۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین رویترز: انتخاب صالحی به ریاست سازمان انرژی اتمی اقدام هوشمندانه روحانی است
کد خبر: ۹۵۰۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رویترز: انتخاب صالحی به ریاست سازمان انرژی اتمی اقدام هوشمندانه روحانی است

خبرگزاری رویترز در زمینه انتصاب علی‌اکبر صالحی به ریاست سازمان انرژی اتمی ایران نوشت: این انتصاب نشان می‌دهد ایران قصد دارد رویکرد منعطف‌تری نسبت به موضوع هسته‌ای با غرب اتخاذ کند.

رویترز: انتخاب صالحی به ریاست سازمان انرژی اتمی اقدام هوشمندانه روحانی است
به گزارش صبح قزوين، رویترز درباره انتصاب علی اکبر صالحی وزیر خارجه پیشین ایران به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران یک میانه روی عمل گرا را جایگزین یک تندرو در سازمان انرژی هسته‌ای ایران کرد.
براساس این گزارش، روحانی که از روز 3 اوت قدرت را در اختیار گرفته است قول داده روابط ایران را با جهان خارج بهبود بخشد و از میزان تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای این کشور بکاهد.
رویترز نوشت: انتصاب صالحی نشان می‌دهد که روحانی قصد دارد رویکرد منعطف‌تری در زمینه موضوع هسته‌ای ایران با غرب اتخاذ کند.
رویکردی که تفاوت زیادی با محمود احمدی نژاد همتای پیشین خود دارد.
براساس این گزارش، سازمان انرژی هسته ای ایران ارتباط مستقیمی با مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 ندارد اما این سازمان مسئول عملیات‌های اجرایی تاسیسات هسته‌ای ایران است.
صالحی تا روز پنج شنبه یعنی زمانیکه مجلس ایران به «محمد جواد ظریف» رای اعتماد داد وزیر خارجه ایران بود.
«مارک فیتزپاتریک» مدیر برنامه خلع سلاح  موسسه مطالعات استراتژیک به رویترز در این زمینه می‌گوید؛ صالحی یکی از بهترین وزرای عمل گرای دولت محمود احمدی نژاد بود و این یک انتخاب هوشمندانه از طرف آقای روحانی تلقی می‌شود.
علی اکبر صالحی شب گذشته تایید کرد که به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی جانشین فریدون عباسی شده است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان