۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تنها درمان کودکان لجباز افزایش محبت و نشاط است
کد خبر: ۹۷۳۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در همایش "کودک لجباز من" عنوان شد:

تنها درمان کودکان لجباز افزایش محبت و نشاط است

دکتر نظام دوست: بهترین درمان لجبازی و ناسازگاری کودکان افزایش محبت در خانواده است.

تنها درمان کودکان لجباز افزایش محبت و نشاط است
به گزارش صبح قزوین، دکتر علیرضا نظام دوست از اساتید رفتارشناسی دانشگاه گیلان، در همایش" کودک لجباز من" که در فرهنگسرای بانو حضرت زهرای قزوین برگزار شد، علل لجبازی و ناسازگاری کودکان و نوجوانان در خانواده ها را چنین تشریح کرد: تمام مادرهای ایرانی روانشناس هستند، اما به روش آزمون و خطا تئوری های روانشناسی را پیاده سازی می کنند و این بسیار آسیب زننده است.
نظام دوست اظهار داشت: مادران باید دوره های رشد فرزند خود را به خوبی بشناسند و نسبت به ویژگی ها و نیازهای هر دوره با فرزندان برخورد کنند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: به دلیل عدم شناخت ما از دوره ها، بسیاری از رفتار فرزندان که در دوره ی رشد خود عادی محسوب می شود، رفتار نادرست و پرخاش جویانه تلقی می کنیم.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: رفتار پرخاشجویانه دارای دو زیر ساخت است که با شناخت اینها می توانیم نسبت به کودک خود رفتار مناسب تری بروز دهیم.
اول پرخاش وسیله ای، که در رفتار کودک بسیار مهم و جزء نیازهای رفتاری اوست و زمانی رخ می دهد که کودک سعی در پس گرفتن چیزهایی دارد که آن را متعلق به خود می داند.
1397355023 هژبری ادامه داد: دوم پرخاش خصمانه است که آن هم در دوره ی دیگری از رشد مهم است و زمانی رخ می دهد که کودک علاوه بر تلاش برای پس گرفتن متعلقات خود، سعی در آسیب رساندن به طرف مقابل هم دارد.
نظام دوست اذعان داشت: تا زمانی که در خانواده، اعضای خانواده دچار مشکل در رفتار و احساسات خود هستند، نمی توان انتظار داشت که کودکانی با سلامت روانی بالا داشته باشیم.
وی بیان داشت: اگر بتوانیم در خانواده یک کانون امن که در آن عاطفه و نشاط موج می زند ایجاد کنیم، دیگر شاهد اختلالات رفتاری در فرزندان خود در دوره های مختلف زندگی آنها نخواهیم بود.
نظام دوست در پایان، در پاسخ به پرسش های مادران و پدران که اغلب آنها بیان مصداقی رفتار لجبازانه کودکانشان بود، یادآور شد: مهمترین راهکار حل مشکلات کودکان و همچنین پیشگیری از بروز مشکلات در آینده، محبت است.
با برخوردهای درست و عاطفه در اوایل کودکی، می توانیم قدم بزرگی برای تثبیت شخصیت فرزندان خود در آینده برداریم.
انتهای خبر/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان