۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین واردات غیرضروری در کشور زیاد است/ دولت به فکر صنایع کوچک باشد
کد خبر: ۹۹۵۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

داود محمدی:

واردات غیرضروری در کشور زیاد است/ دولت به فکر صنایع کوچک باشد

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی: هنوز تحریم ها به طور کامل برداشته نشده ولی وارداتی دارد صورت می گیرد که اصلا جزء نیاز های ضروری کشور نیست.

واردات غیرضروری در کشور زیاد است/ دولت به فکر صنایع کوچک باشد
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، داوود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی صنایع کوچک گفت: تلاطمات اقتصادی و نوسانات در قیمت ارز و مسائل مانند این باعث می شود که صنایع کوچک زود زمین گیر شوند چون بنیه مالی و مادی آنها در آن اندازه قوی نیست، لذا دولت باید در تصمیم گیری های خود دقت کند که با بخشنامه ها و دستور العمل ها کاری کند که امور مربوط به صنایع کوچک تسهیل شود و روان تر گردش کند و از صنایع کوچک حمایت جدی شود.

محمدی گفت: ما هم در مجلس تلاش مان بر این است که از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم چون این را پایه اقتصاد مقاومتی می دانیم و الان هم که در شرایط پساتحریم قرار گرفتیم در مجلس تاکید ما بر همین است و به دولت مردان هم عرض کردیم که به نوعی عمل شود که این بابی نشود برای واردات بی رویه ای که ما مشابه آن را در کشور هم می توانیم تولید کنیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنوز تحریم ها به طور کامل برداشته نشده ولی وارداتی دارد صورت می گیرد که اصلا جزء نیاز های ضروری کشور نیست اینها را باید دقت کنیم و مراقبت کنیم و از فضای بعد تحریم به نحو مطلوبی استفاده کنیم که تولید کننده داخلی ما بتواند به جایگاه مناسبی برسد و حمایت شود.

محمدی تصریح کرد: الان اگر شما یک دور در شهرک های صنعتی مختلف یا در نواحی صنعتی بزنید میبینید که قالب شرکت های ما دارند با بخشی از ظرفیت ها کار می کنند یک شرکت با ده درصد یکی با بیست درصد یکی با ۵۰ درصد. اینها همه امکانات برایشان فراهم است سرمایه گذاری شده امکانش فراهم شده و لذا وقتی اینهمه سرمایه گذاری شده  که ما تلاشمان را بر این معطوف کنیم که صنایع ما بتوانند با همه ظرفیت کار کنند که علاوه بر تثبیت مشاغل موجود بتوانیم تعدادی شغل هم در آینده ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جدی امروز ما اشتغال است، ادامه داد: رئیس جمهور در جلسه ای که با نمایندگان داشتند تصریح کردند ۴۲ درصد تحصیل کردگان ما بیکارند این یعنی فاجعه، یعنی نزدیک به نصف تحصیل کردگان ما بیکارند و باید برای این فکری کنیم ، همه ما کمک کنیم خصوصا در شرایط جدیدی که ایجاد می شود که از این ظرفیت ها به نفع کشورمان استفاده کنیم.

این مسئول گفت: قانون رفع موانع تولید سعی کرد تگناهایی که تولید کنندگان عملا با آن مواجه بودند و به مجلس منتقل کرده بودند را حل کند. مثل بدهی هایی که اینها به بانک ها داشتند جریمه هایی که به واسطه این بانک ها دامنگیر صاحبان صنایع و تولید کنندگان شده بود به بخشی از این جرائم بخشودگی خورد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس در پایان در مورد قانون رفع موانع تولید تصریح کرد: در ارتباط با وضعیت مالیاتی، تامین اجتماعی، امکاناتی که می توانند شرکت های خدمات رسان و دولت بدهند،  در یارانه ای که می تواند از قانون هدفمندی یارانه ها بهره مند شوند روی همه اینها تاکید کردند و قدم های خوبی برداشته شده من بعضا که با تولید کنندگان برخورد می کنم از تصویب این قانون تشکر می کنند.

انتهای پیام/

منبع: شهرمینو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان