۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شماره ثبت۸ آثار تاريخي و تپه‌هاي باستاني استان قزوين اعلام شد
کد خبر: ۹۶۷۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حميد رضا قاسمي مدير كل ميراث فرهنگي؛

شماره ثبت۸ آثار تاريخي و تپه‌هاي باستاني استان قزوين اعلام شد

قاسمی: استان قزوين از جمله استان‌هايي مي‌باشد كه از آثار غني و ارزشمند تاريخي، فرهنگي، طبيعي متنوع برخوردار بوده و ثبت آنها مي‌تواند به حفظ و نگهداري از اين آثار كمك شاياني نمايد. در اجراي ماده يك قانون تشكيل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، راجع به حفظ آثار ملي و با رعايت مقررات آئين نامه اجرايي قانون اخير ۸ اثر ارزشمند تاريخي، فرهنگي استان به ثبت رسيد و شماره ثبت اين آثار نيز اعلام گرديد.

شماره ثبت۸ آثار تاريخي و تپه‌هاي باستاني استان قزوين اعلام شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان قزوين؛ حميد رضا قاسمي مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين با اعلام اين خبر گفت: در اجراي ماده يك قانون تشكيل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، بند 6 ماده 3 قانون اساسنامه سازمان ميراث فرهنگي كشور، راجع به حفظ آثار ملي و با رعايت مقررات آئين نامه اجرايي قانون اخير 8 اثر ارزشمند تاريخي، فرهنگي استان به ثبت رسيد و شماره ثبت اين آثار نيز اعلام شد.
قاسمي با اشاره به غناي فرهنگي، تاريخي و طبيعي قزوين افزود: استان قزوين از جمله استان‌هايي مي‌باشد كه از آثار غني و ارزشمند تاريخي، فرهنگي، طبيعي متنوع برخوردار بوده و ثبت آنها مي‌تواند به حفظ و نگهداري از اين آثار كمك شاياني نمايد.
وي همچنين اظهار داشت: از اين 8 اثر چهار اثر مربوط به آثار تاريخي و چهار اثر مربوط به تپه‌هاي باستاني استان با عنوان(مسجد روستاي شهرستان بالا با شماره30969، سقاخانه سبز با شماره 30972، مسجد و آب انبار حاج ابراهيم با شماره 30973، خانه زعيم با شماره 31035، تپه‌ هادي آباد قزوين با شماره 30970، تپه ناصر آباد با شماره 30971، تپه بكندي با شماره 30974، تپه شيزر با شماره 31036) كه در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيد.
وي همچنين اظهار داشت: از تاريخ ثبت اين آثار ضمن رعايت حقوق مالكانه اثر، تحت نظارت، مراقبت و حمايت ميراث فرهنگي،‌صنايع دستي و گردشگري قرار گرفته و هر گونه عملياتي كه منجر به تخريب يا تغيير هويت آن شود ممنوع است، بازسازي و مرمت اين آثار صرفا با تاييد و نظارت اين سازمان ممكن و تخلف از آنها برابر مواد 558 لغايت 569 از كتاب پنجم قانون مجازات‌هاي اسلامي تعزيرات و مجازات‌هاي بازدارنده، جرم محسوب شده و مرتكب مشمول مجازات‌هاي قانوني خواهد شد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان