۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین احداث مساجد در نقاط شمالی شهر از اولویت‌های اصلی است/ ترویج ساخت مساجد کوچک با معماری مناسب
کد خبر: ۱۰۲۶۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون امور عمرانی استاندار قزوین:

احداث مساجد در نقاط شمالی شهر از اولویت‌های اصلی است/ ترویج ساخت مساجد کوچک با معماری مناسب

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: احداث مساجد در نقاط شمالی شهر از اولویت اصلی است که مکان‌های مناسب شناسایی شده و در حال پیگیری است.

 احداث مساجد در نقاط شمالی شهر از اولویت‌های اصلی است/ ترویج ساخت مساجد کوچک با معماری مناسب
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، جلسه ستاد ساماندهی مساجد استان، ظهر امروز در سالن جلسات حوزه معاونت عمرانی استانداری قزوین برگزار شد.
منوچهر حبیبی، معاون امور عمرانی استاندار قزوین دراین جلسه اظهار کرد: با توجه به فضای فرهنگی موجود و تاثیر مساجد در ارتقاء سطح دینی و مذهبی جامعه، لازم است تا نسبت به احداث مساجد به ویژه در مناطقی که با کمبود مساجد مواجه هستند، اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.
وی در ادامه افزود: در این راستا احداث 22 مسجد سطح استان در دستور کار قرار دارد و اقدامات لازم جهت تسریع انجام امور در حال انجام است.
معاون امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: ما حلقه واسط بین مردم و مسئولان و در واقع تسهیل کننده روند خدمت به مردم هستیم و می‌خواهیم تا احداث مساجد با مرکزیت مردم انجام شود.
حبیبی اضافه کرد: زمین مورد نیاز جهت ساخت و ساز مساجد یکی از مشکلات اولیه بود که با ورود شهرداری و اداره راه و شهرسازی اقدامات مناسب انجام شد.
این مسئول عنوان کرد: احداث مساجد در نقاط شمالی شهر از اولویت اصلی است که مکان‌های مناسب شناسایی شده و در حال پیگیری است و وظیفه ما تسهیل کردن روند اجرای فعالیت‌ها است.
معاون امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: از آنجایی‌که ساخت مساجد بزرگ، علاوه بر منابع مالی بیشتر به بازه زمانی طولانی نیز نیاز دارند لذا با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و تاثیرگذاری مساجد، لازم است تا مساجد در فضای کوچک اما با معماری مناسب و باشکوه ساخته شوند.
وی در ادامه با اشاره به نقش مهم هیئت امنای مساجد گفت: هیئت امنای مساجد نقش مهمی در تسریع روند ساخت و ساز مساجد دارند از این رو اعضای هیئت امناء باید از افراد خوشنام جامعه و ترکیبی از نسل جوان و پیر باشند.
حبیبی تاکید کرد: هیئت امنای مساجد باید دارای وقت کافی برای پیگیری امور مساجد باشند چرا که این افراد همچون موتور محرکه موجب پیشرفت در اجرای پروژه‌ها می‌شوند.
وی افزود: با توجه به اهمیت کار هیئت امناء، پیشنهاد می‌کنم جلساتی با حضور این افراد برگزار و با بررسی مشکلات، راهکارهای مناسب ارائه شود.
معاون امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه مساجد المان و نماد جامعه اسلامی هستند، اظهار کرد: در راستای خودکفا شدن مساجد در تامین هزینه‌ها، این آمادگی وجود دارد تا فضای تجاری در کنار مساجد ایجاد شود به شرط اینکه به سیمای مساجد و به معماری دینی و اسلامی آن آسیبی وارد نشود.
وی در پایان تاکید کرد: مساجد فقط به اقامه نماز اختصاص ندارند بلکه به عنوان مرکزی فرهنگی، اجتماعی و دینی، مکانی برای حل و فصل مشکلات و برقراری ارتباط نزدیک بین مردم و مسئولان هستند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان