۱۵/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۷ جمعه

صبح قزوین تجهیز منابع و تخصیص نیازهای سرمایه گذاری ماموریت اصلی سیستم بانکی است
کد خبر: ۱۲۵۷۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

بازرس کل استان قزوین:

تجهیز منابع و تخصیص نیازهای سرمایه گذاری ماموریت اصلی سیستم بانکی است

یزدان پناه: تجهیز منابع مالی و تخصیص نیازهای سرمایه گذاری ماموریت اصلی سیستم بانکی کشور است .

تجهیز منابع و تخصیص نیازهای سرمایه گذاری ماموریت اصلی سیستم بانکی است
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی و ستادخبری بازرسی کل استان قزوین، محمدحسین یزدان پناه ، در این نشست که صبح دیروز در سالن جلسات اداره امور شعب بانک ملی و با حضور مسئولین و مدیران شبکه بانکی استان قزوین برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: شما مدیران حوزه بانکی به عنوان افسران جبهه اقتصادی مسئولیتی سنگینی بر عهده دارید و می طلبد که با تدابیر عالمانه و با بهره گیری از کارشناسان مجرب شرایط حاضر را به نحو احسن مدیریت کنید تا انشاء ا.
.
.
از شرایط بحران کنونی با موفقت عبور نماییم.
2 وی با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ نظارت و بهره گیری از پتانسیل های نظارتی افزود: مدیران متعهد و دلسوز در نظام مقدس جمهوری اسلامی که دغدغه ای جز عمل به قانون و رضایتمندی مردم ندارند باید بواسطه جایگاهی که دارند قبل از ورود و حضور دستگاه نظارتی اهتمام لازم به مقوله نظارت و بهره گیری از پتانسیل های نظارتی درون دستگاهی داشته باشند .
بازرس کل استان قزوین ضمن تشریح وظایف و مأموریت های سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: دستگاه نظارتی بواسطه اینکه در شرایط فعلی کشور نیز رسالت خود را به نحو احسن انجام دهد تلاش می کند تا در کلیه مأموریت ها و بازرسی ها با لحاظ شرایط محیطی و کاری دستگاههای اجرایی ، در نظر گرفتن تنگناهای پیش روی مدیران و نیز شرایط موجود اقتصادی نظارت و اظهارنظرهای واقع بینانه ای داشته باشد .
وی ادامه داد: البته این نگاه دستگاه نظارتی و تأکید بر رویکرد پیشگیری نباید موجب کوتاهی برخی مدیران در انجام امور و عبور از خط قرمزها شود .
یزدان پناه با بیان این که هزینه تجهیز منابع در شرایط فعلی برای حوزه بانکی بسیار بالا است تصریح کرد: همانطور که می دانیم رونق و توسعه کشور در گرو توسعه نظام بانکی است فلذا در شرایط حساس کنونی نقش شبکه بانکی در این زمینه حساس و تعیین کننده است.
این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی ایرادات و مشکلات شبکه بانکی استان قزوین یادآور شد: بحث اعتبارسنجی مشتریان ، عدم اصالت سنجی مقادیر مندرج در فاکتور، عدم اصالت سنجی صادر کننده پیش فاکتور و درج فاکتور در پرونده قبل از انعقاد قرارداد از جمله این مشکلات است .
وی همچنین عدم رعایت زمانبندی اعطای تسهیلات ، عدم واریز سهم الشرکه عقود مشارکتی در حساب مشترک، متناسب نبودن هزینه و نظارت ناکافی در مسیر پیشرفت فیزیکی طرح ها را از دیگر موارد احصاء شده توسط کارشناسان و بازرسان بازرسی کل در ارتباط با شبکه بانکی استان برشمرد .
بازرس کل استان قزوین با اشاره به طولانی بودن زمان وصول مطالبات و بُروز مشکلات عدیده برای مدیران بانکها گفت: همواره در جلسات شورای دستگاه های نظارتی استان که با حضور دادستان قزوین، معاونت برنامه ریزی استانداری و مدیران کل بازرسی ، اطلاعات و دیوان محاسبات برگزار می شود بر اتخاذ تدابیر مناسب و لازم جهت وصول مطالبات و همراهی دستگاه قضایی با شبکه بانکی تأکید می شود .
یزدان پناه در ادامه اظهار داشت: در برخی پرونده ها که توسط بازرسان بازرسی کل مورد بررسی قرار گرفته شاهد نظارت عالمانه و مدبرانه در زمینه فرآیند تسهیلاتی که بانک پرداخت کرده نبودیم که لازم است در این زمینه توجه ویژه و تجدیدنظر جدی صورت گیرد .
وی افزود : تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر بین حوزه بانکی و دستگاه نظارتی باعث کمتر شدن مشکلات و فراهم شدن زمینه رضایتمندی مردم به معنای واقعی می شود .
براساس این گزارش، رافعی ؛ رییس اداره امور شعب بانک کشاورزی و دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان قزوین در ابتدای این نشست گفت: دستیابی به راه حل های اصولی جهت هموار کردن مسیر تولید و حل مشکلات مردم دغدغه مهم همه مدیران بانکی است .
وی افزود: تعامل مدیران شبکه بانکی با کارشناسان دستگاه نظارتی و بیان صریح مسائل موجب تسهیل و سرعت گرفتن ارایه خدمات به مردم می شود .
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان همچنین ضمن ارایه گزارشی جامع از فعالیت این کمیسیون و آمار منابع و مصارف بانک ها تا پایان مردادماه سال جاری بر تداوم و استمرار این گونه جلسات هم اندیشی با مسئولین دستگاه نظارتی تأکید کرد .
شایان ذکر است هر یک از مدیران حاضر در این نشست نقطه نظرات و مشکلات کاری حوزه خود را با بازرس کل استان در میان گذاشتند و از حضور هیأت های بازرسی و بازرسان گروه اقتصادی و دارایی بازرسی کل در بانک ها و شرکت آنان در کارگروه ها و کمیته اعتبارات تقدیر و ابراز خرسندی نمودند .
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان