۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین فرا گرفتن مهارت هاي فرزند پروري مانع ناکامی و درماندگی والدین می شود
کد خبر: ۱۴۶۴۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس مرکز بهداشت قزوین:

فرا گرفتن مهارت هاي فرزند پروري مانع ناکامی و درماندگی والدین می شود

سکندری: والدین در برخورد با كودكاني كه مشكلات رفتاري دارند، دچار ناكامي و درماندگي مي شوند و تأکید کرد که فرا گرفتن مهارت های فرزند پروری، راه پیشگیری از این اتفاق است.

فرا گرفتن مهارت هاي فرزند پروري مانع ناکامی و درماندگی والدین می شود
به گزارش صبح قزوین به نقل ازروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، سکندری با اشاره به اینکه علت این موضوع در درجه نخست رفتار كودك و سپس، آگاهي نداشتن والدين از ويژگي هاي رشد كودكان است، اظهار داشت: نداشتن مهارت كافي برای تقويت جنبه هاي مثبت رفتار كودك و تأثير بر كاهش جنبه هاي منفي رفتار آنان، دیگر موضوعی است که به ناکامی اینگونه والدین منجر می شود.
این کارشناس که روانشناس مشاوره مركز بهداشتی ـ درمانی زعفرانيه نیز می باشد، «توجه كردن»، «پاداش دادن»، «ناديده گرفتن»، «دادن دستورات مؤثر به كودك» و «استفاده درست از محروم سازي موقت» را پنج مهارت فرزند پروري دانست كه والدين بايد آنها را فرا گیرند.
شایان ذکر است، این سخنان در نشستی آموزشی با موضوع «مهارت هاي فرزند پروري» روز ششم مهر 1392 در مدرسه ابتدايي دكتر ابوترابي بیان شد.
در این برنامه، ويژگي هاي كودكان در مراحل مختلف رشد از تولد تا پايان كودكي و علل شكل گيري مشكلات رفتاري كودكان شرح داده شد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان