۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بنای دولت بر واردات بی برنامه همراه با ریخت و پاش ارزی نیست/ نگران ورود سرمایه گذاران و هیأت های اروپایی به کشور نیستیم
کد خبر: ۹۶۵۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مجلس:

بنای دولت بر واردات بی برنامه همراه با ریخت و پاش ارزی نیست/ نگران ورود سرمایه گذاران و هیأت های اروپایی به کشور نیستیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنای دولت بر واردات بی برنامه همراه با ریخت و پاش ارزی نیست، گفت: امروز نباید نگران ورود سرمایه گذاران و هیأت های خارجی اروپایی به کشور باشیم، که در غیر این صورت به معنای باقی ماندن بر مشکلات موجود خواهد بود.

 بنای دولت بر واردات بی برنامه همراه با ریخت و پاش ارزی نیست/ نگران ورود سرمایه گذاران و هیأت های اروپایی به کشور نیستیم
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، ابراهیم نکو با اشاره به حضور هیأت های مختلف تجاری و اقتصادی اروپایی در ایران، اظهار داشت: با شرایط پیش آمده مدیران باید تصمیم سازی ها و تصمیم گیری هایی متفاوت از گذشته داشته باشند و بخصوص با تامین امکانات و برداشتن موانع پیش رو از سرمایه گذاران حمایت کنند.
وی گفت: در این زمینه باید دولت نیز شرایط، تصمیمات و استراتژی لازم را به گونه ای طراحی و فراهم کند تا سرمایه گذاران با حضور و رویکرد مثبت در اقتصاد کشور نسبت به اشتغالزایی، تقویت تولید و ایجاد رقابت در صنایع، کارخانجات و تولیدات و بهبود صادرات پرداخته و این آمادگی مهیا شود.
این عضو کمیسیون اقتصادی خانه ملت، تصریح کرد: امروزنباید نگران ورود سرمایه گذاران و هیأت های خارجی اروپایی به کشور باشیم، در غیر این صورت به معنای باقی ماندن مشکلات موجود خواهد بود.
وی ادامه داد: البته این مهم به معنای باز گذاشتن درب های کشور به روی واردات کالاهای غیراساسی و غیر لازم و یا واردات نیروی کار خارجی نیست، بلکه سرکوب تولید داخلی زمانی اتفاق می افتد که نگاه ما فقط نگاه مصرفی صرف باشد.

** دولت اجازه ورود هر کالا یا هر گونه سرمایه گذاری را ندهد

نکو خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای واردات کالاهایی که محدودیت تولید برایشان داریم و تسخیر بازارهای منطقه ای و جهانی تصمیم سازی شود، در غیر این صورت جواب نخواهیم گرفت و چه بسا به اقتصاد ملی نیز آسیب وارد کنیم.
وی با اشاره به دوران تحریم و فشارهای شدید اقتصادی، یادآور شد: آن زمان بسیاری کالاهای ناخواسته از جمله کالاها و تولیدات چینی را وارد کشور می کردیم، اما امروز قادر خواهیم بود با آسیب شناسی موضوع نیازهای کشور را دسته بندی کرده و با استفاده از قدرت چانه زنی، کشورهای هدف وارداتی را با عنایت به تولید داخل و یا توانمندسازی واردات انتخاب کنیم.
نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس با بیان اینکه بنای دولت نیز بر واردات بی برنامه همراه با ریخت و پاش ارزی نیست، ادامه داد: دولت باید بتواند با نیازسنجی و تشکیل کارگروه های تخصصی، افق تعریف شده برای اقتصاد را با تطابق با اسناد بالادستی بخصوص سند چشم انداز توسعه کشور به سمت و سویی ببرد که اثرات خود را بیش از گذشته در کشور نمایان سازد و کندی سرعت رشد و پیشرفت کشور که ما را طی سال های گذشته از رقبای منطقه ای عقب انداخته، جبران کند.
وی تصریح کرد: در این زمینه دولت نیازمند تجمیع صحیح قوانین سرمایه گذاری است تا با بهره گیری از قانون محکم و تعامل شایسته با مجلس به طور هدفمند برنامه های اقتصادی را به پیش برده و برای مرزهای اقتصادی جامعه برنامه ریزی کند.
نکو خاطرنشان کرد: در این راستا، برخورد صحیح با کالاهای قاچاق و ساماندهی آنها می تواند منجر به ورود کالاها مطابق نیازهای جامعه و از مجاری قانونی شود.
وی با اشاره به سهم و نقش بخش خصوصی در حرکت جدید ایجاد شده در کشور، بیان داشت: بخش خصوصی تا امروز مورد حمایت جدی واقع نشده است، در حالی که مطابق اصل 44 قانون اساسی باید انتظارات این بخش به خوبی برآورده و حمایت شود تا دولتمردان بتوانند از این بخش به عنوان بازوی توانمند اقتصاد در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی جامعه به خوبی بهره گیری کنند.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان