۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین پل قدس، شهریور ۹۵ به بهره برداری می رسد/ منتقدین این پل از روند اجرایی آن اطلاعی ندارند
کد خبر: ۹۶۵۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین:

پل قدس، شهریور ۹۵ به بهره برداری می رسد/ منتقدین این پل از روند اجرایی آن اطلاعی ندارند

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین گفت: پل قدس که در شهریور سال ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید، به لحاظ فنی مشکلی نداشته و اظهار نظر افراد به علت بی اطلاعی از روند اجرایی پل است.

پل قدس، شهریور ۹۵ به بهره برداری می رسد/ منتقدین این پل از روند اجرایی آن اطلاعی ندارند
مسعود حق لطفی، معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین، در خصوص تقاطع غیرهمسطح قدس در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین روش اجرایی پل قدس را تشریح کرد: پل قدس به سبک سیگمنتال اجرا می شود. کابل های پیش تنیده و پس کشیده مشارکت دارند. در این روش دو سری رشته کابل موسوم به کابل های ایزواستاتیک و هیپر استاتیک وجود دارد. کابل های ایزو در مرحله نصب کشیده می شود. کابلهای هیپر بعد از نصب کشیده می شود.
وی در ادامه افزود : با توجه به این که ساخت به روش طره ی متعادل است. در طرفین هر ستون12 قطعه نصب شده ومجموعاً 24 قطعه کشیده می شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین در خصوص نرسیدن دو عرشه پل قدس و اختلاف به وجود آمده در تراز افقی و قائم توضیح داد: جک های هیدرولیکی کنار ستون های فلزی وجود دارد که قبل از نصب نهایی، جک ها دو عرشه مقابل را هم تراز می کنند و کنار همدیگر قرار می دهند. و قطعه میانی در جا قالب بندی شده و بتن ریزی می شود. پس از نصب کابل های( هیپراستاتیک) بهره برداری کشیده می شود.

مهندس حق لطفی اضافه کرد: پل قدس با اعتبار44 میلیارد تومان بوده و مدت قرارداد آن20 ماه است. طراح سازه آن مهندسین مشاور کرانه، پیمانکار، قرارگاه خاتم و نظارت آن بر عهده مهندسین مشاور هگزا ست. نظارت عالیه آن بر عهده واحد فنی عمرانی شهرداری است.
وی با ابراز رضایت از روند اجرایی پل افزود: این پل در شهریور سال 95 به بهره برداری خواهد رسید. از 129 قطعه پل اصلی ، 121 قطعه آن نصب شده و مابقی نیز در حال اجرا است. از اول مهر ماه نیز حدود یک ماه و نیم عملیات نصب نهایی عملیاتی خواهد شد.
وی در پاسخ به اینکه برخی افراد اظهار کردند که این پل اختلاف افقی و عمودی دارد و از لحاظ فنی مشکل دارد، اذعان کرد: پل قدس به لحاظ فنی مشکلی ندارد و اظهار نظر افراد به علت بی اطلاعی از روند اجرایی پل است.
این مسئول در پایان یادآور شد: این روش را در پروژه های مشابهی چون پروژه جناح تهران می توان مشاهده کرد.
فیلم ذیل، توضیحات مبسوطی پیرامون روند ساخت پل ارائه می‌دهد.


انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان