۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین اجرای مقررات بهداشتی در ایستگاه های عوارضي اتوبان ها شدیدتر می شود
کد خبر: ۹۸۳۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین:

اجرای مقررات بهداشتی در ایستگاه های عوارضي اتوبان ها شدیدتر می شود

در نشست روز ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ كارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان قزوين، مصوب شد که اجرای مقررات بهداشتی در ایستگاه های عوارضي اتوبان های قزوين شدیدتر شود.

اجرای مقررات بهداشتی در ایستگاه های عوارضي اتوبان ها شدیدتر می شود
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در این برنامه که به ریاست قاريان پور معاون سياسي فرمانداري شهرستان قزوین و با حضور جمعي از بخشداران و مسوولان ادارات این شهرستان در سالن فرمانداري برگزار شد، بعد از ارائه گزارش بازديد مشترك ادارات از این مکان ها که توسط مهندس يوسفي كارشناس بهداشت محيط مرکز بهداشت قزوين بيان شد، مقرر شد كليه ملاك هاي بازديد بهداشت محيط و سازمان دامپزشكي از دكه داران عوارضي ها با محوریت تهيه و توزيع مواد غذايي ارائه شده به مسافران و جمع آوري و دفع زباله ها، مانند ساير نقاط شهری، براي آنان نيز اعمال شود.
رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین همچنین با تشریح روند رو به افزايش بیماری تب مالت (به عنوان بيماري هزار چهره در پزشكي) در ابتداي سال جاری در سطح برخی از نقاط شهرستان، ضمن بیان اقدامات پیشگیرانه و درمانی انجام شده توسط کارشناسان مرکز، گفت: اين بيماري مستقيما به اقتصاد خانواده آسيب زده، علاوه بر اتلاف دام ها، بيشتر قشر جوان و ميانسال را مبتلا کرده و به عنوان يك بيماري ناتوان كننده، درمان بسيار سختي هم دارد.
ایشان در بحث اتلاف سگ هاي ولگرد ضمن آن که اعلام کرد از 954 مورد اتلاف سگ هاي ولگرد در نيمه دوم سال گذشته، 714 مورد آن توسط اداره پسماند انجام شده است اظهار داشت: البته در بعضي از نقاط هيچگونه اتلافي انجام نشده و در ادامه، منظم نبودن برگزاري نشست های كميته اتلاف و بالا بودن هزينه تهیه واكسن هاري برای واكسيناسيون افراد حيوان گزيده را از جمله مشکلات اعلام کرد.
عسگري مدير عامل پسماند شهرداري قزوين نیز ضمن انتقاد از جمع آوري زباله هاي قابل بازيافت مخازن زباله شهر توسط بعضي از افراد و به ویژه كودكان که از نظر بهداشتي مسئله ساز شده است و همچنین بوي تعفن بعضي از این مخازن، برنامه ریزی برای ساماندهي بازيافت زباله ها و ممانعت فعالیت افراد مذکور را خواستار شد.
دكتر اكبر شاهي ریيس اداره دامپزشكي شهرستان قزوين هم در گزارشي از تهيه مواد اوليه در رستوران ها، غذاپزي ها و كبابي هاي سطح شهر بيان كرد: از 50 واحدی که در سطح شهر نمونه برداري شد، تنها 54 درصد آنها گوشت قابل مصرف داشتند و درخواست کرد: يكي از ملاك هاي رتبه بندي رستوران ها و غذاپزي ها، مطلوب بودن اين نمونه ها در بازرسی های کارشناسان اداره دامپزشكي( لازم است به صورت ماهيانه و مستمر شود ) باشد.
همچنین مقرر شد برای كنترل كيفي آب شرب نقاط روستايي غير تحت پوشش شركت آبفا تأمين اعتبار لازم در اختيار شركت آبفا و بخشداري ها قرار گيرد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان