۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فوتبال ایران در مسیر درستی قرار گرفته/مشکلات مالی ممکن است روی کارمان تاثیر بگذارد
کد خبر: ۹۵۶۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

برانکو:

فوتبال ایران در مسیر درستی قرار گرفته/مشکلات مالی ممکن است روی کارمان تاثیر بگذارد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید مشکلات مالی در پرسپولیس وجود دارد و این مسائل باز هم می‌تواند روی روند فنی تیمش تاثیرگذار باشد.

فوتبال ایران در مسیر درستی قرار گرفته/مشکلات مالی ممکن است روی کارمان تاثیر بگذارد
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، برانکو ایوانکوویچ درباره شرایط این روزهای تیم پرسپولیس صحبت کرد. او اعتقاد دارد تیم ملی فوتبال ایران تیمی جوان است و این بازیکنان که در حال حاضر در تیم ملی حضور دارند، می‌توانند در آینده نسل طلایی فوتبال ایران را بسازند. برانکو می‌گوید کی‌روش هوشمندانه این جوان‌گرایی را انجام داده است.

در ادامه، گفت‌وگو برانکو ایوانکوویچ را می‌خوانید:

* بعد از پیروزی که مقابل فولاد به دست آوردید تیم‌تان به آرامش مطلوبی رسید. در ادامه نیز با پیروزی در جام حذفی مقابل پیکان به نظر می‌رسد شرایط روحی تیم‌تان خیلی خوب شده است.

بله با نظر شما موافقم. ما در یک بازی سخت مقابل پیکان به پیروزی رسیدیم. البته پیش از بازی هم این انتظار را داشتیم که در این دیدار به پیروزی برسیم و به روند بردهایمان ادامه بدهیم زیرا بعد از 20 روز استراحت و تعطیلی معمولا تیم‌ها مقداری کیفیت خودشان را از دست می‌دهند اما با این حال ما توانستیم به کیفیت خوب‌مان برگردیم و مقابل پیکان به پیروزی برسیم. در حال حاضر هم تمرین‌هایمان را طوری انجام می‌دهیم که هرچه زودتر به فرم ایده‌ال برسیم. این را هم فراموش نکنید بازیکنان ملی‌پوش ما تنها یک روز قبل از دیدار مقابل پیکان به جمع ما اضافه شدند. فراموش نکنید دیدار ما مقابل پیکان در چارچوب مسابقه‌های جام حذفی برگزار می‌شد و ما باید در این دیدار به پیروزی می‌رسیدیم. پیروزی در دیدارهای حذفی از اهمیت بالایی برخوردار است.

* نظرتان درباره حضور سه ملی‌پوش پرسپولیس در دو بازی اخیر ملی چیست؟

بله، آن‌ها هرچه در توان داشتند برای موفقیت تیم ملی ایران گذاشتند. مهدی طارمی واقعا بی‌نظیر بود و رامین رضاییان هم عملکرد فوق‌العاده خوبی داشت. البته نباید از بازی خوب امید عالیشاه در دیدار مقابل گوام هم بگذریم. آن‌ها هرچه در توان داشتند گذاشتند و به کی‌روش هم تبریک می‌گویم که چنین انتخاب‌های خوبی داشته است.

* در دیدار مقابل پیکان به نظر می‌رسید بازیکنان ملی‌پوش‌تان عملکرد مطلوبی نداشتند. آیا از عملکرد آن‌ها در دیدار مقابل پیکان رضایت دارید؟

در همه جای دنیا همیشه این گونه است. منظور من این نیست که ملی‌پوشان ما در دیدار مقابل پیکان ضعیف عمل کردند و یا اینکه تیم ملی باعث افت آن‌ها شده است بلکه منظور من این است که ملی‌پوشان با سبک و تاکتیک متفاوتی نسبت به تیم ما در مدت 20 روز تمرین کردند. حال اگر بخواهند مجددا به تاکتیک تیمی ما برگردند کمی نیازمند زمان هستند. آن‌ها عملکرد خوبی در دیدار مقابل پیکان داشتند و من از عملکرد تک تک بازیکنانم رضایت دارم. همان طور که در پاسخ سوال اول‌تان گفتم برایمان در این دیدار پیروزی مهم بود که خدا را شاکریم به این پیروزی دست یافتیم. لازم است بگویم تمرین‌هایی که کی‌روش برای تیم ملی در نظر می‌گیرد با تمرین‌هایی که من در پرسپولیس در نظر می‌گیرم متفاوت است و همین تفاوت‌ها باعث می‌شود بازیکنان کمی دیر با تیم هماهنگ شوند.

* شما پیش از این سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بودید. می‌خواهم نظرتان را درباره شرایط این روزهای تیم ملی بدانم.

در همه جای دنیا وقتی جام جهانی به پایان می‌رسد، تیم‌های ملی دست به تغییر نسل و جوان‌گرایی می‌زنند. کارلوس کی‌روش هم هوشمندانه این کار را انجام داد و به موقع سعی کرد بازیکنان جوان را به تیم ملی تزریق کند. در حال حاضر آن چیزی که من می‌بینم نشان دهنده این است که بازیکنان جوان و مستعدی به تیم ملی راه پیدا کرده‌اند که می‌توانند آینده فوتبال ایران را بسازند. این‌ها شاید بهترین نسل فوتبال ایران لقب بگیرند و به نوعی نسل طلایی فوتبال ایران باشند. آن چیزی که خیلی مهم است این است که در ایران بازیکنان جوان و مستعد زیادی حضور دارند که می‌توانند نظر کادر فنی را به خود جلب کنند تا به تیم ملی دعوت شوند. این چرخه تولید بازیکن باید همیشه ادامه داشته باشد تا فوتبال یک کشور موفق شود. بازی‌هایی هم که تیم ملی در آن شرکت کرد فرصت خوبی بود که بازیکنان جوان میدان ببینند و بتوانند قابلیت‌های خود را نشان دهند. همین کار را نیز مهدی طارمی انجام داد و نشان داد که از چه قابلیت‌هایی برخوردار است.

* شما 4 سال سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بودید و به نوعی یکی از بهترین‌ نسل‌های فوتبالی ایران را در اختیار داشتید. چه تفاوت‌هایی میان این بازیکنان و بازیکنانی که زمان شما در تیم ملی حضور داشتند وجود دارد؟

بازیکنانی که در حال حاضر در تیم ملی ایران بازی می‌کنند بازیکنانی هستند که کم کم در حال شکل‌ دادن نسل آینده فوتبال ایران هستند. این‌ها می‌توانند در آینده بازیکنان بزرگی شوند اما نباید فراموش کنیم که زمان نقش مهمی در شکل‌گیری فوتبال این بازیکنان دارد. من 4 سال سرمربی تیم ملی ایران بودم و در این مدت سعی داشتم تاثیرات زیادی در فوتبال ایران داشته باشم. آنچه که من می‌بینم نشان می‌دهد در حال حاضر فوتبال ایران در مسیر درستی قرار گرفته و می‌تواند با گذشت زمان به سوی موفقیت حرکت کند.

* در چند وقت اخیر پیشنهاداتی از سوی تیم‌های باشگاهی و این اواخر هم پیشنهاد رسمی از سوی تیم ملی کرواسی به شما داده شد. درست است که پیشنهادات زیادی وجود دارد. اما در این میان هواداران پرسپولیس نگرانند شما روزی به این پیشنهادها پاسخ مثبت دهید و پرسپولیس را ترک کنید. آیا واقعا با وجود این پیشنهادها قصد دارید تا انتهای قراردادتان در این تیم بمانید؟

کار ما خیلی سخت و غیر قابل پیش‌بینی است. همه ما مربیان حرفه‌ای هستیم و خیلی از عوامل در کاری که انجام می‌دهیم دخیل است. من حرفه‌ای هستم و با فوتبال زندگی می‌کنم و طبیعتا هیچ وقت معلوم نیست که کارم من را به چه جاهایی می‌برد. الان سرمربی تیم پرسپولیس هستم و فقط به پرسپولیس فکر می‌کنم و نمی‌توانم درباره آینده و پیشنهاداتی که خواهد رسید نظر بدهم. الان سرمربی پرسپولیسم و برای موفقیت این تیم و شاد کردن دل هواداران تلاش می‌کنم.

* اگر باشگاه به تعهدات مالی‌اش در قبال شما عمل نکند ممکن است روزی به این پیشنهادات پاسخ مثبت دهید و پرسپولیس را ترک کنید؟

به این گونه سوالات الان نمی‌توانم جواب دهم. اما مطمئنم باشگاه پرسپولیس به تعهداتش در قبال من، بازیکنان و کادر فنی عمل می‌کنم.

* در حال حاضر به نظر می‌رسد مشکلات مالی باشگاه هنوز حل نشده است. نگران مشکلات مالی نیستید؟

قطعا این گونه مشکلات وجود دارد اما مطمئنم باشگاه با درایت و مدیریت این مشکلات را حل می‌کند. هرچند قبول دارم مشکلات مالی کماکان وجود دارد و ممکن است مجددا روی تیم و مسائل فنی تاثیرگذار باشد اما همان طور که گفتم امیدوار هستیم باشگاه به همه تعهداتش عمل کند.

* روز چهارشنبه باید در هفته ششم لیگ به مصاف سایپا بروید. پیش‌بینی‌تان از این دیدار چیست؟

می‌دانم که بازی خیلی سختی را مقابل سایپا پیش رو داریم اما ما همه بازی‌ها را فقط برای کسب پیروزی به میدان می‌رویم. چرا نباید به پیروزی فکر کنیم؟ مطمئن باشید پرسپولیس من هجومی مقابل سایپا بازی می‌کند و بازیکنان با تمام وجودشان برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند. دوست ندارم روند بردهای ما در دیدار مقابل سایپا قطع شود. همان طور که بارها گفته‌ام ما با قدرت در جام حذفی و لیگ شرکت می‌کنیم و به دنبال این هستیم که به بالاترین رده ممکن در لیگ دست پیدا کنیم.

* آیا هنوز هم نمی‌توانید قول قهرمانی بدهید؟

هیچ مربی حرفه‌ای قول قهرمانی نمی‌دهد و من هم این کار را نمی‌کنم اما با تمام وجود تلاش می‌کنیم و هدف‌مان کسب عنوان قهرمانی است. این که در حال حاضر می‌توانیم هواداران را راضی کنیم برایم خوشحال کننده است اما هدف‌مان قهرمانی است.




انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان