه فعالیت‌های حوزه کتابخانه‌ها بر حرکتی هدفمند با نگاه کارشناسی و علمی در همه سطوح و حوزه‌های کاری تاکید داشته‌ایم.
وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که سال گذشته انجام شد تدوین شاخص‌های تخصصی هریک از کتابخانه‌ها همچنین بحث بازدیدهای کارشناسی بود که در آخرین جلسه‌ای که پایان سال 94 برگزار شد به هر دو حوزه، در بخش کتابخانه‌ای و شهرستانی پرداخته شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: بررسی‌ها حاکی از روند رو به رشد و مطلوب اکثر کتابخانه‌ها در شاخص‌های ارائه شده در راستای تحقق اهداف کتابخانه‌های عمومی بود که امیدواریم این مسیر همچنان در سال جاری استمرار داشته باشد.
وی تصریح کرد: بدون تردید پیشرفت، تعالی و ترقی در هریک از حوزه‌های کاری با یک حرکت با برنامه، هدفمند، علمی همراه با تلاش مداوم محقق خواهد شد و هرگونه موفقیت و یا شکست در رسیدن به اهداف، نتیجه تلاش خودِ فرد است.
رمضانی عنوان کرد: در بررسی‌ها تلاش می‌شود تا مجموعه جهات مورد بررسی قرار گیرد زیرا برخی کتابخانه‌ها دور از دسترس قرار دارند و تحقق اهداف آنها با دشواری همراه است همچنین برخی مجموعه‌ها نیز چند سالی فارغ از بخشی از امکانات و مقدمات لازم اولیه و بدیهی بوده‌اند که تامین آن نیاز به بازه زمانی نسبتأ طولانی دارد.
وی ادامه داد: در سال جاری چند محور مورد تاکید نهاد است که یکی از آنها، محور تحقق سند سال ملی خواندن می‌باشد که تدوین و ابلاغ شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اضافه کرد: امسال برگزاری نشست‌های کتابخوان در سه سطح پیگیری خواهد شد که شامل نشست کتابخوان کتابخانه‌ای، نشست کتابخوان مجازی و کتابخوان‌های تخصصی است.
وی تصریح کرد: نشست کتابخوان کتابخانه‌ای یکی از رسالت‌های کتابداران و مسئولان کتابخانه‌هاست که با قوت خوبی شروع شده است.
رمضانی در تشریح نشست کتابخوان مجازی گفت: از نشست کتابخوان کتابخانه‌ای می‌توانیم بهره‌برداری مجازی داشته باشیم ضمن اینکه نشست‌های کتابخوان مجازی در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند اهرم تشویقی برای کتابخوانان این حوزه باشد و اثرات خوبی در حوزه برون داد فرهنگی و گسترش فعالیت‌های کتابخانه‌ای و تخصصی داشته باشد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی بیان کرد: تببین و تبلیغ جشنواره رضوی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید با انجام اقدامات لازم، اطلاع رسانی خوبی برای 63 هزار اعضای کتابخانه‌های عمومی استان صورت گیرد.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان