۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین ترویج مطالعه مفید بین مددجویان، اولویت فرهنگی زندان های قزوین است
کد خبر: ۱۳۸۹۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های استان قزوین:

ترویج مطالعه مفید بین مددجویان، اولویت فرهنگی زندان های قزوین است

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های استان قزوین گفت: ترویج مطالعه مفید و ایجاد اشتیاق به کتابخوانی مهمترین اولویت فرهنگی اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی استان برای مددجویان است.

ترویج مطالعه مفید بین مددجویان، اولویت فرهنگی زندان های قزوین است

به گزارش صبح قزوین، محمدرضا ابراهیمی در دیدار با سرپرست اداره کتابخانه های استان در محل زندان مرکزی قزوین اظهار کرد: این اداره کل برنامه های مختلفی را برای جذب مددجویان به سمت مطالعه و کتابخوانی دارد تا از این طریق نه تنها اوقات آن ها به گونه ای مناسب پر شود بلکه با دانش افزایی، از بازگشت مجدد آن ها به سمت انحرافات اجتماعی جلوگیری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این مطالعه شامل طیف گسترده ای از مطالعه کتب دینی تا علمی، ا جتماعی و غیره است که از جمله این برنامه ها ، برگزاری دوره های آموزش حفظ، روخوانی و تفسیر قرآن کریم و احکام است که با استقبال گسترده مددجویان نیز رو به رو شده است.

images

ابراهیمی تصریح کرد: ترویج اعتقادات مذهبی کمک بزرگی به تغيير رفتار مددجویانی می کند که به دلیل دوری از معنویات دچار آسیب های اجتماعی شده اند زیرا طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده بسياري از جرائم جامعه در نتيجه فقر ديني و دور شدن از معنویات است.

این مسوول ادامه داد: برگزاری مسابقات کتابخوانی، مقاله نویسی و جدول از دیگر برنامه های فرهنگی زندان است که به صورت منظم به اجرا درمی آید که موجب ایجاد شور و نشاط و فضایی سالم در محیط زندان های استان شده است .

ابراهیمی ضمن تقدیر از حمایت خوب اداره کل کتابخانه های استان در زمینه برگزاری مسابقات فرهنگی و تجهیز کتابخانه زندان های قزوین و بویین زهرا افزود: کتابخانه زندان مرکزی قزوین (چوبیندر) که از سال 1380 راه اندازی شده هر روز با مراجعه متعدد مددجویان برای امانت کتاب رو به رو است که می توان از این امر بهره برداری های مثبتی کرد.

index

وی یادآور شد: لازم است کتاب هایی که در کتابخانه زندان ارایه می شود مناسب شرایط و علاقه مندی های مددجویان باشد که در عین جذابیت بیشترین تاثیر را از نظر روحی و روانی برای آن ها داشته باشد.

رئیس زندان مرکزی قزوین (چوبیندر) نیز در این دیدار برنامه ها و فعالیت های انجام شده در زندان را برای حضار تشریح کرد و گفت: با اقدامات انجام شده می توانیم بگوییم زندان قزوین، زندانی است که در آن کرامت های انسانی افراد حفظ می شود.

عباس رمضانی اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که فعالیت هایی انجام دهیم که موجب مشارکت حداکثری مددجویان در فعالیت ها و برنامه های زندان شده و آن ها را به سمت زندگی سالم سوق دهد.

وی ادامه داد: برگزاری نشست های نقد و معرفی کتاب، راه اندازی تیم های ورزشی زندان در رشته های فوتسال، واليبال، كشتي، باستاني و آمادگي جسماني، برگزاری ورزش صبحگاهی برای مددجویان، برگزاری نماز جماعت و فعالیت های فرهنگی هنری از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی تئاتر از جمله برنامه های ما برای مددجویان زندان است.

رمضانی همچنین خاطرنشان کرد: اشتغال زندانیان به يك كار درآمد زا علاوه بر تأمين منبع درآمدي براي خانواده، نقش موثری در كاهش آسیب های اجتماعی دارد که دراین راستا کارگاه های متعددی برای مددجویان راه اندازی شده که از طریق آن این افراد ضمن فراگیری حرفه ای مناسب و درآمدزا، می توانند از زمان های حضور در زندان به گونه ای درست بهره برداری کنند.

این مسئول تاکید کرد: اشتغال و حرفه آموزي نقش مهمي در كاهش فشارهاي روحي و رواني زندانيان دارد و برنامه هاي شغلي زندانيان نشان مي دهد افکار پریشان و پرتنش از آن ها دور گرديده و روابط اجتماعی مثبت و سالم تري برجا گذاشته است.

رمضانی در پایان گفت: برنامه های اجرا شده در زندان تنها به مددجویان مرد اختصاص ندارد و در بند نسوان زندان مرکزی قزوین نیز با توجه به علایق و نیازهای بانوان اقدامات مختلفی صورت گرفته است که در صورت احداث یک کتابخانه در این بند، می توانیم فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی را هرچه بیشتر بین بانوان مددجو توسعه دهیم .

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: فعالیت های انجام شده در زندان ها قابل تقدیر است و آنچه امروز در زندان قزوین مشاهده می شود بیانگر محیطی با شرایط درمانی مناسب برای رفع مسایل و مشکلات مددجویان می باشد.

محمدرضا مولایی اضافه کرد: امیدواریم روزی فرا رسد که هیچ فردی مرتکب جرم و جنایت نشود ولی در حال حاضر بهترین راه برای افرادی که ناگزیر سال هایی از عمر خود را باید در زندان سپری کنند، اجرای برنامه های حمایتی و روان درمانی در زندان ها به منظور کاهش تمایل آن ها برای بازگشت به جرم است که خوشبختانه در زندان های استان به نحوی مطلوب در حال اجرا است.

وی یادآور شد: اداره کل کتابخانه های استان قزوین در حد توانایی ها و امکانات خود از هیچ گونه حمایتی برای ارتقای وضعیت کتاب و کتابخوانی درزندان های استان دریغ نمی کند.

انتهای پیام / 3007

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان