۱۵/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۷ جمعه

صبح قزوین ۳۰۰ نفر از مهندسان سازمان نظام مهندسي ساختمان استان مراسم اداي سوگند حرفه‌اي را به جاي آوردند
کد خبر: ۱۱۹۵۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

همزمان با ميلاد ثامن‌الحجج(ع)؛

۳۰۰ نفر از مهندسان سازمان نظام مهندسي ساختمان استان مراسم اداي سوگند حرفه‌اي را به جاي آوردند

به ميمنت فرخنده سالروز هشتمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت، ورود حرفه‌اي ۳۰۰ مهندس به عرصه ساخت و ساز جشن گرفته شده و اين مهندسان طي مراسمي اداي سوگند حرفه‌اي خود را به جاي آوردند.

۳۰۰ نفر از مهندسان سازمان نظام مهندسي ساختمان استان مراسم اداي سوگند حرفه‌اي را به جاي آوردند
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین،  در مراسم تحلیف مهندسین ورود به حرفه مهندسی که با حضور مهندس حبیبی معاون عمرانی استانداری، اعضای شورای شهر و اعضای هیات مدیره سازمان در روز دوشنبه مورخ 92/6/25  در سالن تبلیغات اسلامی برگزار شد، ابتدا مهندس فرخ‌زاد، رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان و نايب رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين طي سخناني با خير مقدم به كليه مهمانان و حاضران در مراسم و تبريك ميلاد با سعادت علي بن موسي الرضا(ع) اظهار داشت: در حال حاضر 7 هزار و 450 نفر عضو سازمان نظام مهندسي ساختمان استان هستند كه نسبت به جمعيت استان بيشترين تعداد مهندسان كشور را داريم و اين امر براي استان نقطه‌ قوتي محسوب مي‌شود.

وي با اظهار خرسندي از گسترده بودن تعداد مهندسان استان تاكيد كرد: بايد تلاش شود با برنامه‌ريزي از اين پتاسيل موجود در جهت ارتقاي سطح كيفي ساخت و ساز و دستيابي به اهداف موردنظر سازمان نظام مهندسي ساختمان بهره ببريم.

وي با اشاره به برگزاري آزمون حرفه‌اي مهندسي براي مهندسان استان تصريح كرد: با احتساب پذيرفته‌شدگان اين آزمون در حال حاضر در سطح استان 3 هزار و 87 نفر مهندس داراي پروانه داريم كه پيش‌بيني مي‌شود با برگزاري آزمون‌هاي دوره بعد اين تعداد به 2 برابر افزايش يابند.

مهندس فرخ‌زاد در بخش ديگري از سخنانش خطاب به اعضاي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گفت: از آنجايي كه اين سازمان، مجموعه‌اي مردم نهاد است بايد علاوه بر مسايل صنفي و حرفه‌اي به حوزه‌هاي فراحرفه‌اي ديگر بويژه حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي نيز وارد شويم كه خوشبختانه تاكنون در فعاليت‌هاي اجتماعي حضور شايسته‌اي داشته‌ايم و به موقعيت‌هاي متعددي نيز دست يافته‌ايم اما اين امر بايد تقويت شود.

وي با اظهار خرسندي از مشاركت‌ اعضاي سازمان نظام مهندسي ساختمان در سراسر استان به حوزه انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا  اظهار داشت: استان قزوين توانست در اين حوزه در ميان سازمان‌هاي نظام مهندسي ساختمان كشور رتبه اول را به خود اختصاص دهد چرا كه در سطح استان از ميان اعضاي سازمان و از حوزه صنفي و حرفه‌اي مهندسي نمايندگاني توانستند به شوراهاي اسلامي شهر راه پيدا كنند تا در شوراها خواسته‌هاي حرفه‌اي لازم را دنبال نمايند.

اين مسئول با اشاره به حضور برخي از اعضاي شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور در مسئوليت‌هاي اجرايي برجسته عنوان كرد: با توجه به اينكه رئيس سازمان نظام مهندسي كشور، رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي است و مهندس آخوندي و مهندس زنگنه وزيران راه و شهرسازي و نفت نيز از اعضاي هيات مديره سازمان مركزي هستند و كمتر سازمان مردم نهادي وجود دارد كه از چنين اقتداري برخوردار باشد بايد از پتانسيل شايسته براي تحقق خواسته‌هاي حرفه‌اي و صنفي خود از مراجع بالادستي بهره ببريم.

وي در ادامه با اشاره به نقش چشمگير سازمان نظام مهندسي ساختمان استان در نقشه‌هاي ساختمان تصريح كرد: در استان هيچ ساختمان مشمول قانون نظام مهندسي ساختماني وجود ندارد كه نقشه آن براي تاييد به سازمان وارد نشود در حالي كه در برخي استان‌ها تنها 60 تا 70 درصد از نقشه‌هاي ساختماني براي تاييد به سازمان نظام مهندسي ساختمان آن‌ها وارد مي‌شود كه اين امر براي استان افتخار محسوب مي‌شود.

مهندس فرخ‌زاد در خاتمه خطاب به اعضاي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان و بويژه مهندسان تازه ورود يافته به حرفه مهندسي گفت: در بحث نظارت، طراحي‌هاي فني، خدمات و اجرا به موضوع اخلاق حرفه‌اي توجه ويژه‌اي داشته باشيد.

سازمان نظام مهندسي ساختمان قزوين مايه عزت و افتخار استان است.

در ادامه مهندس منوچهر حبيبي، معاون عمراني استانداري قزوين طي سخناني با تهنيت ميلاد امام رضا(ع) و تبريك به پذيرفته‌شدگان آزمون حرفه‌اي مهندسي اظهار داشت: پذيرفته شدن در آزمون نظام مهندسي ساختمان و شروع به كار حرفه‌اي كار سخت و باارزشي است و بدون شك پذيرفته‌شدگان از هوش و استعداد والايي برخوردار هستند كه قابل تحسين است.

وي سازمان نظام مهندسي ساختمان قزوين را مايه عزت و افتخار استان دانست و تصريح كرد: اين سازمان با برخورداري از رئيس و هيات مديره‌اي توانمند توانسته در حوزه‌هاي مختلف به جايگاه ممتاز و اول دست يافته و باعث افتخار است كه چنين سازمان توانمند و پويايي را در استان داريم.

وي در مقايسه‌اي ميان توانمندي‌هاي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان با استان‌هاي ديگر بيان داشت: سازمان نظام مهندسي ساختمان استان‌هاي ديگر تنها در حوزه آموزش گام برداشته‌اند در حالي كه سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قزوين علاوه بر بحث آموزش در حوزه طراحي، نظارت، اجرا نيز با جديت ورود يافته و با دستاوردهاي شايسته‌اي نيز همراه بوده كه قابل تحسين است.

معاون عمراني استانداري قزوين در بخش ديگري از سخنانش خطاب به مهندسان تازه وروديافته به حرفه مهندسي گفت: همواره در اجراي پروژه‌ها به وعده‌هاي ارايه شده خود به خوبي عمل نماييد چرا كه نظم و عمل به وعده از ويژگي‌هاي مومن به شمار مي‌رود.

مهندس حبيبي با اشاره به سرعت روزافزون علم و دانش تصريح كرد: از آنجايي كه به طور ميانگين هر 70 روز علم و دانش به 2 برابر افزايش مي‌يابد مهندسان حوزه ساخت و ساز بايد همواره از دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاي جديد آگاه باشند تا بتوانند كار نظارت و طراحي را به خوبي انجام دهند.

وي طراحي و نظارت بر ساختمان را امري مسئوليت‌آور دانست و اظهار داشت: از آنجايي كه مسئوليت هر ساختماني از ابتداي طراحي تا زمان تخريب آن بر عهده‌ي مهندسان ناظر و اجرا است از همين رو مهندسان بايد دقت بسياري داشته باشند چرا كه هر گونه سهل‌انگاري مي‌تواند پيامدهاي منفي ناگواري بر جاي بگذارد.

اين مسئول اظهار داشت: استان قزوين به لحاظ موقعيت جغرافيايي و استراتژيكي همواره رو به رشد و توسعه است از همين رو به مهندسان متخصص و متعهد نياز جدي دارد تا بتواند به اهداف در پيش روي خود دست يابد.

مهندس حبيبي در خاتمه تاكيد كرد: مهندسان حوزه ساخت و ساز بايد با نظام مهندسي ساختمان ارتباط مستمر و تنگاتنگي داشته باشند چرا كه سازمان آن‌ها را راهبري مي‌نمايد و از اين طريق مي‌توانند از دستورالعمل‌ها و آيين‌نامه‌هاي اجرايي جديد مطلع شوند.

در این مراسم بخش های متنوعی از جمله مولودی خوانی و اجرای موسیقی پاپ تدارک دیده شده بود و در خاتمه با اهداي لوح تقدير از نفرات برگزيده هر رشته به شرح ذیل تجليل بعمل آمد.

عمران(نظارت):  حسن وظیفه نمین، محمد وحدانی، حمید سیمیاری

عمران(محاسبات): صابر خلیلی

معماری(نظارت): مریم قائمی، فاطمه قربانی، غزل کوچنانی

تاسیسات برقی: رامین کریمی، شهناز اسپرورینی، رضوان عباسی

تاسیسات مکانیکی:پیمان عبادی، سید بابک حسینی مقدم، مجتبی شفیعی شهرکی

شهرسازی: صدیقه بهرامی

نقشه برداری: عیسی معین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان