۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین آزمون استانی مفاهیم تخصصی قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در قزوین برگزار می شود
کد خبر: ۱۶۲۳۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

آزمون تخصصی مفاهیم قرآن کریم؛

آزمون استانی مفاهیم تخصصی قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در قزوین برگزار می شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری آزمون تخصصی مفاهیم قرآن کریم در قزوین همزمان با سراسر کشور خبر داد.

آزمون استانی مفاهیم تخصصی قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در قزوین برگزار می شود
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین،حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین مسابقات قرآن کریم در سطح کشور را توفیق الهی خواند و افزود: به برکت انقلاب اسلامی مسابقات سراسری قرآن کریم همه ساله در کشور برگزار می گردد که این موجب شناسایی استعداد ها و نخبگان قرآن و علوم قرآنی در سطح کشور گردیده است.
وی با بیان اینکه نفرات برگزیده مسابقات مفاهیم تخصصی قرآن کریم در مرحله شهرستانی برای شرکت در مسابقات استانی 6 و 7 آذرماه خواهران درامامزادگان اسماعیل(ع) و برادران در امامزاده حسین(ع) قزوین حضور می یابند افزود: مسابقات مرحله استانی چهارشنبه و پنجشنبه 6 و7 آذرماه ساعت 8 صبحخواهران درامامزادگان اسماعیل(ع) و برادران در امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه سوالات این آزمون از تفسیر نمونه حضرت آیت ا.
.
.
مکارم شیرازی و از اول قرآن تا انتهای سوره آل عمران خواهد بود ابراز کرد:سوالات این آزمون به صورت سراسری توسط مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تهیه و در اختیار استان ها قرار می گیرد.
حجت الاسلام نوروزی با تأکید بر این مطلب که برگزاری اینگونه مسابقات در ارتقای سطح فرهنگ قرآن و قرآن پژوهی در جامعه و علی الخصوص جوانان بسیار مؤثر خواهد بود و می تواند زندگی در پرتو قرآن را در جامعه اسلامی نهادینه نماید اذعان کرد: افرادی که موفق به کسب 160 نمره در مرحله استانی شده و اصل پاسخ نامه ایشان به صورت رسمی به اداره کل آموزش و مسابقات قرآنی ارسال گردیده باشد امکان شرکت در مرحله کشوری مسابقات مفاهیم تخصصی قرآن کریم را دارند.
وی حضور موثر قاریان برجسته استان در مسابقات کشوری قرآن را از مفاخر استان دانست و حمایت دستگاه های فرهنگی و مذهبی استان را برای رشد و پیشرفت این قاریان را در عرصه های بین المللی خواستار شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با تأکید بر این مطلب که قرآن کریم کتاب حیات زندگی است و تا زمانی که مسلمانان با قرآن مأنوس بودند عظمت داشتند و زمانی که نسبت به آموزه‌های آن بی‌توجه شدند استعمارگران توانستند به آنان غلبه کنند تصریح کرد:قرآن به‌عنوان یک سند برای مسلمانان به تنهایی کافی نیست اگرچه قرآن کتابی جامع است اما نیاز به مفسر دارد و مفسران قرآن عترت پیامبر (ص) هستند.
حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه درک مفاهیم قرآن از محل توجه به سیره اهل بیت (ع) محقق می‌شود ابراز کرد: قرآن غنی ترین كتاب عالم و الگوی تربیتی است كه انس این صحیفه الهی و كتاب هدایت در طول تاریخ گذشته و آینده بركات سرشاری را برای مسلمانان به همراه داشته است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان