۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین سی و یکمین مسابقات قرآن،عترت و نماز دانش آموزان دختر
کد خبر: ۹۷۲۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در دارالمومنین قزوین کلید خورد:

سی و یکمین مسابقات قرآن،عترت و نماز دانش آموزان دختر

افتتاحیه ی مسابقات قرآن دانش آموزان دختر کشور با حضور مسئولین وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

سی و یکمین مسابقات قرآن،عترت و نماز دانش آموزان دختر
به گزارش صبح قزوین، افتتاحیه ی سی و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر کشور در سالن همایش های دانشگاه تربیت معلم استان قزوین با حضور شرکت کنندگان و مسئولان برگزار شد.
مراسم با نوای دل انگیز جواد رفعتی قاری برجسته ی استان قزوین آغاز شد.
در ادامه حبیبی مدیر کل آموزش و پروش استان قزوین، ضمن خوشامدگویی به میهمانان و تشکر از زحمات همکاران خود، اظهار داشت: ما مفتخریم که میزبان این دوره از مسابقات هستیم و امیدواریم میزبانان شایسته ای برای شما شایستگان باشیم.
وی اذعان داشت: ما امروز مفتخریم به قرآن، به عنوان اساسی ترین قانون بشری، که از ازل تا ابد سرلوحه ی زندگی ماست.
ما مفتخریم به نماز که برای ارتباط بین مخلوق و خالق بزرگ است، ما مفتخریم به عترت که راهنمایان عملی بشر برای زندگی سعادتمند هستند و امیدواریم که بتوانیم از این ودیعه های الهی به نحو احسن نگهداری و استفاده کنیم.
حبیبی در پایان صحبت های خود عنوان داشت: در مراسم اختتامیه مسابقات پسران شاهد یک شور و نشاط خاصی بودیم و امیدواریم در این مسابقات نیز چنین فضای زیبایی ایجاد شود.
از نظر ما هر کس در این مسابقات شرکت کرده است برنده محسوب می شود.
پس از سخنرانی مدیر کل آموزش و پروش استان قزوین، گروه سرود "ره ملک سعادت" به اجرای برنامه ی خود پرداختند.
قرآن دفترچه راهنمای انسان ها: "هژبری" معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به عنوان میهمان ویژه ی این مراسم اذعان داشت: ما برای هر وسیله ای که می سازیم یک دفترچه ی راهنما در نظر می گیریم و خداوند به عنوان بزرگترین خالق برای مخلوق بزرگ خود یعنی انسان، دفترچه راهنمایی تحت عنوان قرآن کریم به ما داده است که تمام مسائل مربوط به زندگی و سعادتش در آن وجود دارد.
هژبری ادامه داد: من دوست دارم این قرآن در زندگی ما کاربردی شود، مثلا یکی از آرزوی های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که محاوره و گفت و گو به وسیله ی قرآن است، در بین ما محقق شود.
وی در پایان به بیان چند تمثیل قرآنی پرداخت و خاطر نشان کرد: تمثیل های قرآن بسیار با ارزش و پر از نکات آموزنده برای ماست که باعث می شود مسائل مختلف را بهتر درک کنیم.
در پایان مراسم گروه سرود و تواشیح "عترت النبی " با اجرای دو برنامه ی تواشیح فضای مراسم را نشاطی دیگر دادند.
انتهای خبر/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان