۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین برپایی ۴۰ نمایشگاه تخصصی پیشگیری از اعتیاد در قزوین
کد خبر: ۹۷۱۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد:

برپایی ۴۰ نمایشگاه تخصصی پیشگیری از اعتیاد در قزوین

فریده یوسفی: تا پایان سال جاری ۴۰ نمایشگاه تخصصی سیار پیشگیری اولیه از اعتیاد در قزوین برپا می‌شود.

برپایی ۴۰ نمایشگاه تخصصی پیشگیری از اعتیاد در قزوین

به گزارش صبح قزوین، فریده یوسفی‌پور معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان قزوین نمایشگاه تخصصی سیار پیشگیری اولیه از اعتیاد را با هدف اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی‌ آحاد جامعه نسبت به آسیب‌های مصرف مواد مخدر در این استان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل بهزیستی استان قزوین به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های آموزشی مختلفی برگزار کرده است، یادآور شد: برپایی نمایشگاه یاد شده از دیگر برنامه‌های این اداره کل در این هفته بوده است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه این اداره کل در سال جاری تاکنون 20 نمایشگاه تخصصی سیار پیشگیری اولیه از اعتیاد برگزار کرده است، پیش‌بینی کرد: تا پایان سال جاری 20 نمایشگاه دیگر با هدف ارتقای سلامت آحاد جامعه در این استان برگزار کند.

این مسئول با اشاره به اینکه 90 تابلو آموزشی در 20 نمایشگاه فوق در استان قزوین نصب شده است، ابراز داشت: در این تابلوها آسیب‌های مصرف انواع مواد مخدر به آحاد جامعه اطلاع‌رسانی شده تا آنان نسبت به این موضوع حساس شوند.

یوسفی‌پور با بیان اینکه مسئولان مربوط محله‌هایی مانند پارک‌ها و مساجد که ضرورت نصب این تابلوها بوده را شناسایی کردند، افزود: آنان با انجام این اقدام اقشار مختلف جامعه را نسبت به معضلات مصرف مواد مخدر آگاه کردند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: نمایشگاه تخصصی سیار پیشگیری اولیه از اعتیاد با هدف پیشگیری از مواد مخدر در محیط‌های مختلف این استان به صورت مستمر برگزار می‌شود.

نصب 90 تابلوی آموزشی پیشگیری از اعتیاد در قزوین

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون 90 تابلوی آموزشی در 6 مجموعه با موضوع‌های مختلف در محله‌های استان قزوین نصب شده است، یادآور شد: مجموعه اول با 21 تابلو با عنوان والدین با سبک‌های فرزندپروری و مجموعه دوم با 26 تابلو با موضوع مهارت‌های زندگی عاری از اعتیاد بوده است.
این مسئول ادامه داد: مجموعه سوم با 18 تابلو با عنوان تأثیر انواع مواد مخدر و مجموعه چهارم با 16 تابلو راه‌های مقایسه شده نوجوانان به سوی اعتیاد بوده است.

یوسفی‌پور با اشاره به اینکه مجموعه پنجم این تابلوها به صورت برنامه کارتونی برای کودکان و نوجوانان با هدف پیشگیری از اعتیاد آموزش داده شده است، افزود: در مجموعه ششم نیز بازیگران سینما و ورزشکاران پیرامون آسیب‌های مصرف مواد مخدر در محله‌های مختلف مانند پارک‌ها و مساجد مطالبی را بیان کردند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین متذکر شد: تابلوهای آموزشی؛ زندگی عاری از اعتیاد را ویژه والدین،‌ نوجوانان و مربیان آموزش می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان