۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین نشر ارزش های اخلاقی و فرهنگی، دستاورد گرانبهای دفاع مقدس است
کد خبر: ۱۰۸۳۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بانوان استانداری قزوین:

نشر ارزش های اخلاقی و فرهنگی، دستاورد گرانبهای دفاع مقدس است

مدیرکل بانوان استانداری قزوین گفت: حقیقت ایثار بی شک در دوران دفاع مقدس تحقق پیدا کرد و به واقع نشر ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی، دستاورد گرانبهای دوران هشت ساله جنگ تحمیلی است.

نشر ارزش های اخلاقی و فرهنگی، دستاورد گرانبهای دفاع مقدس است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، فاطمه بیگم سیدی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در جلسه نقد و بررسی کتاب "دختر شینا" در تالار قلم قزوین گفت: حقیقت ایثار بی شک در دوران دفاع مقدس تحقق پیدا کرد و به واقع نشر ارزش های اخلاقی و فرهنگی، دستاورد گرانبهای دوران هشت ساله جنگ تحمیلی است.
سیدی ضمن ابراز تسلیت برای وفات حجاج در مکه اظهار کرد: نشر ارزش‌های معنوی و اخلاقی با شمیم عطر خون شهیدان تأثیر به سزایی در اخلاق جوانان داشته و ترویج فرهنگ عاشورایی را به همراه دارد.
وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه اسلام، شهادت در راه خداوند متعال آن قدر مقام عالی و پراهمیتی داشته که اولیای‌ خداوند، و برگزیدگان او آرزوی شهادت در راه خدا را می‌نموده‌اند.
سیدی ادامه داد: شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز به تأسی از امامان معصوم (ع) همین گونه بودند. در وصف این شهیدان گفته اند: «شهدا شمع محفل بشریتند» زیرا به واقع شهیدان می‌توانند برای ما بهترین الگوها و راهنمایان در زندگی و رسیدن به سعادت باشند.
این مسئول با اشاره به اهمیت حفظ دستاوردها و ارزش های دفاع مقدس افزود: کتاب های نگارش شده در رابطه با دفاع مقدس تنها متنی برای مطالعه نیستند بلکه بیان کننده ی بخشی از تاریخ پرافتخار ایران زمین هستند که نمی توان از کنار آن به سادگی گذشت.
وی برگزاری نشست های تخصصی در رابطه با کتاب های دفاع مقدس را ارزشمند تلقی کرد و گفت: این جلسات می تواند راهنمای مفیدی برای نویسندگان نوقلم و همچنین نوجوانان و جوانانی باشد که علاقه مند به کسب آگاهی بیشتر در رابطه با حقیقت دفاع مقدس هستند.
سیدی در پایان از اقدام اداره کل کتابخانه های استان در برگزاری این نشست ها تقدیر کرد.
انتهای پیام/7003


منبع: روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان