۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین قرآن دفترچه راهنمای انسان است
کد خبر: ۹۷۳۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

قرآن دفترچه راهنمای انسان است

هژبری: زمانی که خداوند انسان را آفرید، یک دفترچه راهنما به او داد تا به مردم بفهماند نمی توان بدون نقشه راه زندگی کرد.

قرآن دفترچه راهنمای انسان است
به گزارش صبح قزوین، در مراسم افتتاحیه ی سی و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر کشور، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: ما انسان ها که مخلوق خداوندیم برای هر وسیله یک دفترچه راهنما درست می کنیم، زمانی که خداوند این موجود را آفرید یک دفترچه راهنما به او داد تا به مردم بفهماند نمی توان بدون نقشه راه زندگی کرد.
هژبری تاکید کرد: قرآن نقشه ی عملی است که از اوج قرار گرفته و راه سعادت در آن مشخص شده و به حق می توان تمام نیازهای زندگی را از این کتاب دریافت کرد.
این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: پیشنهاد من به حافظان و قاریان، اگر نمی توانند کل قرآن را حفظ کنند، آیات طلایی آن را استخراج کرده و حفظ نمایند.
چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) فرمودند: "دلم می خواهد محاورات قرآنی شما بیشتر شود و به جای حکمت هایی که از دانشمندان مختلف در کلام خود می آورید از قرآن مصداق بیاورید.
" 400 آیه طلایی را در زندگی خود پیاده کنید: وی اذعان داشت: پیشنهاد من 400 آیه است که این آیات مثال های قرآنی است و بر دل ها می نشیند.
مثل ها بسیار تاثیر گذار و زود فهم هستند و این موضوع را در فرهنگ ادبیات خودمان شاهد هستیم.
وی در ادامه چند نمونه از مثال های قرآنی را بیان کرد و افزود: یکی از آیه های طلایی قرآن که برای زندگی مشترک بسیار مهم است "هُنَّ لِبَاسٌ لَّكُمْ وَأَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ" است، یعنی زن و شوهر باید لباس یکدیگر و عیب پوش یکدیگر باشند.
هژبری تاکید کرد: لباس زینت بخش انسان است و زن و شوهر باید هم سایز هم باشند، یعنی از نظر اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی تناسب داشته باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت کشور در ادامه تکمیل این بحث اظهار داشت: لباس هر فصل با فصل دیگر فرق دارد، این یعنی همسران باید در شرایط مختلف متناسب با حال روحی همسرشان رفتار کنند.
وی در پایان خطاب به شرکت کنندگان دختر در این دوره از مسابقات توصیه کرد: آرزومندم در کنار اینکه جان هایتان قرآنی است جان های زیادی را قرآنی کنید.
انتهای خبر/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان